Försäkringsskada/Kan man ta en summa ist för å låta verksta´n fixa hojen?

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös numera.....
Försäkringsskada/Kan man ta en summa ist för å låta verksta´n fixa hojen?

Det är så att min hoj vart påbackad av en Lastbil när den var parkerad.
Blev diverse skador på kåpor,tank mm mm mm men jag skulle vilja fixa detta själv ist å få en ersättning från försäkringsbolaget....någon som vet om detta är möjligt :confused:

furious

åker på plastraketer
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
jüngmeister sport
Det tror jag att du kan, men borde inte han som backade på hojen betala? :(

I så fall e de ju upp till honom om han vill betala cash eller ta det på sin försäkring......

Men du måste nog isåfall skaffa kvitto på allt du köper och det kan nog va svårt att få betalt för arbetet....låter krångligt....

Last edited:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Vissa försbolag tillåter dig att reparera själv men de vill ha kvitto på allt å sen skall du inte förvänta dig att du får särskilt mycket betalt för din arbetstid. Har du garanti kvar så bör du inte reparera själv då generalagenten kommer att skylla ifrån sig om det blir ett garantiarende senare.

Skorpan

Guest
Kvitton behövs inte.
Man kan komma överens om en fast summa som du kan få men då kan du inte komma o klaga på nåt sen heller om det visar sej senare att nåt e kasst så det e dumt

Skorpan

Guest
Borsiin skrev:
Vissa försbolag tillåter dig att reparera själv men de vill ha kvitto på allt å sen skall du inte förvänta dig att du får särskilt mycket betalt för din arbetstid. Har du garanti kvar så bör du inte reparera själv då generalagenten kommer att skylla ifrån sig om det blir ett garantiarende senare.
polarn blev påbackad med bil o han behövde inte visa upp några kvitton
kanske är olika då

YZF-1000-R1

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös numera.....
furious skrev:
Det tror jag att du kan, men borde inte han som backade på hojen betala? :(

I så fall e de ju upp till honom om han vill betala cash eller ta det på sin försäkring......

Men du måste nog isåfall skaffa kvitto på allt du köper och det kan nog va svårt att få betalt för arbetet....låter krångligt....

Det ska gå via bilens försäkring men jag tänkte fixa detta till hösten för den är ju körbar men ful :skrämd

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX12R -02 i delar
Det är fullt möjligt att få ut ett belopp i förväg efter att en skadereglerare tittat på skadorna och godkännt vad du vill byta och till vilket pris. Arbetet får du nog stå för själv.

En polare skulle få hojen inlöst pga att verkstaden var så dyr på reparationen. Då villa han repa den själv och behålla hojen. Då fick han en massa pengar, köpte en del nya deler, en del begade, fick en fin hoj och pengar över.... :tummenupp

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Ja det går att komma överrens om en summa efter inspektion av hojen. När du fått pengar finns det dock ingen ångervecka :fakta

Detta gäller dock bara om du inte är vållande till skadan, vilket inte är nåt problem i detta fallet.

Nyheter
Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli

Pirelli har presenterat SCO...

Indian Motorcycle i samarbete med Rikard Gustafsson

Foto:  Joachim Cruus Inf...

Dags för äventyrlig motorcykelmässa