Försäkringskillnad Hornet 600 och 900

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Husa 650
Jag har en Honda Hornet 600 nu men är sugen på att byta till en 900 jag hittat. Vad tror ni är det stor skillnad på försäkringen, det är ju nästan samma vikt/effekt förhållande??? 1,76kg/hk på 900 och 1,85kg/hk på 600.

Jag ska ringa runt imorgon måndag till alla försäkringsbolag men hade tänkt titta på 900:an idag och därför vore det roligt att veta om det är någon större skillnad.

foppa

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2003
Hoj
ZX10R, tidigare haft cbr1000rr, zx9r och fireblade 929
Tror ej det är ngn. skillnad alls, personligen fick jag samma premie-erbjudande på en hornet600 och en R1:a. allt över 50 kusar var lika dyrt. åtminstone med folksam. :va

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Hoj
Vit Z 1000 -08
Hornet_Nicke skrev:
Jag har en Honda Hornet 600 nu men är sugen på att byta till en 900 jag hittat. Vad tror ni är det stor skillnad på försäkringen, det är ju nästan samma vikt/effekt förhållande??? 1,76kg/hk på 900 och 1,85kg/hk på 600.

Jag ska ringa runt imorgon måndag till alla försäkringsbolag men hade tänkt titta på 900:an idag och därför vore det roligt att veta om det är någon större skillnad.

det bästa är ju som sagt och ringa ditt bolag och kolla, jag vet att jag ringde igår för att kolla vad jag skulle pröjsa för en R6:a -99:a och en ZX7R -96:a och R6:an hamnade på 14k/år halvförsäkring och zx7r hamnade på strax över 20k/år halvförsäkring där oxå..så att skillnaden finns tror jag...men som sagt bäst och ringa och kolla upp det ...good luck! :tummenupp

Honda#1

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2004
Hoj
kawa z750
hade folksam förra året och bytte till trygg i år för det skillde 50 % ca 10 loppor annars är det väll klass 7 på alla dom där liknande

Hornet_Nicke

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2003
Hoj
Husa 650
foppa skrev:
Tror ej det är ngn. skillnad alls, personligen fick jag samma premie-erbjudande på en hornet600 och en R1:a. allt över 50 kusar var lika dyrt. åtminstone med folksam. :va

Man kan ju inte anklaga Folksam för att vara riktigt riktig heller. Ifall det bara är vikt/effekt förhållandet som är viktigt så borde det inte skilja så mycket.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln