Förslag på garagegolv

Varför fixa?:va Det är ett garage, det är skitsamma om där är lite skitigt. Ett obehandlat betonggolv lär du ju åtminstone inte behöva vara rädd om. Hade jag haft ett behandlat garagegolv hade jag fått hjärtsnörp över första bästa tappade happare eller liknande. Jag menar, tänk om en klinkerplatta spricker?
Jag hade behållit det obehandlade och skitit i diverse oljefläckar. Se det lite som du ser dina arbetskläder: Det får bli skitigt, fläckigt, skavt, revat, slitet och missfärgat.

Epoxy är det ända rätta,underhållsfritt och slitstarkt kanske inte så snyggt som ett svart/vitt klinkergolv men tänk på att du lämnar ett arv till nästa generation som ska skruva i garaget:tummenupp

Jag har biltemasgolvfärg i garaget samt oxanolja i verkstaden.

Biltemas färg är prisvärd, den är ljus och fin.

Oxanoljan gör att betongen blir ganska mörk. Tar mycket ljus. Jag fick göra 4 strykningar med oxanolja, det blev nästa samma pris per m3 som biltemas färg.

Jag vet inte hur bra yta du har på ditt golv. Jag körde med helikopter när jag gjöt, blev helt ok men jag hyrde ändå en betonglip på cramo när jag skulle måla, körde ett varv och kan bara säga att WOW! Det var värt de hundralapparna! Ytan blev mkt fin. Jag fick planer på att göra "superfloor" http://www.htc-floorsystems.com/sv-SE/FloorSolutions/HTCSuperfloor.aspx Men gav ganska snabbt upp tanken Det är MYCKET jobb. Många slipningar i olika steg. Så det fick bli biltema och jag ångrar mig inte.

Det ena gör det andra och nu så våttorkar jag golvet när det är skitigt :näsblod Det är kul när det är fint :banana

Glaserad marmor har en av mina kamrater. Men sen kör han ju också italienska motorcyklar....

Själv har jag flytspacklat med tillsats av något som gör att det inte suger olja så förbannat.

Varför fixa?:va Det är ett garage, det är skitsamma om där är lite skitigt. Ett obehandlat betonggolv lär du ju åtminstone inte behöva vara rädd om. Hade jag haft ett behandlat garagegolv hade jag fått hjärtsnörp över första bästa tappade happare eller liknande. Jag menar, tänk om en klinkerplatta spricker?
Jag hade behållit det obehandlade och skitit i diverse oljefläckar. Se det lite som du ser dina arbetskläder: Det får bli skitigt, fläckigt, skavt, revat, slitet och missfärgat.

Vårat börjar också bli fruktansvärt skitigt och slitet. Det är ett helvete att hitta något man tappar. Dessutom är det klart obekvämt att krypa runt på ett betonggolv med yta som ett sandpapper. Så vi har börjat fundera på att fixa golvet. Tyvärr är det ju "lite" jobbigt att flytta allt som står på det :näsblod

Grannen har lagt klinkers i sitt garage. Det är både snyggt, "bekvämt" och lätt att hålla rent. Det är vad jag skulle lagt om jag byggde/renoverade garage.

Jo sant...men jag stör mig så förbannat på alla olika fläckar jag åstadkommit...ser ut som en tavla av Monét....

Det är bara att övertyga sig själv om att golvet inte är slitet utan bara charmigt patinerat:D

Vårat börjar också bli fruktansvärt skitigt och slitet. Det är ett helvete att hitta något man tappar. Dessutom är det klart obekvämt att krypa runt på ett betonggolv med yta som ett sandpapper. Så vi har börjat fundera på att fixa golvet. Tyvärr är det ju "lite" jobbigt att flytta allt som står på det :näsblod

Grannen har lagt klinkers i sitt garage. Det är både snyggt, "bekvämt" och lätt att hålla rent. Det är vad jag skulle lagt om jag byggde/renoverade garage.

Det är svårt att hitta småprylar i min verkstad också, men jag tror att det har mer att göra med att där är förbannat stökigt alltid. Slipdamm, hyvelspån, svarvtrassel och allmän slkit är jävligt bra gömställen för småsaker:näsblod
Kryp inte så mycket då:D
Nejdå, förstår mycket väl att man kan vilja fixa det. Jag har också tyckt att det vore skönt med ett "kliniskt rent" verkstadsgolv. Man ska bara orka hålla efter det också, och så får man ju vara så pass försiktig (eller orädd) med golvet att man inte förstör ytan om man nu väljer att fixa det. Jag har kvar mitt betonggolv just för att slippa bry mig varje gång jag tappar något tungt från hög höjd.
Men folk får självklart göra som de vill, huvudsaken är ju att verkstadsägaren blir nöjd:tummenupp

Jag röstar på ditt alternativ med klinker- fast inte från biltema.

Köp granit-keramik plattor ifrån tex bauhaus (sånna man har i bilhandlar hallar osv).
Stenhårda och tål både dubbdäck och tappade verktyg!

Har själv lagt sånna och är grymt nöjd! Inte ett märke trots att jag rullar/släpar cross dubbdäck över...

Lite dyrare än vanliga plattor men går att få tag i riktigt billigt om du har is i magen och väntar på erbjudanden.. (tror jag betalade 129kr kvm sist)

Jag röstar på ditt alternativ med klinker- fast inte från biltema.

Köp granit-keramik plattor ifrån tex bauhaus (sånna man har i bilhandlar hallar osv).
Stenhårda och tål både dubbdäck och tappade verktyg!

Har själv lagt sånna och är grymt nöjd! Inte ett märke trots att jag rullar/släpar cross dubbdäck över...

Lite dyrare än vanliga plattor men går att få tag i riktigt billigt om du har is i magen och väntar på erbjudanden.. (tror jag betalade 129kr kvm sist)

Biltemas garageklinker ÄR granitkeramik, samt billigare än er prisuppgift....

Uräkta trådkapning , Men är det nån som känner nån som lägger golvepoxi. Alltså inte färg utan sån där gjutsörja som blir flera mm tjockt

Jag skulle behöva ca 4 kvadrat sådant

Tänk även på att det är ett h-vete att få något att fästa bra på ett gammalt garagegolv.

Plattor av olika slag är säkert bra om man börjar på ren, oljefri betong.

Epoxyfärg gör minst om det släpper.

Tänk även på att det är ett h-vete att få något att fästa bra på ett gammalt garagegolv.

Plattor av olika slag är säkert bra om man börjar på ren, oljefri betong.

Epoxyfärg gör minst om det släpper.

Med en bra primer bör det väl gå bra? Förvisso så kanske gamla oljefläckar är svåra att prima på, kanske kan behövas mer än det. Slipa lär ju inte hjälpa mycket då oljan sugs upp av betongen :(

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick