Försäkringar - SalusAnsvar

Kaparn

Grävling på vridstark bagge!
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Kniven
Hoj
Spetta å en Honda CR 500
Senaste tiden har det varit en del snack ang. MC-försäkringar på salusansvar. Jag som jobbar där har själv mkt. svårt att säga vad man landar på i pris, men företaget håller just nu på att se över sina mc-försäkringar för att bli mer konkurrenskraftiga.

Om ni vill se vad er hoj skulle kosta idag kan ni höra av er till mig på tel: 08-555 45 223

Ibland ligger vi sjukt bra till och ibland inte. Det beror mkt. på statistik.

Peter :tummenupp
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
ringde till er i veckan och en helförsäkring på min hoj skulle kosta 14 163 kr/år och enbart trafik skulle kosta Trafik 8 465 kr/år. Får halvförsäkring hos folksam för 5 000kr/år. Så jag hoppas ni ändrar era premier. :tummenupp
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Jo, försäkringar är en djungel, eller rövarnäste.... Många bolag vill inte försäkra motorcyklar överhuvudtaget men de vågar inte säga det rakt ut utan istället höjer man permierna till orimlighet så att folk skall gå någon annanstans.
Vad bolagen glömmer är att vi som åker hoj även kör bil har hus/lägenhet, barn och kanske vill pensionsspara, om de vill ha 36000 om året i helförsäkring för min kwack, som inhandlades för 35, så kommer jag inte att föräkra varken den eller något annat hos det bolaget. Jag använder min mc som måttstock helt enkelt.
 
Last edited:

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Arne_Duck skrev:
Jo, försäkringar är en djungel, eller rövarnäste.... Många bolag vill inte försäkra motorcyklar överhuvudtaget men de vågar inte säga det rakt ut utan istället höjer man permierna till orimlighet så att folk skall gå någon annanstans.
Vad bolagen glömmer är att vi som åker hoj även kör bil har hus/lägenhet, barn och kanske vill pensionsspara, om de vill ha 36000 om året i helförsäkring för min kwack, som inhandlades för 35, så kommer jag inte att föräkra varken den eller något annat hos det bolaget. Jag använder min mc som måttstock helt enkelt.
Det kan man väll göra... men tänk på att olika bolag satsar kanske på olika marknader.
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Wooohoooo skulle bara betala 110000/år trafik och 38000/hel :va :va jätte billigt :confused: idag betalar jag 9700/halv
 
Last edited:

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Kaparn skrev:
Senaste tiden har det varit en del snack ang. MC-försäkringar på salusansvar. Jag som jobbar där har själv mkt. svårt att säga vad man landar på i pris, men företaget håller just nu på att se över sina mc-försäkringar för att bli mer konkurrenskraftiga.

Om ni vill se vad er hoj skulle kosta idag kan ni höra av er till mig på tel: 08-555 45 223

Ibland ligger vi sjukt bra till och ibland inte. Det beror mkt. på statistik.

Peter :tummenupp


Jag vill ha en försäkring som gäller i USA, ska på en liten roadtrip i sommar.... IF bara skrattade åt mig!
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Ludde-man skrev:
Wooohoooo skulle bara betala 110000/år trafik och 38000/hel :va :va jätte billigt :confused: idag betalar jag 9700/halv

Hur kan det vara möjligt? Hur gammal är du då? Jag skulle få betala multum för min egen hoj, en Suzuki SV 650 S -04!
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Arne_Duck skrev:
Jo, försäkringar är en djungel, eller rövarnäste.... Många bolag vill inte försäkra motorcyklar överhuvudtaget men de vågar inte säga det rakt ut utan istället höjer man permierna till orimlighet så att folk skall gå någon annanstans.
Vad bolagen glömmer är att vi som åker hoj även kör bil har hus/lägenhet, barn och kanske vill pensionsspara, om de vill ha 36000 om året i helförsäkring för min kwack, som inhandlades för 35, så kommer jag inte att föräkra varken den eller något annat hos det bolaget. Jag använder min mc som måttstock helt enkelt.

Word!
IF försöker få mig att försäkra allt möjligt annat, inkl fritidskåken som låg hos IF tidigare, varje gång jag pratar med dem om hojförsäkringen. Lär nog byta när premieperioden tar slut...

Salus? Pja, kan man få "personalrabatt"? :hihi
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Krills skrev:
Hur kan det vara möjligt? Hur gammal är du då? Jag skulle få betala multum för min egen hoj, en Suzuki SV 650 S -04!
Jag är 25 år har haft KK i 3 år inga olyckor som jag orsakat sen har jag IF och en Honda (Märkes försäkring)
 

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Radfyror o V-twin.
Kaparn skrev:
Senaste tiden har det varit en del snack ang. MC-försäkringar på salusansvar. Jag som jobbar där har själv mkt. svårt att säga vad man landar på i pris, men företaget håller just nu på att se över sina mc-försäkringar för att bli mer konkurrenskraftiga.

Om ni vill se vad er hoj skulle kosta idag kan ni höra av er till mig på tel: 08-555 45 223

Ibland ligger vi sjukt bra till och ibland inte. Det beror mkt. på statistik.

Peter :tummenupp

Statistik bygger på historiska händelser. Att förutse framtiden med sånt går inte särdeles bra. Hittills har jag inte hört talas om ett enda bolag som funderar på hur kunderna fungerar. Om man fattar hur kunderna tänker så lär folk flytta sina försäkringar dit och gladeligen betala premier istället för att se det som ett nödvändigt ont och svära åt bolagen i allehanda forum, som här tex.
 

stingray

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Ort
Skövde
Hoj
Honda VF 1000 F
Min Honda vf 1000 F är en 84 och är klassiker försäkrad och är fortfarande grymt rolig att köra och jag pröjsar 1200 helförsäkring helår, sug på den ni :tungan
 

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Falun
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Krills skrev:
Hur kan det vara möjligt? Hur gammal är du då? Jag skulle få betala multum för min egen hoj, en Suzuki SV 650 S -04!

Jag hade en SV 650-99.
År 1 betala jag ca:2500 på salusansvar, år 2 utan någon ändring i varken adress eller kracher steg den till 22600:-...
Skaplig höjning va!!!
 

"Stoffe"

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 1000 RR -06, Harley-Davidson Softail Std -03
Ludde-man skrev:
Jag är 25 år har haft KK i 3 år inga olyckor som jag orsakat sen har jag IF och en Honda (Märkes försäkring)

Jag är 26 år och haft mc kort i 7 år, inga olyckor och skulle få betala 60.000:- för en helförsäkring på min SV 650 S -04 med 70 pigga hästar. :mad:
 

BNY

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2005
Ort
Västerort
Hoj
husa 501+XR 500r
philsson skrev:
ringde till er i veckan och en helförsäkring på min hoj skulle kosta 14 163 kr/år och enbart trafik skulle kosta Trafik 8 465 kr/år. Får halvförsäkring hos folksam för 5 000kr/år. Så jag hoppas ni ändrar era premier. :tummenupp

jävligt konstigt! Jag har en husaberg 501 01 e-reggad, bor i sthlm,har inte körkort och min försäkring ligger på typ 1800kr halv/hel.
 

majtii

Those were the happy days
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Zakopane PL
Hoj
Sviterna av en indragning...
Blev SA för min del i år. Inte billigast men långt ifrån dyrast.
Avställningsbar, OK att köra bana under förutsättning att det inte är tidtagning eller tävling plus att premien sänktes rejält på både hem och bilförsäkring.
Även om de inte är billigast så har jag bara goda erfarenheter av SA.

Hojen, GSXR750 -04.

LF höjde premien 300% bara så där helt plötsligt i år.
 

Duke0

Medlem
Gick med
22 May 2003
Ort
Söderköping
Hoj
Suzuki RG 125 F 1992
Ringde nyss 36400 hel/hel
17000 halv/hel

Fy fan vad ni behöver se över era försäkringar rent djävla hån...

Jag är 30år gammal gubbe med kk i 14 år och aldrig använt min mc-försäkringen någonsin...

GSXR 600 -2000
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
BNY skrev:
jävligt konstigt! Jag har en husaberg 501 01 e-reggad, bor i sthlm,har inte körkort och min försäkring ligger på typ 1800kr halv/hel.
hos vilket bolag? Salus? mycket konstigt isf.
Din hoj kanske är reggad på en lägre effekt? Min är reggad 37kw.
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Tycket att Tennents tar priset!!!

Kollade försäkring på min nyinköpta tuono -06:a och de skulle ha 164.000kr. :mad:
F-n hojen kostade ju bara 120.000... :4skrika IDIOTER!!!

Deras förklaring är att de inte försäkrar aprilia... men varför säger man inte det då när man ringer????????
 

BNY

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2005
Ort
Västerort
Hoj
husa 501+XR 500r
philsson skrev:
hos vilket bolag? Salus? mycket konstigt isf.
Din hoj kanske är reggad på en lägre effekt? Min är reggad 37kw.

japp det är salus ansvar och hojen är reggad på 37kw. Jävligt förvånad själv över det priset.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Kaparn skrev:
Senaste tiden har det varit en del snack ang. MC-försäkringar på salusansvar. Jag som jobbar där har själv mkt. svårt att säga vad man landar på i pris, men företaget håller just nu på att se över sina mc-försäkringar för att bli mer konkurrenskraftiga.

Om ni vill se vad er hoj skulle kosta idag kan ni höra av er till mig på tel: 08-555 45 223

Ibland ligger vi sjukt bra till och ibland inte. Det beror mkt. på statistik.

Peter :tummenupp
Jobbar på provision ja :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top