Som det står i den långa ämnesraden.
Blev påkörd av en lastbil och hojen (cbr650r 2019) blev bärgad till Sulas mc i Uppsala. Dem bestämde sig för att laga den och efter 2 månader var den klar. Märkte dock direkt att en panel inte sitter riktigt som den ska i fram samt innerpanelen på sidan inte sitter helt fast. Åkte tillbaka med hojen som dom hade 1 vecka. När jag hämtar hojen har dem inte fixat skadorna utan säger att dem har skruvat ihop allt som det ska vara och inte kan göra mer för mig.
Försäkringsbolaget säger att dem inte betalar ut pengar till mig eftersom verkstadens faktura till dem ska vara för full reparation. Verkstaden har ju redan sagt att dem inte kan göra mer, kan man begära kompensation av dem? Är egentligen inte något jag bryr mig om när jag kör men det skulle ju sänka priset rejält vid försäljning...
Funderar på att göra en anmälan via Allmänna reklamationsnämnden men är lite osäker hurvida det är TryggHansa eller SulasMC som är skyldiga.
Ska nämnas att Sulas MC alltid tog över 2 veckor att ringa tillbaka och var allmänt dåliga på kommunikation förutom när man ringde själv (då var dem supertrevliga ).
Tack för tips och råd, detta har satt lite mörker över hojsäsongen. Mvh Theodor Gustavsson
Blev påkörd av en lastbil och hojen (cbr650r 2019) blev bärgad till Sulas mc i Uppsala. Dem bestämde sig för att laga den och efter 2 månader var den klar. Märkte dock direkt att en panel inte sitter riktigt som den ska i fram samt innerpanelen på sidan inte sitter helt fast. Åkte tillbaka med hojen som dom hade 1 vecka. När jag hämtar hojen har dem inte fixat skadorna utan säger att dem har skruvat ihop allt som det ska vara och inte kan göra mer för mig.
Försäkringsbolaget säger att dem inte betalar ut pengar till mig eftersom verkstadens faktura till dem ska vara för full reparation. Verkstaden har ju redan sagt att dem inte kan göra mer, kan man begära kompensation av dem? Är egentligen inte något jag bryr mig om när jag kör men det skulle ju sänka priset rejält vid försäljning...
Funderar på att göra en anmälan via Allmänna reklamationsnämnden men är lite osäker hurvida det är TryggHansa eller SulasMC som är skyldiga.
Ska nämnas att Sulas MC alltid tog över 2 veckor att ringa tillbaka och var allmänt dåliga på kommunikation förutom när man ringde själv (då var dem supertrevliga ).
Tack för tips och råd, detta har satt lite mörker över hojsäsongen. Mvh Theodor Gustavsson