Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Vill du bejaka din kvinnliga sida och slaska på med varma och sköna prylar ska du troligen tjacka såna här.
View attachment 373932
Min flickvän bad mig googla dem tidigare. Tror inte det va? Möjligtvis om man bodde i en arktisk miljö. Ett populärt märke är annars UGG. Sett massor med tjejer som springer runt med sådana.
Blir de verkligen så himla kallt om fosingarna vid vanligt vardagsbruk när man är ute o knallar?
Jag har slängt mina gamla vinterkängor åt fanders o kör med ett par kängor från salomon med ganska lågt skaft o goretex o sånt tjaffs.
Bara man är torr om fötterna så är det ju lugnt, bara jobbigt att släpa runt på tjocka vinterpjux om man inte behöver, blir bara varmt o fötterna o tungt att gå.
Ska man däremot ut i skogen o kolla på svenska rallyt eller så där man ska pulsa igenom massa snö o stå still flera timmar så lär man ju satsa på lite grövre doningar med rejäl sula så det isolerar bra från marken.
Det blir faktiskt rätt kallt även med tjockare sula. Minns att jag hade mina gamla Timberland kängor uppe i Norrland en vinter med en isoleringssula i. Var bara på besök och tog det jag hade. Frös ordentligt om fötterna. När det blir -10 grader och uppåt då är det rätt vettigt att ha ett par ordentliga skor egentligen. Men det är en sådan sak man inte gärna investerar i här nere eftersom normalvintrarna är så pass milda.
Jag har klarat mig rätt hyfsat även med mina nuvarande kängor de två senaste vintrarna som bitvis har varit kallare än vanligt. Har även använt samma kängor på svenska rallyt i värmlandsskogarna och det var kallt, men det gick. Ett par Bally hade säkert varit varma eller inte eftersom de antagligen hade varit blöta rakt igenom då de är förhållandevis låga. Jag hade nog köpt ett par Bally om de bara passat. Det är en sko som är lätt att ta på sig och ta av sig. Det vill säga smidig att använda. Köpte nyligen ett par C&J Chelsea 5 bara för att jag ville ha en sko som är lätt att ta på sig och av sig om man bara ska gå några kortare ärenden. Kängorna drar man sig lite för att ta på sig om man bara ska ut några kortare ärenden där man dessutom behöver snöra av och på dem igen.