Försäkringsbolag Husaberg

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Den får inte vara reggad på mer än 25kw om du ska köra på mellankort - sen om försäkringsbolagen försäkrar på full effekt eller inte är skitsamma, det handlar då om du får ut ngt vid en eventuell olycka eller inte. Skulle det däremot hända ngt och det visar sig att försäkringsbolaget får fram att hojen varit på mer än 25kw och du inte är behörig för tung så kan dem dra in ersättningen helt i så fall även om dem försäkrat den på full effekt. För då kör du ett fordon du inte är behörig att köra och då gäller antagligen inte försäkringen. Sen är det kanske inte så vanligt att dem gör så men har säkert rättighet till det om det vill sig riktigt illa..

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vad händer om du klotar den? då jag antar att den inte är på 6kw. Jag har min KTM på bilsport & mc, där tar dom alltid på max effekt och priset landade på 3400:- hel/hel, jag är 28år och bor mitt i stan.

Jag tycker dock att man kan köra på halvför. pga av att det oftast inte händer så mycket med hojen om man lägger den.

Självklart är den inte på 6kw men risken är nog så liten att du tjänar på det i längden.
Och skulle dom märka så är det endast din egna hojj det kan bli krångel med betalning för.
Men som sagt jag anser risken är så liten så att man går plus i längden.

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
ktm 690
Självklart är den inte på 6kw men risken är nog så liten att du tjänar på det i längden.
Och skulle dom märka så är det endast din egna hojj det kan bli krångel med betalning för.
Men som sagt jag anser risken är så liten så att man går plus i längden.

så man får alltid ut på trafik försäkringen och om man skadar sig själv? om man kör o-stryp och inte har behörighet för de?

Alming

-----------------------
Gick med
26 Feb 2006
Hoj
GT I-Drive5 2.0, Scott Reflex20, Miyata OneTen
jag är 18....

dom hade stängt när jag ringde förut. skall se vad dom säger imån.
men enligt deras internetgrej så blev de svindyrt.

Bilsport MC är bra om du passerat 24, eftersom det är först då du kan nyttja deras specialförsäkringar.
T.ex offroadförsäkringen gäller för de flesta motarder också, är förmånlig, men kräver att du är 24. synd.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Last edited:

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Bilsport MC är bra om du passerat 24, eftersom det är först då du kan nyttja deras specialförsäkringar.
T.ex offroadförsäkringen gäller för de flesta motarder också, är förmånlig, men kräver att du är 24. synd.

Kan inte rekommendera Bilsport MC. Jag skulle få betala nästan 9000:- hel/helår med ensjälvrisk på 10K om cykeln blir stulen. Nu har jag IF och betalar 3000:- hel/helår vilket ju är en väsentlig skillnad. Självrisken ligger då på 5000:- om jag blir bestulen på cykeln.

Matmor_tt600

kolfiber mannen
Gick med
30 Aug 2008
Hoj
ktm 250, ktm 625
jag fick 125a försäkring på min ktm 250 men det ändra de på nu när det va nytt år, blev 5800kr i stället för 1800kr som det va innan för hel/hel :(

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
sås nu har jag tecknat med salus asnvar.

2796 spänn
brand/stöld 1500
vagnsskada 2500

tyckte det lät klockrent. helt klart lägsta premien och jag vet inte om det går att få så mkt lägre självrisker heller.

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Hoj
KTM 150 SX 2012
Antar att du ringt o frågat salus ansvar då det enligt deras hemsida inte står med mc - är det inte så med att du måste ha hem eller villaförsäkring där få att få teckna för motorfordon?

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Va har du tecknat den försäkringen?

hel såklart

Antar att du ringt o frågat salus ansvar då det enligt deras hemsida inte står med mc - är det inte så med att du måste ha hem eller villaförsäkring där få att få teckna för motorfordon?

jag ringde. funkar mycket bättre tycker jag.

och nej skall inte behövas nåt annat lull lull för att få teckna hos dom. jag bor fortfarande hemma och har hojen på mig själv, vi har inget annat tecknat hos dom i familjen...

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
if 1700 hel helår

dom ville inte ens försäkra min:D har alltid haft mina hojar hos if, samt att farsan har båt, hem, bil osv osv hos dom så det kändes lite bittert.

men det har blivit en ökad risk att försäkra en motard enligt dom. alltså vill dom inte teckna nya kunder med sådana cyklar.

Rekondarn

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2007
Hoj
Letar...
Har haft min Bmw M3 försäkrad i salus ansvar.. Bra premie, inga konstiga villkor o bra o ha o göra me när d va nåt! :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin