Försäkringar är trevliga

Big_D

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
karlstad
Hoj
ZX6R
Hahahahaha har under dagen försökt att teckna en försäkring på en yamaha r6 99 årsmodell fått svar på 49000kr hel/hel det e ju sjukt if har ca 10000 halv/helår så det fick bli den förstog att det var dyrt men inte så här dyrt
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Big_D skrev:
Hahahahaha har under dagen försökt att teckna en försäkring på en yamaha r6 99 årsmodell fått svar på 49000kr hel/hel det e ju sjukt if har ca 10000 halv/helår så det fick bli den förstog att det var dyrt men inte så här dyrt


vad har du för reg nr på den?? skicka gärna ett PM, jag e lite nyfiken vad ja får för premie på en sådan, skulle va skoj å veta, bara för sakens skull...
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Precis, det språket talar väl säkerligen (förhoppningsvis) för dig; "Oj, va mycket pengar det kostar. Bäst att jag kolla på en annan hoj som inte är så dyr."
 

Hurricane600

Förnuftets röst i idioternas näste-PSG90
Gick med
22 Jul 2004
Ort
.
Hoj
no more :(
haha jag kollade upp en blade -92 fick den härliga premien på 62 400kr hel/hel ej av/påställning, även fast ja har garage...

Det var då jag började fundera på å köpa mig en gsx-r årsmodell 1985 o classicförsäkra
 

HanneZ

Guest
Superbee skrev:
haha jag kollade upp en blade -92 fick den härliga premien på 62 400kr hel/hel ej av/påställning, även fast ja har garage...

Det var då jag började fundera på å köpa mig en gsx-r årsmodell 1985 o classicförsäkra
Vet ni garanterat att bilsportmc går med på att classic försäkra gixxern?
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Inte för att verka dryg men 10'/år för en R6 är väl inget att hetsa upp sej för? :7peta
Jag fick 14' för samma försäkring, och då är min hoj 13 år gammal :3freak


Lycka till, hoppas du får mycket roligt/krona! :tummenupp
 

Big_D

Ny medlem
Gick med
7 May 2004
Ort
karlstad
Hoj
ZX6R
hållundan skrev:
Precis, det språket talar väl säkerligen (förhoppningsvis) för dig; "Oj, va mycket pengar det kostar. Bäst att jag kolla på en annan hoj som inte är så dyr."
Varför skulle det göra det jag tyckte bara att siffran 49000kr var komisk då mcn knappt kostar 49000kr
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
därför kör man inte helförsäkring...
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
HanneZ skrev:
Vet ni garanterat att bilsportmc går med på att classic försäkra gixxern?

Det är helt klart intressant att veta om bilsportmc går med på detta. Gixxern kan de ju mycket väl undanta eftersom de idag endast tecknar trafik på R hojjer om jag inte har fel för mig...

Är ju inte svårare annars att ringa och kolla om de går med på att classic försäkra en gammal R hoj. Skall fundera på om jag orkar ringa och kolla det själv helt enkelt...
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
Big_D skrev:
Varför skulle det göra det jag tyckte bara att siffran 49000kr var komisk då mcn knappt kostar 49000kr

Det betyder på försäkringsspråk också att bolaget räknar med att ha kostnader för dig på ett år på ungefär 49kkr = att du kommer att skrota hojjen inom ett år.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Klrz skrev:
Det är helt klart intressant att veta om bilsportmc går med på detta. Gixxern kan de ju mycket väl undanta eftersom de idag endast tecknar trafik på R hojjer om jag inte har fel för mig...

Är ju inte svårare annars att ringa och kolla om de går med på att classic försäkra en gammal R hoj. Skall fundera på om jag orkar ringa och kolla det själv helt enkelt...

Ringde precis och fråga dem (var så nyfiken :tungan ) och han sa "ja det kommer vi att göra...så vida inget förändras efter nyår" Detta innebär att som det ser ut nu är det grönt. Enligt honom visste han inte att det var någon förändring på gång heller men jag reserverade sig ändå för det så bäst är väl kanske att vänta till efter nyår innan men köper en i tron om att classic försäkra. Sen är det som vanligt att hojjen skall vara ORGINAL. detta innebär orginalfärg och blås. De flesta av dessa hojjarna har ju inte orginalblås kvar ens kanske och vill de vara besvärliga så är det en sag de kan gnälla på ju. Man måste ju som sagt skicka in bilder från båda sidorna på hojjen innan försäkringen godkänns.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
bilsport & mc...de e väll det sämsta alternativet om han kör sportare...de bolaget försäkrar man hos om man kör veteran.offe.eller är fruntimmer.ALDRIG annars!!!!
Man MÅSTE ringa runt till alla försäkringbolagen,KOLLA PERSONLIGEN.
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
E22 skrev:
bilsport & mc...de e väll det sämsta alternativet om han kör sportare...de bolaget försäkrar man hos om man kör veteran.offe.eller är fruntimmer.ALDRIG annars!!!!
Man MÅSTE ringa runt till alla försäkringbolagen,KOLLA PERSONLIGEN.

men 1300 hel/hel är väl rätt okej? Classica försäkringen verkar ju komma att gälla urgixxern från 85 under nästa år. :banana
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Klrz skrev:
men 1300 hel/hel är väl rätt okej? Classica försäkringen verkar ju komma att gälla urgixxern från 85 under nästa år. :banana
min släckt kör veterna hoj.så man har lite insikt i det...neee jag tror inte det blir någon dunder grej av det.om du läser det fintstilta i classic försäkringen...
I princip så får man NÄSTAN inte använda hojen ju...
Åååå för det andra ska man värkligen köra på samma sätt med en gammal fin veteranare som en ny plastraket????
 
Last edited:

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
hade classica försäkring på min tidigare hoj gsx750ef och tyckte det var jävligt okej. Faktiskt. Man vill ju mest komma åt en nästan gratis trafikförsäkring för en hoj med 100+hk, de hojjarna är ju rätt billigt så om man inte skulle få något om det händer något är den ändå billigare än en halv i andra bolag tror jag faktiskt.
 

E22

En bitter jävel & ett hjärta av sten
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Skåne
Hoj
*
Klrz skrev:
hade classica försäkring på min tidigare hoj gsx750ef och tyckte det var jävligt okej. Faktiskt. Man vill ju mest komma åt en nästan gratis trafikförsäkring för en hoj med 100+hk, de hojjarna är ju rätt billigt så om man inte skulle få något om det händer något är den ändå billigare än en halv i andra bolag tror jag faktiskt.
jo det är billigt.men kan ju heller inte räkna med att få ut något om det händer något...tycker det är synd att sattsa med en sån gammal hoj.
bättre att se det som en investering.
Dom lär ju bli dyra med tiden,när alla dårar kört sönder dom.
inget illa mot dig vännen.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top