wonderwizard
Tjuvjägare
Jag tror många ser genom fingrarna om dom har möjlighet att köpa fina kåpor till sin egna klotade hoj, för småpengar. Dom inser att det är stulna delar / försäkringsbedrägeri, men säger till sig själva, att köper inte jag dom, så gör någon annan.
Bedrägerier kommer tyvärr alltid att finnas, eftersom det tydligen är alldeles för lätt att komma undan med det.
Men skulle det göras fler stickprov, eller mer nogranna utredningar om stulna hojar, så skulle jag tro att dem med rent mjöl i påsen & fått sin hoj stulen, skulle bli upprörda om han/hon fick vänta t.ex 3-4 månader på sina försäkringspengar.
alternativet är väl att betala ut efter 30 dagar, men att utredning pågår.
jag tror inte själv, att det skulle vara roligt att bli utpekad av en utredare att ha gjort försäkringsbedrägeri
vilken källa är det från ?
Bedrägerier kommer tyvärr alltid att finnas, eftersom det tydligen är alldeles för lätt att komma undan med det.
Men skulle det göras fler stickprov, eller mer nogranna utredningar om stulna hojar, så skulle jag tro att dem med rent mjöl i påsen & fått sin hoj stulen, skulle bli upprörda om han/hon fick vänta t.ex 3-4 månader på sina försäkringspengar.
alternativet är väl att betala ut efter 30 dagar, men att utredning pågår.
jag tror inte själv, att det skulle vara roligt att bli utpekad av en utredare att ha gjort försäkringsbedrägeri
Freedom skrev:249846098% av hojarna som blir stulna efter september månad är försäkringsbedrägeri.
vilken källa är det från ?
Last edited: