försäkringar på motard

Snowman89

Guest
Jag ringer alltid och gör listor långa som a4 ark, men trotts att jag ringde cirka 15+ bolag kunde jag inte få ner de till under 46 000. Märkligt nog kunde jag försäkra min GSXR750 - 02a hos trygg hansa för 5900:- på halv.... jag förstår mig inte på dom, hur kan en hoj med 144hk / 168kg bli så mycket billigare än en 690 68hk/150kg :S
Låter helt otroligt..

Jag kollade precis på en 690 SMC på bilsport mc och den skulle kosta 3287:- halvförsäkring/helår. Då är jag 22år och bor i Linköping..
Förra hojen hade jag hos Svedea, ring och kolla med dem. De var ca 500kr billigare än bilsport mc

Wheelieboy90

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2010
Hoj
XT660X - 06
Låter helt otroligt..

Jag kollade precis på en 690 SMC på bilsport mc och den skulle kosta 3287:- halvförsäkring/helår. Då är jag 22år och bor i Linköping..
Förra hojen hade jag hos Svedea, ring och kolla med dem. De var ca 500kr billigare än bilsport mc

Får tacka för tipset men jag är verkligen mer än nöjd med min Gixxer 750, de e utan tvekan den mest balanserade hoj jag kört, men de kommer väl komma en 690 med tiden så jag håller det i tankarna!

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...