Försenad presentation..

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Hoj
Hej..

Jag har varit en passiv åskådare till forumen här en längre tid men nu bestämt mig för att ge det en mer ärlig chans och börja delta i diskussionerna här..

Jag har varit lite tveksam till hur välkommen man är här då jag inte kör sporthoj utan ett sånt där tyskt stort offroadmonster, BMW R1150 GS 00:a för att vara exakt. Men jag bestämde mig för att jag skall försöka hjälpa till att förändra eller iaf minska fördommarna om oss bmw-åkare om det nu kan vara möjligt.

Jag är relativt nybliven hojåkare, tog mitt kort under sommaren 2002 då jag körde upp som privatist på min Kawasaki GPZ 750 84:a vilket då också varit min övningskörningshoj. Kawan hade jag sedan kvar hela förra säsongen och jag inhandlade min bmw först i slutet av förra sommaren. Kawasakin skall överlämnas till nästa glada ägare nu i helgen om allt går väl på besiktningen i morgon bitti.

Jag bor i utkanten av Norrköping tillsammans med fru och en underbar son på tre år. Jag jobbar som it-konsult på ett företag på Pronova i Norrköping men skulle gärna hitta någonting nytt vad det lider.

Jag har en massa andra intressen men de bleknar totalt i jämförelse med hojåkandet. Jag har även börjat bli en ganska självsäker hojmek efter många timmars småstrul med kawasakin. Jag hoppas dock att min nya hoj skall ge mig tid till åka istället för en massa onödig tid för mekning.

Tja, det får väl räcka som presentation.

Ha det gott och ta det lugnt på de vårkalla vägarna..

Mvh Anders

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Du är äkta MC åkare ändå ;) Vore du mindre utav en MC åkare för att du kör BMW? närå! Du kan vara sportig i framförande av din hoj ändå!

Välkommen till Sporthoj.com där du kommer finna flera andra som äger en likadan hoj som dig! :tummenupp

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Swedie skrev:
Du är äkta MC åkare ändå ;) Vore du mindre utav en MC åkare för att du kör BMW? närå! Du kan vara sportig i framförande av din hoj ändå!

Välkommen till Sporthoj.com där du kommer finna flera andra som äger en likadan hoj som dig! :tummenupp

Det där lindade du in fint tycker Jag :tummenupp :lol

MikkE

Guest
många här som inte har hoj.. *host.. jag* men jag försöker att vara aktiv i lite allt möjligt ändå. intresset hos hojjar kommer atlltid att finnas.

hänger väl mest under FILMER/BILDER

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Kan man väll hänga på här då.......jag har hängt här ett tag men har inte precenterat mig. Jacob heter jag, är snart 19 år och bor i Malmö och kör KTM 520 motard. Jag läser teknik på gymnasiet.

Tack o hej :)

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Välkomna båda två! Oavsett vad man kör eller inte kör är man välkommen
Jag hade varken mckort eller mc när jag blev medlem. Nu har jag hela paketet.

Raketost

Bakom molnen är himlen alltid blå!
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
Kawasaki 1400 GTR
Hallå och välkommen!
Är själv ny här och har en liknande MC, dock icke tysk( men tysk-köpt). En vacker maskin har du iallafall! Bara att suckta efter 1200 GS nu då!?

Våren är här, kramas i trafiken! :banana

OLDEN

Galt
Gick med
20 Aug 2003
Hoj
Cbr900 RR -93, TL1000S -98
NyBumsad skrev:
Hej..

Jag är relativt nybliven hojåkare, tog mitt kort under sommaren 2002 då jag körde upp som privatist på min Kawasaki GPZ 750 84:a vilket då också varit min övningskörningshoj. Kawan hade jag sedan kvar hela förra säsongen och jag inhandlade min bmw först i slutet av förra sommaren. Kawasakin skall överlämnas till nästa glada ägare nu i helgen om allt går väl på besiktningen i morgon bitti.

Min första hoj också! Jättenöjd med den, som att stryra ett slagskepp som hade som intresse att drick upp all olja. :D

Misstänker att Bmw:n funkr bättre :hihi

MrNikkor

Hoj & Foto
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Hoj
OLDEN skrev:
Hej..

Min första hoj också! Jättenöjd med den, som att stryra ett slagskepp som hade som intresse att drick upp all olja. :D

Misstänker att Bmw:n funkr bättre :hihi

Hehe,, underbar beskrivning av kawwan. Jag körde henne för första gången sedan förra sommaren igår då jag var och fyllde på luft och testade av allt inför besiktningen och jag kan säga att din beskrivning av hojen är inte helt fel :) Nu har jag iaf varit och besiktat hojen här på morgonen och allt gick igenom fläckfritt så nu återstår det bara att tvätta av henne och överlämna henne till den nya ägaren nu i helgen.

BMW:n funkar utmärkt än så länge. Jag håller dock på att lära mig den då jag inte har hunnit avverka mer än dryga 100 mil i dess sadel än och jag kan lova att kawwan och bmw:n liknar inte varandra på en enda punkt så det är lite att vänja sig vid :)

Mvh Anders

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras