förslag på ljuddämpare

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Sebring låter förjävla mycket, lite väl mycket nästan. Annars hade jag ett LeoVince på min, det lät gott som fan!
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
flipm0de skrev:
X-Racing smattrar till lika bra som akra... om inte bättre.

Jag har jämnfört med en 660 med akra helsystem iaf, enda skillnaden är att akra kostar det dubbla + lite till
Jämför det där sliponet mot ett Akrapovic helsystem i bromsbänk också så ska du få se på skillnad....
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Busaberg skrev:
Jämför det där sliponet mot ett Akrapovic helsystem i bromsbänk också så ska du få se på skillnad....

javisst... det är säkert skillnad... men frågan är om det är värt att lägga 10 000 kr på ett avgassystem till en mc värd 40-50 k ?
 

Metaladdict

Härskare
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Area 0651
Hoj
Honda CRF 450R -08
Om man är ute efter effekt så verkar LeoVince vara ett helt okej märke, men jag vet itne om de låter så mycket.. Va fan, vill ni att de ska låta så kan ni väl ta bort hela jävla ljuddämparn, det är itne så noga på en fyrtaktare :tungan :yoparty Man kan ju göra som följer; ta fram ett rakt rör med typ 1.5 mm gods, värm och böj till lämplig passform, svetsa fast på originalröret (så det mynnar ut undertill) sen jävvlar har man ljud värre än nån annan. Frågan är om man uthärdar det. :näsblod
 

th0r

julfest
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ 400 -05
Sådär nu har jag beställt ett stycke ljuddämpare. Får vi hoppas det dyker upp snart så ska vi höra hur de låter :)
 

th0r

julfest
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ 400 -05
Nu har jag fått röret jag beställde och är helnöjd. Det låter kalas och en liten effektökning tycker jag mig märka också. Rekomenderar varmt andra att handla av flipm0de. Riktigt trevlig och bra att ha och göra med!

/C
 

Minibebbe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuku GSX-R 750 -85, Honda XR650R -00, Kawasaki VN800 -96
th0r skrev:
Nu har jag fått röret jag beställde och är helnöjd. Det låter kalas och en liten effektökning tycker jag mig märka också. Rekomenderar varmt andra att handla av flipm0de. Riktigt trevlig och bra att ha och göra med!

/C

var det en x-racing ljuddämpare du beställde av honom? Rekommenderar du den fortfarande efter en tids körning med den? Är sjäv lite sugen på en ljuddämpare som låter lite goare.. och x-racing är ju billiga!
 

kowal

back on track
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Lund
Hoj
Yamaha FZ 600
Minibebbe skrev:
var det en x-racing ljuddämpare du beställde av honom? Rekommenderar du den fortfarande efter en tids körning med den? Är sjäv lite sugen på en ljuddämpare som låter lite goare.. och x-racing är ju billiga!

Tycker du det låter för mycket är det bara att stoppa in insatsen som du får till.
Jag kan lova dig att du blir nöjd. Grannen kör med det jävla slip on:et. Man blir ju sugen direkt på en sprätt runda. Jag har inte hört någon vara missnöjd än. Sånt brukar ju alltid märkas otroligt snabbt. Är det nåt fel på en produkt brukar man kunna läsa 10 trådar om det direkt.
 

Minibebbe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuku GSX-R 750 -85, Honda XR650R -00, Kawasaki VN800 -96
kowal skrev:
Tycker du det låter för mycket är det bara att stoppa in insatsen som du får till.
Jag kan lova dig att du blir nöjd. Grannen kör med det jävla slip on:et. Man blir ju sugen direkt på en sprätt runda. Jag har inte hört någon vara missnöjd än. Sånt brukar ju alltid märkas otroligt snabbt. Är det nåt fel på en produkt brukar man kunna läsa 10 trådar om det direkt.

okej, då ska man kanske lägga pengar på ett sådant i framtiden! Någon som vet vad det är för mått på dom? Stod väl inte på hemsidan tror jag..
Kanske lite olika på dom olika modellerna?
Sugen är man iaf :)
 

th0r

julfest
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki DRZ 400 -05
Minibebbe skrev:
var det en x-racing ljuddämpare du beställde av honom? Rekommenderar du den fortfarande efter en tids körning med den? Är sjäv lite sugen på en ljuddämpare som låter lite goare.. och x-racing är ju billiga!

Jodå jag är fortfarande helnöjd. :)
 

Minibebbe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuku GSX-R 750 -85, Honda XR650R -00, Kawasaki VN800 -96
th0r skrev:
Jodå jag är fortfarande helnöjd. :)

va bra! Då blir det nog ett sånt. Men vad säger dom på besiktningen om den? Går den igenom eller är man tvungen att byta tillbaka till original?
 

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Jag har ett BigGun helsystem på min XR650. God sång som fan o den går som ett skott!! Systemet är även coatat med nåt material som inte ändrar färg när det blir varmt, ser inte på det att det e använt :tummenupp

ett helsystem till 640 KTM kostar ca 4000,- i USA, så du har det hemma för dryga 5000 spänn. Bra pris oxå!!


Länk: http://www.biggunexhaust.com/product_info.php?products_id=483
 

jonnep

måttard måttard
Gick med
29 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
en liten lätt
Minibebbe skrev:
va bra! Då blir det nog ett sånt. Men vad säger dom på besiktningen om den? Går den igenom eller är man tvungen att byta tillbaka till original?

jag tror du får en insats till som bara är att trycka dit och skruva in en skruv så funkar det på besiktningen gissar jag.
 

Minibebbe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuku GSX-R 750 -85, Honda XR650R -00, Kawasaki VN800 -96
XR 650. skrev:
Det finns billiga slipon på www.locknersbilochmc.com ( Viper):tummenupp
Mycket grymt ljud. har en på min XR 650 -03 sm

Den här dämparen var ju också riktigt billig!! Finns det något mer att säga om den eller? Står ju inte speciellt mycket om den på hemsidan. Ger den lite extra kraft också? Följer det med någon insats som man kan plocka i/ur?

Någon som vet vad frakten går på om man beställer från flip-mc? Har mejlat dom men inte fått svar än..
 

XR 650.

XR 650.
Gick med
25 Dec 2004
Ort
Kramfors
Hoj
XR 650 -03

Bifogat

  • 123_05.jpg
    123_05.jpg
    135.5 KB · Visningar: 62
  • KTM 625 SM 2002. 013.jpg
    KTM 625 SM 2002. 013.jpg
    66.5 KB · Visningar: 83
  • Yamaha ttr 600 -98.JPG
    Yamaha ttr 600 -98.JPG
    66.6 KB · Visningar: 62

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
Minibebbe skrev:
1664627 Den här dämparen var ju också riktigt billig!! Finns det något mer att säga om den eller? Står ju inte speciellt mycket om den på hemsidan. Ger den lite extra kraft också? Följer det med någon insats som man kan plocka i/ur?

Någon som vet vad frakten går på om man beställer från flip-mc? Har mejlat dom men inte fått svar än..

Alla x-racing kommer med db-killer insats... lite extra kraft kan du också räkna med.
140 kr för frakt
 

X3M

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
28 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
CBR600 fighter-ratbike
Hur lång leveranstid är det på en blå till min WR400?
E grymt sugen...


flipm0de skrev:
2057927 Alla x-racing kommer med db-killer insats... lite extra kraft kan du också räkna med.
140 kr för frakt
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top