Försäkringar 2004 någon...

Gråben

Medlem i polerskadades rixförbund...
Gick med
18 May 2003
Hoj
KTM 660 smc ( avställd ) Puch Maxi 50cc för gatan, KTM 380 i skogen och övrigt
Honken skrev:
Ja gråben är ju våran okrönte försäkringskung hehe :D
Hehehe :tungan

P.S bättre sent än aldrig.... :)

Gråben

Medlem i polerskadades rixförbund...
Gick med
18 May 2003
Hoj
KTM 660 smc ( avställd ) Puch Maxi 50cc för gatan, KTM 380 i skogen och övrigt
Vatusan... måste kika runt mera bland bolagen och se vem som har billigaste premien + självrisk.... :D :banana

10 000 i självrisk e ganska svettigt att ha... fick betala det för skotern... :gnissla

Kawarider

Gamla män gör det skönt men sakta
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
ZZR 1100-93 Transalp-01 KTM 450 -05
Försäkringar

:klappar 2936:- hel/hel 3000:- i självrisk är ju "peanuts" i såna här kretsar eller hur?

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Jag ringde Folksam (som alla verkar göra) och de hade att erbjuda mig en trafikförsäkring som skulle bli ca 3000 billigare per år för min del än vad jag pyntade förra året hos IF, IF har jag inte hört med men jag antar att de har höjt, dock ska jag höra med dem, och är de inte billigare än den offert jag fick av folksam så är valet givet...

Offert, 9800:- 23 år Umeå CBR 900RR -99 Trafikförsäkring..... obs, skall nog lägga till stöld åxå, men det brukar inte bli mer än en hundring per månad...

Kawarider

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Försäkring

Advance4Stroke skrev:
Jag ringde Folksam (som alla verkar göra) och de hade att erbjuda mig en trafikförsäkring som skulle bli ca 3000 billigare per år för min del än vad jag pyntade förra året hos IF, IF har jag inte hört med men jag antar att de har höjt, dock ska jag höra med dem, och är de inte billigare än den offert jag fick av folksam så är valet givet...

Offert, 9800:- 23 år Umeå CBR 900RR -99 Trafikförsäkring..... obs, skall nog lägga till stöld åxå, men det brukar inte bli mer än en hundring per månad...
Törs aldrig ringa Folksam igen, ifjol ville dom ha närmare 50 papp av mej då Bilsport och MC tog 2400:- . Nån som fattar logiken? inte jag iaf.

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Kawarider skrev:
Jättesakta! Då blir det billigt så de så!!!!!!!

enl vad jag vet så faller man om man kör (JÄTTESAKTA)...förlåt kunde inte låta bli

Kawarider

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Försäkringar

obruT skrev:
enl vad jag vet så faller man om man kör (JÄTTESAKTA)...förlåt kunde inte låta bli
Trial borde ju vara skitbilligt, dom står ju mest still och funderar vart dom ska.(Förutsätter kanske att det finns ett samband mellan fart och premie?)

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Kawarider skrev:
Trial borde ju vara skitbilligt, dom står ju mest still och funderar vart dom ska.(Förutsätter kanske att det finns ett samband mellan fart och premie?)

jopp...men i bland faller dom ner från en sten.......(lr ett vattenfall i en sporthall)....((det stod en under och "försökte" ta imot hoj))

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
jaha, nu börjar det närma sig, titta ut och se solen lysa!!!!!

Så jag ringde runt ytterligare litegrann, innan har jag trott blint på att Folksam skulle vara billigast då de flesta säger detta, TryggHansa vågade jag knappt ringa efter vad jag betalat tidigare för min lilla kissekat 600cc.

Nu tog jag som sagt tjuren vid hornen och ringde TH, vilket gjädjer mig stort, strax under 700/månaden för halvförsäkring, och då den är avställd kommer det att ligga på en hundring i månaden....

Fan jag kommer att komma undan 500 kronor billigare än 2003 i månaden!!! Det är ju knappt så man tror sina öron, man kanske vågar köra sporthoj i fortsättningen åxå, eller så är det min höga ålder på 23 år som gör sin rätt :)

IF, som jag har nu, de är inte sanna, trotts att jag har hojjen försäkrad hos dem kan de inte berätta vad det ska kosta om jag ställer på den, datorproblem och ssvårigheter att räkna ut har de gett som svar vid varje telefonkontakt... Hmmm, de blir nog inte långvariga som min Fbolag...

Nu är det bara att hoppas på ett par fina dagar och inga återkommande snöbyar, så är man på vägen och rullar snart igen!!! :tummenupp

tl1000s

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
625 motard/grusbus
Låter som IF har ballat ur helt, typiskt då måste jag börja ringa runt! Gäller TH trafikförsäkring vid bankörning nu eller hur är det?
/vilse i försäkringsdjungeln :huvet

Dino Velvet

Gick med
24 Aug 2003
Hoj
Ingen
Trafikförsäkring "gäller" väl överallt. Men skulle du klota så får du ju ändå inget så det spelar väl ingen roll :confused: TH´s helförsäkring täcker dock trafikövningar (typ bike-events). Det gör inte IF. Folksam vet jag inte.

cbjorkman

Back on track!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille (R1 -00 Turbo *STULEN*)
Nu har jag ringt runt och fått min "dom". Det verkar som att det blir If i år igen. En halvförsäkring där kommer att kosta mig 886kr/mån och den är avställbar (80kr/mån).

Folksam var lite dyrare men inte så långt ifrån...resten var långt ifrån :4skrika

Jag fick iaf en premie som jag kan leva med...hojen ifråga är en 00:a R1.

Tryggerz

Vem är jag??
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX 1100R
Det är bara att sälla sig till mängden och förtälja vad man ska betala för att kunna åka i sommar..Ringde bara ett samtal (inga mer behövdes) till Trygg-Hansa. Att åka på trafik för mig skulle kosta 860kr/halvår och helförsäkring kring 1400kr/halvår :yoparty .

Så det lär nog bli åka av i sommar också.. trots min "höga ålder". :tomten

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
8000 för hel/hel på Blackbirden.
Ganska bra. Synd bara att dom ska ha mer per månad april - sept än övriga året. Den är avställningsbar.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati