Förslag på garagegolv

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Mitt garagegolv börjar se något muggigt ut efter div oljebyten...
Idag är det ett obehandlat betonggolv, funderar på följande alternativ:

Slipa golvet
Klinker från Biltema
Måla

Vad ska man välja? :va

Vit marmor... :D :D

Klinker är ju skitsnyggt, men blir skithalt om du får lite snö under sulorna.

Måla är nog bäst..

Marmor..att jag inte tänkte på det! :D

Nä, men det lutar faktiskt åt klinker, jag räknade på det & målningen blir faktiskt dyrare!!

Lägg gärna upp bilder på era golv!

Last edited:
Lurade på laminatgolv...finns ju en del shyssta plastgolv, tänkte svart/vit rutigt, billigt & enkelt att lägga....
Det känns ju som sämsta alternativet. Ett garagegolv utsätts ju för en hel del fysiskt våld, och då vill man inte ha ett laminatgolv som det kan slås märken i. Jag hade satsat på klinkers, eller helst målat med epoxy, fast det kostar antagligen skjortan :rolleyes:

Klinker, går att lägga ett snyggt svart/vitt med fris för ca 150:-kvm om du köper andrasortering eller hittar en bra leverantör.

Klart det ska vara rutigt, vad fan tänker du med? Det är väl ett garage för helvete!?

vet inte hur muggigt golvet är. Men annars så är saneringsfräs ett bra alternativ. Finns att hyra. Sen på med primer och några säckar flytspackel på det. Har för mig att det går att polera upp ytan och lacka med nån bra lack.. Som nytt och går rätt så fort.

Edit: Vet inte hur lack reagerar på platta på mark i.o.f.s. med fuktgenomsläppet tänkte jag.

Last edited:
Lurade på laminatgolv...finns ju en del shyssta plastgolv, tänkte svart/vit rutigt, billigt & enkelt att lägga....
Det känns ju som sämsta alternativet. Ett garagegolv utsätts ju för en hel del fysiskt våld, och då vill man inte ha ett laminatgolv som det kan slås märken i. Jag hade satsat på klinkers, eller helst målat med epoxy, fast det kostar antagligen skjortan :rolleyes:

Last edited:
Lysande, tack för tipset!:tummenupp

Bra tänkt!

De flesta kombinationer är ju bra. Men att hitta ett litet tappat styrstift eller krysskil på ett ljusgrått epoxygolv är plättlätt, att däremot hitta samma stift på ett ljusgrått golv strösslat med flingor, ja då kan man få krypa runt en hel kväll. :D

Last edited:
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick