Försöker coasta motarden och det går "sådär"...

Lol

Guest
Nån som är grym på att coasta som kan komma med nått tips? Jag kommer buckla min framfälg om jag fortsätter såhär.. haha!

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Håll i hojen med benen

Jag kan inte coasta med hojen. Men du får ingen kontroll om dina enda kontaktpunkter med hojen är styret och fotpinnarna. Du måste hålla i dig med benen om du ska kunna slappna av i överkroppen. Och det gäller om man ska åka fort på bana likväl som om man ska åka på bakhjulet.

Lol

Guest
Grymma vids och sköna wheelies!
Ser grymt ut :Bugar
Sorry, jag har sovit under en sten i en vecka! Tackar och bockar! Jag kämpar på... ✌
Håll i hojen med benen

Jag kan inte coasta med hojen. Men du får ingen kontroll om dina enda kontaktpunkter med hojen är styret och fotpinnarna. Du måste hålla i dig med benen om du ska kunna slappna av i överkroppen. Och det gäller om man ska åka fort på bana likväl som om man ska åka på bakhjulet.
Bra input. Logiskt och jag vet det ju efter att ha kört gathoj i lite plustempo några år men detta är helt nytt så då är det lätt att glömma bort grunderna. Har varit lite så att när jag löst ett "problem" så har jag fått fem nya. I början kunde jag inte svänga wheelin alls sen lyckades jag med det genom att hålla mig avslappnad på hojen men då fladdrar ju knän omkring och jag hänger i styret istället. Men jag ska tänka extra på detta nästa gång! Tack för tips

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag såg i din senaste video att du försökte hålla ihop benen som en fin flicka! Bra! ? Det såg genast bättre ut!. Du har inspirerat mig till att åka ut och träna med min enduro och göra mer filmer till min egen kanal.

Apropå att svänga på bakhjulet. Prova göra samma som när du kör normalt dvs vrid styret höger för att svänga vänster (motstyrning).

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende