Lika ärligt som att känga av hojen från släpet på E4:an.
Just saying.
Vurpat på bana, ringt försäkringsbolag och sagt jag vurpat på bana och frågat om man får ersättning. Fick då för personskadan och skyddsutrustning.
Skjutsade hem en herre och hans crashade hoj från en bandag en gång, eftersom jag får plats med 2 hojar på pickupen. påväg hem hade vi nåt liknande denhär diskussionen.
-Synd på hojen, såg ju ganska fin ut
-Det gör inget, försäkringsbolaget får fixa den
-Jasså täcker din försäkring bankörning?
-Bara säga man crashat på gatan ju, man får inte vara dum
-Nja, men då får ju alla andra hojåkare betala för dig
-Är det nåt jag lärt mig i livet är det att man ska roffa åt sig så mycket man kan
Blev lite ställd, och vi snacka inte mer om saken under hemresan. Mörkertalet är nog stort, moraliskt förkastligt, kanske försäkringsbolag borde sammarbeta med bandagsarrangörer och få en lista med regnummer på gathojar som vurpat
Jag minns en artikel i Mc-Nytt från slutet av åttiotalet, då en föranmäld kontroll inför starten av dåvarande diciplinen Superbike tömde mer än halva startfältet. Hojåkare har alltid varit fuskande banditer.
Och jag PALLAR inte ett enda inlägg till med en söt historia om hur ärlig du var minsann, den gången.
Jag minns en artikel i Mc-Nytt från slutet av åttiotalet, då en föranmäld kontroll inför starten av dåvarande diciplinen Superbike tömde mer än halva startfältet. Hojåkare har alltid varit fuskande banditer.
Och jag PALLAR inte ett enda inlägg till med en söt historia om hur ärlig du var minsann, den gången.
Ena hojen hade kvar klisterlappen från gul grupp på Knutstorp på kåpglaset..
. Ena hojen hade kvar klisterlappen från gul grupp på Knutstorp på kåpglaset..
Va bra Dra upp all skit och spekulationer så slipper vi köra bana också. Jag tror sporthoj skulle behöva gör en omstart. Sluta i att prata skit om vår egen hojtillhörighet, det är så mycket skitsnack redan.
Med detta sagt så ska man givetvis inte bedra FB på pengar och ingen annan heller men vi banåkare och arrangörer behöver inte mer skitsnack och gissningar av folk här som inte är på bana över huvudtaget.
Om man nu är ut för att lura FB så görs det ju överallt i alla försäkringar.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs VM-kva... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|