Försäkringsbolag

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Hemma hos mig
Hoj
2003 Yamaha R1
Qwerty skrev:
Vadå det va väll inget. Ägde en Seat Ibiza Gti-97a tidigare som kostade mej 4434:- per år helförsäkrad. Sålde den för att det va dax (börja bli gammal bil). Klarade mej ej utan bil som jag trodde att jag skulle över sommaren och införskaffade mej en rostig nissan sunny89a för 4000:- nybesiktigad. Den ska dom ockrarna ha 4-6000 kronor för i endast trafik försäkring.

Snacka om att man blir less.


VA!!! ??? Ja då ska inte jag gnälla. Är det möjligt att de ville ha fyra papp för en trafikförsäkring för en gammal nissan?? Låter ju helsjukt. Det håller ju inte. Du kollade runt på fler bolag och hitta något billigare och realistiskt hoppas jag..typ 1-1500:-/år

Seat är för övrigt en trevlig bil...hade en Seat Ibiza-99...men fick en lite knodd så då blev det volvo!...sedemera Villa, fru och en unge till på gång. Men ta det inte fel...för jag skulle kunna ha det bättre. ( ...eller bättre kan man väl alltid ha...när det gäller prylar)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hittade den billigaste trafikförsäkringen å den va på 4130:- helår. Å detta trots att man har haft KK i 6år och aldrig haft några skador.

Å jag jag ägnade en hel arbetsdag till att bara ringa runt till olika bolag. Hade räknat med att den skulle kosta 1000-1500 inte en krona mer, men :whip fick jag.
 

Pluto

Nu har jag ingen hoj alls
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Hemma hos mig
Hoj
2003 Yamaha R1
Qwerty skrev:
Hittade den billigaste trafikförsäkringen å den va på 4130:- helår. Å detta trots att man har haft KK i 6år och aldrig haft några skador.

Å jag jag ägnade en hel arbetsdag till att bara ringa runt till olika bolag. Hade räknat med att den skulle kosta 1000-1500 inte en krona mer, men :whip fick jag.

Snacka med en kille som heter Olle Karlsson på Länsförsäkrningar. Han har hjälpt mig och han är skitbra. Tror att han borde kunna ge dig ett bättre pris. Det lönar sig dock alltid att samla alla försäkrningar på ett bolag... Men slå honom en signal. Tor jag att de kan vara värt.

olle.karlsson@sth.lansforsakringar.se kan hälsa från mig om du vill. Johan Göthberg
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Ah behövs ej ska sälja pärlan. Ska bara ha henne några månader eller så. Men tack för din hjälp.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad tänker dom med ?

Kollade för några veckor sedan upp försäkring på en 1200 Bandit på Susab. 11500 skulle dom ha. Rätt "ok", så jag började leta hoj. Har nu hittat en, så jag tänkte dubbelkolla med Susab innan jag slår till. Nu kostar SAMMA försäkring 37180 ! Underbart !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top