Försäkring??

Gasol

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Streetfighter, Pocketbike GRC -02
Om man köper en t.ex. XR 650R som är reggad på 14 kw = billig försäkring. Men då är den ju strypt om jag fattat det rätt. Och jag sedan tar bort strypningen..Vad händer då? Om man blir stoppad eller nåt? Är det nån som har erfarenhet av detta?
Man vill ju gärna inte åka runt på 14kw, som en moppe. Och heller inte betala hur mycket som helst på försäkring.

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Händer kanske inte så mycket om polisen stoppar dig men skulle du bli inblndad i olycka och det visar sig att du inte kör strypt så lär du inte få någon hjälp av F-bolaget, vare sig du är oskyldig till olyckan eller ej. Det tror ja iaf.

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Evil M skrev:
Händer kanske inte så mycket om polisen stoppar dig men skulle du bli inblndad i olycka och det visar sig att du inte kör strypt så lär du inte få någon hjälp av F-bolaget, vare sig du är oskyldig till olyckan eller ej. Det tror ja iaf.

När jag pratade med if så sa han, (om det nu är någon garanti) när jag påpekade detta att det sällan är samma effekt i motorn som på pappret, att han visste hur det låg till med bl.a. motarder och att de inte genomförde några sådana undersökningar vid olycka huruvida effekt överensstämde med den angivna.

//andreas

Jesperponken

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
Husaberg 650SM -04 Nu med enduro fälgar på!
Har också funderat på detta med effekten att det bara är det på pappret men inte på motarden. Vi säger att du hamnar i en olycka och inte kan ta dig där ifrån på egen hand utan du blir liggande och måste föras bort med ambulas så bärgas mc´n bort därifrån. I nästan alla fall så skickas motarden till din återförsäljare och då är den på 11kW eller vad det nu står i pappret på nån minut. Dom är ju mån om att ha kvar sina kunder och hjälper nog gärna till. Detta har jag hört från en återförsäljare. Kan inte säga att det är så hos alla återförsäljare, men dom flesta.

/Jesper

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
Gasol skrev:
Om man köper en t.ex. XR 650R som är reggad på 14 kw = billig försäkring. Men då är den ju strypt om jag fattat det rätt. Och jag sedan tar bort strypningen..Vad händer då? Om man blir stoppad eller nåt? Är det nån som har erfarenhet av detta?
Man vill ju gärna inte åka runt på 14kw, som en moppe. Och heller inte betala hur mycket som helst på försäkring.
jag tror inte att reglerna följs lika hårt på enduro hojjar som det gör på sporthojjar,,
tar ju inte många minuter att strypa ner den om det skulle vara så =) :rofl

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
DwD skrev:
jag tror inte att reglerna följs lika hårt på enduro hojjar som det gör på sporthojjar,,
tar ju inte många minuter att strypa ner den om det skulle vara så =) :rofl

Hehe, på moppetiden fans det ju "portabla" trottelstopp osv... haha...

Såg att dom erbjuder kidsen ställbar tändning nu för tiden, det borde man kanske skaffa... Coolt att kunna slå om med en knapp... =)

Gasol

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Suzuki GSXR 750 -00 Streetfighter, Pocketbike GRC -02
Okey! Tack! Det verkar som fler gör som jag har hade tänkt göra, eller? Eftersom jag är så pass ung, snart 23, så är det ju svindyrt att försäkra om man ska vara laglig.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024