Jag har råkat ut för en "liknande" sak. Dvs en anställd reglerare på ett bolag försöker blåsa mig i företagets namn, man kan ju undra om de på något vis lyfter provosion
. Detta var ett tag sedan och jag tror att jag helt enkelt stött på en skitstövel då de flesta har hyffsat gott att säga om detta bolag.
Nåväl så här var det:
Grannen körde rakt in i sidan på min 10 år gamla 240. (Detta var ca 12 år sedan)
Det var is och min bil stod parkerad på min personliga parkering.
Fan vet hur hon gjorde men hon tryckte in sidan rejält. (Höger bak, skärm mm)
Hade ni sett parkeringen hade ni nog också undrat det. (sidospår)
När jag skulle stämma möte med regleraren så hävdade han bestämt att jag skulle köra till honom så att han får bedömma skadan. Blåögd med nytaget körkort gör jag detta. Han kikade igenom skadan en stund varpå han slänger ut sig: Jahadu den här bilen var ju inte så gott skick så om du skall låta en verkstad göra jobbet får du betala hälften ur egen ficka. Men jag skall vara hygglig så jag kan ge 1000:- så kan du köpa dig hammare, spacken och en sprejburk och ändå få pengar över. Nå hur skall du ha det? (Nu hör till saken att 240n var tidigare ägd av en pedantisk gubbe som ägde en bilskrot, och även om jag var blond och blåögd så kände jag att det här var inte rätt) Jag sa att jag inte kunde bestämma detta "här och nu". JA vafan vi säger väl 1500:- så får vi det här överstökat, utbrister han... Jag säger nej. Det här vill jag inte bestämma här och nu.
( även om detta var några år sedan så är 1500:- inte många sikiner för en sådan här skada. Pratar om riktjobb som inte går av för hackor och jag tror flertalet verkstäder hade bytt ut plåten. Vilket fall pratar vi om en hel del manstimmar även för ett "proffs". Skulle man sedan göra det by the book och lackat hela sidan av bilen, så hade det redan på denna tiden vart snålt med 1500:- för bara lackaren.
Till sak: jag blåser till farsans jobb, sur och förbannad och känner mig överkörd.
Farsan går igång på alla cylindrar asap och ringer upp skaderegleraren och skäller ut han efter noter och hotar med att: "gå vidare med det här"
Regleraren viker sig och säger att det måste skett ett missförstånd och säger att dem sjävklart står för hela kalaset om vi lämnar in den på verkstad.
Fattar verkligen inte vad som hänt här mer än att så här gick det till. Jag väljer att inte nämna bolaget då jag som sagt tycker mig höra att det är en av dem bättre trots allt. Måtte jag stött på ett riktigt rötägg. Hade det varit "nutid" hade jag ringt upp hans chef och tagit ett snack.
Jag förstår inte varför en anställd på försäkringsbolaget, någon som har månadslön oavsett hur många skador han eller hon godkänner och betalar ut skulle försöka blåsa folk på pengar! Vad får den anställde ut av det??? Har dom direktiv att ljuga och lura så länge det går annars får dom sparken???
Får den anställde provision på sparade pengar till företaget? Sitter dom i möte och chefen berömmer Johan eller Annika för att dom har lyckas lura folk och inte betalt ut de som dom har rätt till???
Jag har svårt att tro att någon skulle sätta sig en en sådan position som anställd!!!
Jag menar, skulle DU göra det????