Försäkringen gick upp

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020
Ringde Folksam idag för att försäkra hojen eftersom jag måste köra till besiktningen snart. Förra året betalade jag 3106:- halv/halv. Nu i år ska jag betala 3574:- halv/halv. Är detta tacken för att man körde skadefritt plus att hojen blir ett år äldre?

Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Köpt
Ringde Folksam idag för att försäkra hojen eftersom jag måste köra till besiktningen snart. Förra året betalade jag 3106:- halv/halv. Nu i år ska jag betala 3574:- halv/halv. Är detta tacken för att man körde skadefritt plus att hojen blir ett år äldre?

Viss känner man vilken makt man har som konsument. :va :confused:

När Gudrun hade gjort sitt jobb så dubblades min bilförsäkring. Tog dock lång tid innan jag fick fram att det var Gudrun som var orsaken. Jag blev tom. rekomenderad av mitt egna bolag att byta till något annat bolag. Jaja, man kanske skulle ge sig in i den branchen. Skall bara bli bättre på det finstilta....

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R

Men du...vad tar Bilsport & MC på din 600? Jag fick sänkt detta året med 400:- från 2509 till 2145:- (Ja, nästan 400:- då....) Halvförs/HELåret!

Kolla in det...det kan löna sig. :)

EDIT: Gjorde ett test på mig med din hoj.

MC-Fabrikat: Honda
MC-Modell CBR 600 F (Årsm 1987-90)
MC-Årsmodell: 1999
Mc-körkortsår: 2005
Ditt postnr: 24431
Din församling: Kävlinge
Vald försäkring: 30-årsförsäkring
Ev. Tillägg: -
Ev. Rabatt: -

Halvförsäkringen kostar: 2118:-/år

--------------------------------------------------------------------------------
Helförsäkringen kostar: 4597:-/år

Kan det vara ngt? ;) :tummenupp

Last edited:

Motorrad

ABECEDET
Gick med
16 May 2005
Hoj
Kawasaki Z650, 2020

Halvförsäkringen kostar: 2118:-/år

--------------------------------------------------------------------------------
Helförsäkringen kostar: 4597:-/år

För mig:

Mc-körkortsår: 1993
Ditt postnr: 25222
Din församling: HELSINGBORGS MARIA
Ev. Rabatt: Ja

Halvförsäkringen kostar: 3812:-/år

Helförsäkringen kostar: 6095:-/år

Jag ska ta och ringa dom. Förra året jag ringde sa de att de bara kunde trafikförsäkra och det för över 20.000:-

Nu har jag ringt dom. Det går inte. Nyare än -95 försäkrar de inte eftersom det är CBR = sporthoj. Hänvisade till deras websida men hon stod på sig. Tyckte väl att det lät för billigt för att vara sant...

Last edited:

sm625

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
KTM 950 SM
Står ju MC-Modell CBR 600 F (Årsm 1987-90) Lite svårt att komma med nått annat än en 87-90 då!!

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
För mig:

Mc-körkortsår: 1993
Ditt postnr: 25222
Din församling: HELSINGBORGS MARIA
Ev. Rabatt: Ja

Halvförsäkringen kostar: 3812:-/år

Helförsäkringen kostar: 6095:-/år

Jag ska ta och ringa dom. Förra året jag ringde sa de att de bara kunde trafikförsäkra och det för över 20.000:-

Nu har jag ringt dom. Det går inte. Nyare än -95 försäkrar de inte eftersom det är CBR = sporthoj. Hänvisade till deras websida men hon stod på sig. Tyckte väl att det lät för billigt för att vara sant...

Aj fasen! Jaja..det va ju värt ett försök i alla fall! :)

Står ju MC-Modell CBR 600 F (Årsm 1987-90) Lite svårt att komma med nått annat än en 87-90 då!!

Och det kostar ngt att kolla med bolaget ifråga antar jag då? Nä...o frågar man inte får man ju inga svar heller.

Dom kan ju faktiskt ha glömt uppdatera sin sida m.m. Men nu funkade det inte så nu är det utrett.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...