sportbilsentusi
Obotlig bil/MC/klock och musik/HIFI-nörd
VFR800 såklart. Har ägt Bimmer Boxer men gillar Hondan bättre. Underbar motorgång o ljud
Helst ska man då ha en 98-01 (gen 5), att göra ventiljustering på VTEC som kom 2002 är dyrt på verkstad. Jag ger 1300 i helförsäkring för min -98 på Svedea.VFR800 såklart. Har ägt Bimmer Boxer men gillar Hondan bättre. Underbar motorgång o ljud
Bra inspel. Har kollat några på Blocket. Gillar twinnar.TDM900 bör vara en kandidat. Både bra, körglad och bekväm. Lite ful från vissa vinklar kanske, men det kan man leva med.
Mycket pang för pengarna, kan vara värt att överväga.Versys 650. Hade en sådan för några år sedan och jämfört med TDM ovan är är den bättre på allt förutom lite klenare (fast i verkligheten inte så mycket) och betydligt smidigare.
Men nu snackar vi riktigt budget tourer då man borde kunna hitta en utrustad med väskor och handtagsvärmare för under 30. Duger trots det till riktigt bra.
Bra tips! Kollar den!BMWs F800-serie är rätt trevlig och börjar bli riktigt prisvärd. Det går att få en S/R för 25k emellanåt och en ST/GT med väskor borde gå att hitta från 35k.
Bra tanke. Men det finns väl vissa saker som strular? Har sett svindyra reparationer p g a "en löjlig packning för 50 spänn" som gett upp.BMW R1150GS. Grymma långfärdshojar, väldigt hållbara, lättmekade och billiga delar.
Kostar inte mycket att köpa idag och försäkringen är nästan gratis ?
Hade inte en tanke på. Bör kollas upp!FZ8. Billig försäkring, över 100 hp. Bra hoj om man gillar sportig touring. Finns med hel eller halvkåpa.
Fast är inte XJ900 lite av Volvo 240? På gott (slitstark) och ont (inte så kul)?Kopplingsbyte (på alla tidigare boxrar) skall det nog vara.
Håller med om att de är både billiga, kapabla och lättmekade (och billig service). Likaså BMW-s F800-serie.
Annars är ju en klassiker Yamaha XJ900 som inte kostar någonting nästan. Pratar vi prisklass upp till 20' så finns den ju alltid där.
Bra tips!Får väl slå ett slag för min egen hoj, BMW R 1200/50 RS. Känns som den prickar det mesta på din lista. Billig att äga, enkel att serva. Ventilspelskontroll/justering en barnlek jämfört med radmotorerna. Utan tvekan lägsta försäkringspremien jag haft på en tung hoj.
Otroligt bekväm hoj, som med en knapptryckning kan få dämpningen att bli tillräckligt potent för att jag hänger med i medel/snabb grupp med SMC.
Inte snyggaste hojen kanske, men jag har ägt fulare cyklar:
View attachment 476553
View attachment 476554
Tiger är alltid rätt! Och 955 är en charmig motor. Fast Tiger 955 "plågas" väl även den av jobbiga 2000-servicear? En massa timmar för att komma åt ventilerna? Min gamla 955:a (Sprint ST) var dyrt att serva p g a det.Jag är glatt överraskad över vad min Tiger 955i har att ge, kostade 26k i inköp och är billig att försäkra, den är lite låg gör mig men det ska jag åtgärda och den har bra drag upp till ca 180.
Värmehandtag har jag satt på i efterhand och det är en så risig hoj att man kan göra typ vad som helst med den utan att bry sig om hur det ser ut, bra stöldförsäkring.
V-Strom är intressant. Fast inte en ny. Budgeten.... du vet.View attachment 476737View attachment 476738
Det viktigaste är ju att den är snygg! Nya VStrom är så löjligt snygg, resten får du lära dig leva med. ?
Intressant, men en äldre i så fall. Service på de nyare sägs vara riktigt dyrt.VFR800 såklart. Har ägt Bimmer Boxer men gillar Hondan bättre. Underbar motorgång o ljud
Cool! Men för ny (=dyr) och för hög (har korta ben). Men visst är den fräck!View attachment 477374
Terene700 med hög framskärm? Dreggel…
Ingen vet din budget, så om du skriver den så blir det lättare. ?Intressant, men en äldre i så fall. Service på de nyare sägs vara riktigt dyrt.
Tracer är tänkbar. Kanske "lite för ny" (=kostar en del).Men 5000 i försäkring är ju rent horribelt för en sådan.
Jag fick precis 2300:- när jag sökte och har 1km drygt till ett kaosområde i klass med Frölunda.
Servicen var förvånansvärt högprisad också.
Jaja, inte mycket att göra förutom att slänga in den gamla vanliga Tracer 900n i förslagshögen.
Du får en GT för samma pengar som du får för Tigern. Servicepriser är ju rimligen lägre och försäkring med.
Göteborg är inte billigt. Även om jag bor i en väldigt lugn del så är det aldrig särskilt långt till kvarteren där gangstrarna bor. Och mc-stölder verkar vara deras "grundskola" där de går innan de går upp till "gymnasiet" och börjar sälja droger och skjuta varandra.Men vad har du för försäkringslösningar som är såpass kostsamma?
Det är ju rätt beskedliga motorcyklar i det stora hela och torde vara lägre prissatta, med tanke på kundgruppen.
Vet inte själv. Men om jag säljer Tigern för runt knappt 100' så får en ersättningshoj kosta max hälften. Och vara väsentligt billigare i service och försäkring. Annars blir det ingen besparing.Ingen vet din budget, så om du skriver den så blir det lättare. ?
Passa på att radda upp alla hojar vi kan sälja för att nå budget så blir det ännu bättre. ?
Så du letar efter en schysst hoj som är gratis att äga för 50 papp? Kan bli en lång tråd detta. ?Vet inte själv. Men om jag säljer Tigern för runt knappt 100' så får en ersättningshoj kosta max hälften. Och vara väsentligt billigare i service och försäkring. Annars blir det ingen besparing.
Max 50'... Gärna 35'.Så du letar efter en schysst hoj som är gratis att äga för 50 papp? Kan bli en lång tråd detta. ?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |