Försäkringar ;-)

FighterMike

FighterMike
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
Honda
Nån som kan föreslå en billig försäkring till en R1-07a? Billigaste jag hittat är på länsförsäkringar, men då är det en åretruntförsäkring och kostar 17000, de har ju även en 24+ försäkring men då ska man ha haft a-kortet i 5 år och jag har bara haft det i 2, tacksam för alla förslag och tips!

Ta den försäkringen hos länsförsäkringar och sälj hojen när hösten kommer så slipper du betala resten av året, bara köpa tillbaka den sedan:hihi

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sveland och salus var billiga på yamaha när jag kollade i början av april,sveland blev det för mig kan ha ändrat sig nu men bara ringa runt och kolla.

Googla försäkringar och börja uppifrån och ring.

Henrik

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Kawasaki zxr 750,Dnepr mt solo, Dnepr mt sida.
Ta den försäkringen hos länsförsäkringar och sälj hojen när hösten kommer så slipper du betala resten av året, bara köpa tillbaka den sedan:hihi

Appråpå det. vad kan hända om man gör detta ? alltså, säljer till pappa å köper tillbaka efter vintern ?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Man kan också spara alla gamla ägarpapper och på så vis bevisa att hojen bara bytt ägare inom familjen :)

Det kan man iofs göra men risken är ändå att många potentiella köpare inte ens ringer efter att ha kollat upp hojen på VV och sett att hojen haft typ 8 ägare...

geesgbg

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2007
Hoj
Kawasaki zxr 750,Dnepr mt solo, Dnepr mt sida.
Det kan man iofs göra men risken är ändå att många potentiella köpare inte ens ringer efter att ha kollat upp hojen på VV och sett att hojen haft typ 8 ägare...

förstår. men å andra sidan så lär man ju tjäna in dom pengarna man förlorar när man eventuellt säljer den på riktigt sen ? =)

men inget olagligt i det ? typ, försäkringsbedrägeri ?

så man inte sitter där å får betala all slangmat själv ? :huvet

Ingolf

3% invalid
Gick med
25 Oct 2007
Hoj
GSX250 -80 Bobber, XS400 -82 Bobber.
för mig så vart IF billigast men nu när man behövt utnytja försäkringen så strular dom istället, man kanske får vad man betalar för?

Konta_Kenta

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2007
Hoj
Yamaha R1 -08
Jag har sveland på min retta, 23000 helförs...ca 2000/mån, vet nu inte riktigt hur dom ställer sig med att ställa av men det kan vara värt och kolla :tummenupp

Davalito

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
VFR 800
Nån som kan föreslå en billig försäkring till en R1-07a? Billigaste jag hittat är på länsförsäkringar, men då är det en åretruntförsäkring och kostar 17000, (...)

O fan, jag tyckte 17000 lät grymt billigt för en R1-07 i Malmö. Jag tror flertalet offerter t.o.m. för min hoj hamnade över det priset.

Jag trodde att det var typ 25000+ som gällde för helår på ny sporthoj för en 30-åring i större stad?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0