Förslag om att bötfälla fordonsägare för fortkörning – oavsett vem som körde.

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Karin Svensson Smith är ordf i trafikutskottet?! Det visste jag inte. Det är ju som att sätta Djingis Kahn som ordförande för FNs råd för mänskliga rättigheter:va

Nu tycker jag du nedvärderar svenskar !
Världens första institut för Rasbiologi instiftades i Sverige genom Riksdagsbeslut 1921. Bland undertecknarna av motionen fanns bla Hjalmar Branting och Arvid Lindman.
Beslutet om Institutet för Rasbiologi röstades inte igenom i Riksdagen, det togs med acklamation. Alla partierna var eniga !
Och beslutet togs 2 år före Adolf Hitler fick tid i fängelset 1923 att börja på plita på sin bok: "Min kamp mot vansinnet i fängelset"
titeln förkortad på rekommendation av förläggaren !
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_för_rasbiologi

1989 antog ILO "Konventionen om ursprungsfolk och stamfolk"
29 år senare har Sverige inte skrivit på konventionen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Konventionen_om_ursprungsfolk_och_stamfolk

Så vem som helst av statsministrarna Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt eller Stefan Löven duger också bra.

Inte en fråga I SVT i samband med Lövens USA besök om mänskliga rättigheter i USA till Löven, tex. om fångarna på Guantanamo.

Vi har många svenskar i historien som platsar lika bra som Djinges Kahn som ledare för FNs råd för mänskliga rättigheter.

Vi ska inte nedvärdera oss själva.
Men inte vara stolta över det heller !
Tycker jag.

Last edited:

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Nu tycker jag du nedvärderar svenskar !
Världens första institut för Rasbiologi instiftades i Sverige genom Riksdagsbeslut 1921. Bland undertecknarna av motionen fanns bla Hjalmar Branting och Arvid Lindman.
Beslutet om Institutet för Rasbiologi röstades inte igenom i Riksdagen, det togs med acklamation. Alla partierna var eniga !
Och beslutet togs 2 år före Adolf Hitler fick tid i fängelset 1923 att börja på plita på sin bok: "Min kanp mot vansinnet i fängelset"
titeln förkortad på rekommendation av förläggaren !
https://sv.wikipedia.org/wiki/Statens_institut_för_rasbiologi

1989 antog ILO "Konventionen om ursprungsfolk och stamfolk"
29 år senare har Sverige inte skrivit på konventionen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Konventionen_om_ursprungsfolk_och_stamfolk

Så vem som helst av statsministrarna Ingvar Carlsson, Carl Bildt, Göran Persson, Fredrik Reinfeldt eller Stefan Löven duger också bra.

Inte en fråga I SVT i samband med Lövens USA besök om mänskliga rättigheter i USA till Löven, tex. om fångarna på Guantanamo.

Vi har många svenskar i historien som platsar lika bra som Djinges Kahn som ledare för FNs råd för mänskliga rättigheter.

Vi ska inte nedvärdera oss själva.
Men inte vara stolta över det heller !
Tycker jag.

Ah, men där är vi överens:krama. Varenda kotte (nästan) var ju fullblodsrasist innan nassarna förlorade kriget.

Min poäng är att Karin Svensson Smith verkar bry sig lika mycket om trafikanter som Djingis Kahn brydde sig om alla de stackare han slog ihjäl för att erövra världen. Att nån gjorde henne till ordförande för trafikutskottet övergår mitt (förvisso begränsade) förstånd:D

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
"Att vara tekniskt sakkunnig på det man arbetar med, ska det verkligen vara nödvändigt?" :huvet

https://youtu.be/xa2Cag9OrHc

Men här har vi ju en riktig talang! Han spontanuppfann ju evighetsmaskinen av bara farten, utan att ens ta i! En annan måste ju fundera hur länge som helst bara för att få pengarna att räcka till slutet av månaden. Inte konstigt att jag inte platsar i riksdagen:D

Egentligen är det ju samma sak med deras skattepolitik: om man tar från de rika och ger till de fattiga, så blir ju de fattiga rika! Och så kan man ta från dem, och ge till andra fattiga, som i sin tur också blir rika! Genialt!!!:banana:banana:banana

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Men här har vi ju en riktig talang! Han spontanuppfann ju evighetsmaskinen av bara farten, utan att ens ta i! En annan måste ju fundera hur länge som helst bara för att få pengarna att räcka till slutet av månaden. Inte konstigt att jag inte platsar i riksdagen:D

Egentligen är det ju samma sak med deras skattepolitik: om man tar från de rika och ger till de fattiga, så blir ju de fattiga rika! Och så kan man ta från dem, och ge till andra fattiga, som i sin tur också blir rika! Genialt!!!:banana:banana:banana

Ser man på de praktiska försök som gjorts så har det väl fungerat som så att man tagit pengarna från de rika men sedan upptäckt att pengarna bara räcker till fattiga politiker.
På ett utmärkt sätt skildrat i författaren och journalisten Albert Engströms bok "Moskoviter". Där han beskriver både sina möten med ledande politiker i Moskva 1926 och sina möten med mannen och kvinnan på gatan.
Det räcker annars med att jämföra pensionsvillkoren för riksdaghen i Sverige med pensionsvillkoren för en icke politiker i Sverige. Som jobbat lika länge.
För att se samma sak. Som Engström såg i Moskva 1926.
Peder Pedersen är annars en utmärkt illustration till att det finns inget jobb som man så lätt kan komma så långt i som i politik. Med så små kunskaper om världen.

Det är därför jag rekommenderar alla att läsa Adolf Hitlers Min Kamp.
Den gav i varje fall mig en ide om vad som fodras i intellektuell förmåga för att bli en framgångsrik politiker i Väst Europas största land.
Vad som då fodras i ett litet land i norra Europa får var och en spekulera över själv.

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...