ärrett
Guest
Ozzian skrev:Och vi övriga undrar fortfarande varför försäkringspremierna bara fortsätter att stiga?
Jag missunnar inte någon att få äga en häftig MC men saken är enkel:
Man stoppar in pengar och man tar ut pengar, när det rinner ut mer pengar än vad som stoppas in så händer det saker.
Ingen räknar med att man ska kracha, ändå händer det(?)
Nu är det förmodligen så att det är mindre risk att en erfaren R-hojförare kommer att kosta stora pengar för F-bolagen (kunderna) än en nyutexaminerad som börjar med en GSXR1000, R1 osv.
Försäkringsbolagen har fattat det här, så istf att alla betalar en årspremie på 25kkr så får de som har "kvalificerat sej" en billigare premie, om det innebär att de som är unga och inte har råd får börja med en slöare, mindre farlig, och billigare MC för att på så sätt kvalificera sej så är det så det får bli.
Kan vi inte enas om dessa, ganska enkla regler, så är vi sporthojsåkare dömda att betala monsterförsäkringar eller kanske bara få teckna trafikförsäkring i framtiden.
Skenförsäkring är inget annat än att parasitera.
Fast det är var ju inga nyheter, det har avhandlats i mååånga trådar här på SH
jag ÄR en parasit, iallafall när det det gäller försäkringar där man måste betala nästan hela hojens värde i försäkringspremie på ett år beroende på hur ny å sånt den är.. det vore skillnad om man fick en högre premie om man gjort sig förtjänt av det.. tex om man kraschat 1-2 hojar/år lr nåt, inte från början.. tror inte att försäkringsbolagen går back direkt... men det finns ju många åsikter om detta...