HannesH
Ja fiiiifan!
- Gick med
- 11 Sep 2005
- Hoj
- KTM 625 SMC ¤ KTM 250 SX-F ¤ KTM 125 SX ¤ Ch-Racing WSM & en liten söt Ten7
Ja nu är de kokta fläsket stek och allt vad det heter.
Fick nyss brev från Bilsport & MC angående min försäkring på hojen, tillsammans med ett inbetalningskort på 9100 spänn.
Va i helvete tänkte jag då jag redan betalt min försäkring en gång iår, så jag ringde till dem och fick svaret att min behörighet nu är ändrad från A begr, till A obegränsad.
Det är ju trevligt, men jag kunde fortfarande inte förstå varför dem ville ha 9000 till förutom de ~4 jag redan betalt.
Svaret blev "...då ditt körkort har övergått till klass A utan begränsning beräknas försäkringen efter motorcyklens ostrypta motoreffekt. "
Vad fan är de frågan om?!
Så det spelar ingen roll att hojen är registrerad och såld som strypt?
Finns det någonting man kan göra åt saken?
Blir fan förbannad!
Om det inte finns något att göra åt de här jävla fasonerna, vad har man för rätt till att säga upp försäkringen?
Har hur många frågor som helst, tacksam för alla tips jag kan få!
//Hannes
Sorry om texten blev lite rörig!
Fick nyss brev från Bilsport & MC angående min försäkring på hojen, tillsammans med ett inbetalningskort på 9100 spänn.
Va i helvete tänkte jag då jag redan betalt min försäkring en gång iår, så jag ringde till dem och fick svaret att min behörighet nu är ändrad från A begr, till A obegränsad.
Det är ju trevligt, men jag kunde fortfarande inte förstå varför dem ville ha 9000 till förutom de ~4 jag redan betalt.
Svaret blev "...då ditt körkort har övergått till klass A utan begränsning beräknas försäkringen efter motorcyklens ostrypta motoreffekt. "
Vad fan är de frågan om?!
Så det spelar ingen roll att hojen är registrerad och såld som strypt?
Finns det någonting man kan göra åt saken?
Blir fan förbannad!
Om det inte finns något att göra åt de här jävla fasonerna, vad har man för rätt till att säga upp försäkringen?
Har hur många frågor som helst, tacksam för alla tips jag kan få!
//Hannes
Sorry om texten blev lite rörig!