försäkringsfrågor crosshoj.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tja.

Att ha hojen stöldförsäkrad är väl alltid gött...

men en tanke som slagit mig ett par gånger är hur det ligger till vid transport av hoj?

Hur ligger det till med stöldförsäkring etc med oregat fordon? jag vet att det går men hos vilka bolag? och som sagt, vad ersätts vid olycka när hojen står på bil?

vad gäller om man skulle bli påkörd och hojen inte är försäkrad alls? blir hojen "ett" med bilen och vållandes bolag tvingas ersätta även hojen?

hojen i fråga är en ktm 450 smr om någon har en sådan försäkrad och kan tala om hur mycket den kostar.

Tack // Linus

FernetBranca

Medlem
Gick med
7 May 2006
Hoj
Honda CRF 450R-08 supermoto
När jag letade försäkring var det flera som inte ens var intresserade. Trygg Hansa blev det till slut. Typ 4000/år (säkert dyrare på yngre person i storstad) Då ingår stöld, försäkring vid transport, samt värdet på motardkit. Deras maxgräns för värde på hoj + lull lull var 75 000kr.
De var noga med att ta ramnumret på hojen.
Lycka till

gooserools

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Hoj
-08 Husaberg FE450e, -11 KTM 690 SMC
Hur är det med person försäkring om jag tex skadar mig om jag kraschar. går det att få någon försäkring på det?

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Hur är det med person försäkring om jag tex skadar mig om jag kraschar. går det att få någon försäkring på det?

Prata med Länsförsäkringar, deras olycksfallsförsäkring är rocknroll - täcker till och med tävlingar inom motorsport (vill minnas fallskärmshoppning och kampsport var enda undantagen).

/j

gooserools

Ny medlem
Gick med
20 May 2009
Hoj
-08 Husaberg FE450e, -11 KTM 690 SMC
Prata med Länsförsäkringar, deras olycksfallsförsäkring är rocknroll - täcker till och med tävlingar inom motorsport (vill minnas fallskärmshoppning och kampsport var enda undantagen).

/j

Tackar, har alla försäkringar där förutom Duccen, så jag har säkert bra pris.
hoppas kampsport är med så jag kan få lite betalt för stryk när jag tränar Krav Maga

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Tackar, har alla försäkringar där förutom Duccen, så jag har säkert bra pris.
hoppas kampsport är med så jag kan få lite betalt för stryk när jag tränar Krav Maga

hehe.... ja det är ju alltid kul att få stryk. När jag tävlade i kampsport så täcktes man ändå av en försäkring från förbundet. Så det är skit samma ju.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha