Förslag: Hojfakta

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Mitt förslag går ut på att man skapar en avdelning som man kan kalla för "Hojfakta" eller liknande. Där kan ägarna ge feedback vad dom upplever som positivt och negativt med just sin hoj. Till slut får man ett litet arkiv som nybörjare och andra intresserade kan ta del av. Jag vet inte om det skulle vara lämpligt att ha en sådan faktabank i trådform utan man kanske får titta på något annat sätt för att få det hela överskådligt.

Vad tror ni om det, vaaaaaa....??

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
hej, det låter väldigt bra det där.

Så en sektion där medlemmar för skicka in egna recensioner på sina hojar?

Det kan jag lätta skapa på nån timma eller så både vad gäller layout, o databastjofläsk. Men dock vill jag gärna ha hjälp med lite hur en schyst layout skulle kunna vara för en sådan här sektion.

Jag har tänkt på att skapa en sån här avdelning, men tänkte inte på att man kan ju faktiskt använda sig av medlemmarna här för recensioner. Såklart förgranskas recensioner för korrekturläsning m.m.

Forsberg

Den som söker han letar...
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Yamaha YZF R6 -00, Aprilia RS 250
hp skrev:
Mitt förslag går ut på att man skapar en avdelning som man kan kalla för "Hojfakta" eller liknande. Där kan ägarna ge feedback vad dom upplever som positivt och negativt med just sin hoj. Till slut får man ett litet arkiv som nybörjare och andra intresserade kan ta del av. Jag vet inte om det skulle vara lämpligt att ha en sådan faktabank i trådform utan man kanske får titta på något annat sätt för att få det hela överskådligt.

Vad tror ni om det, vaaaaaa....??

Bra idé! :klappar :tummenupp

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Låter bra! :tummenupp
Jag (och säkert några andra) har ett "program" som är baserat på html och man kan hitta dom absolut flesta hojjar (även info och en liten kommentar om dom) som kom ut 2003.
Om detta blir verklighet så skicka ett PM så får ni all info.

heretique

Hallelujah för fan!!
Gick med
12 Apr 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050
Bland dom bättre idéerna jag har hört på länge!!

se till att det blir så oxå :D

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Kom på att det redan finns en sådan recensionsfunktion på bike.se. Men det blir nog toppen om det blir en här också, man hänger ju lite mer här än på bike.se.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
isf lägg in nån slags poängsystem man kan använda, 1-5 eller 1-10 kanske på lite olika delar av hojen.

Sätt upp en mall som man får fylla i så det inte blir en massa "jag tyckte den gick jättebra" och "suuuuuuuuuuuger" och sånna recensioner, bike.se har ju ett rätt värdelöst system.

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Silwer skrev:
isf lägg in nån slags poängsystem man kan använda, 1-5 eller 1-10 kanske på lite olika delar av hojen.

Sätt upp en mall som man får fylla i så det inte blir en massa "jag tyckte den gick jättebra" och "suuuuuuuuuuuger" och sånna recensioner, bike.se har ju ett rätt värdelöst system.

Nej inte är bike.se speciellt bra ur den synvinkeln, men idén finns där :)

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Blir inte ett poängsystem ganska intetsägande? Jag skulle föredra personliga kommentarer som korrekturläses innan de läggs ut. Poängen 1 på körställning kan annars betyda både "för extrem" och "inte tillräckligt sportig".

Samuel_LJackson

back on track
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
R1
Kontrolläsning av en moderator är ett måste!!! På bike.se kan man ju se Pelle 16år som recenserar Hayabusa: "Den är så jävla grym...typ" :huvet

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Det ultimata skulle ju vara poäng OCH kommentarer. Kruxet ligger ju i att den som skriver måste vara objektiv och veta vad man snackar om, annars uppkommer säkerligen samma problem som på bike.se; massa moppefuckon etc. som inte vet vad dom skriver och bara berömmer sina egna prylar. DÅ blir grejerna intetsägande, och då är det bara trist.

Det beror på hur personen gör sina kommentarer och bedömningar, om det blir bra eller inte, oavsett poängbedömning eller kommentarer.

Mina djupa tankar....

Forsberg

Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Samuel_LJackson skrev:
Kontrolläsning av en moderator är ett måste!!! På bike.se kan man ju se Pelle 16år som recenserar Hayabusa: "Den är så jävla grym...typ" :huvet

Precis, så kanske alla dessa sär skrivningar etc. skulle minska :mattias :arsele

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag kommer ej tillåta "kommentarer" på recensionerna. Och jag pratar om recensioner. Inte "Jag ägde en sån. Den gick fort och är bra. Den går bättre när man bytt oljefilter". Utan en rätt genomgående RECENSION av hojen.

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Låter som om detta kommer att ske!
När får vi se röken av denna funktion? 2dagar? 2veckor? :yoparty

hp

Stödmedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
.
Swedie skrev:
Jag kommer ej tillåta "kommentarer" på recensionerna. Och jag pratar om recensioner. Inte "Jag ägde en sån. Den gick fort och är bra. Den går bättre när man bytt oljefilter". Utan en rätt genomgående RECENSION av hojen.
Låter bra..!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Kan ha funktionen färdig ikväll om så, men har faktiskt viktigare saker o syssla med just nu ;)

kommer iaf upp under veckan som kommer.

Under tiden vill jag ju gärna att folk som skriver någorlunda vettigt och äger en hoj, kan skriva recensioner redan nu för att sedan skicka in. Bidra bilder o hela köret!

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Glöm inte att sätta någon moderator på just den delen också för det kommer nog som bike-forumet bli en massa skitsnack utan sakliga argument...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
kaZmur skrev:
Glöm inte att sätta någon moderator på just den delen också för det kommer nog som bike-forumet bli en massa skitsnack utan sakliga argument...
JAG är moderatorn. Och dessa recensioner kommer ligga utanför forumet.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!