Förslag till Bott 2010

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Dalarna
Hoj
KTM RC8R
För att få mer förare i bott vill jag ha pris utdelning för b-förare oxå
det känns som a-förarna har abonerat pallen o jag kan ju inte hitta på en egen cup varje race :tummenupp:tummenupp
A förarna snor uppklassnings poäng :mad:
 
Last edited:

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Mitt i stan
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Jo det vore roligt med prisutdelning för b-förare också:tummenupp det blir ju en extra morot för att komma och köra:)
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Tror nok det er mer enn bare premiering som skal til dersom løpsopplegget skal være som det har vært de siste 3 racehelgene i år:mad: Men er helt enig, ifjor var det vel 8 a-førere blant de 10 beste sammenlagt. Har mailet Mikkel og foreslått at vi tar et møte ang neste år allerede nå på Anderstorp, og regner med at han sender ut innkalling:tummenupp
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Saxat från Nordicbott.net:

Nordic BoTT är öppet för 2 cyl. fyrtakt MC från 748 cc till 1247 cc. Både elit- och senior-förare är välkomna. Vid beräkning av uppklassningspoäng räknas elitförare bort.

Synd att dom inte har prisutdelning för B-förare iår då. Hade haft ett bra gäng pokaler hemma nu. Kanske värt o inte klassa upp mig till nästa år ;)

Just nu är det bara jag som är B-förare bland topp 10 va?
 
Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Saxat från Nordicbott.net:

Nordic BoTT är öppet för 2 cyl. fyrtakt MC från 748 cc till 1247 cc. Både elit- och senior-förare är välkomna. Vid beräkning av uppklassningspoäng räknas elitförare bort.

Synd att dom inte har prisutdelning för B-förare iår då. Hade haft ett bra gäng pokaler hemma nu. Kanske värt o inte klassa upp mig till nästa år ;)

Just nu är det bara jag som är B-förare bland topp 10 va?

Jepp:tummenupp Men nå må du basere deg på å havne langt ned på resultatlistene - for nå går det fort:yoparty Og det kommer MANGE raske til Torpet:tuttar
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
hmmmm

hmmm, lite mkt skryt här nu:tummenupp man kan lugnt säga att du e en a-förare i mina ögon så som du harvar runt på den hojen som borde egentlingen inte hålla mer än för ett kval sen ett ras:tummenupp:tuttar hi hi hi,...tycker att du osså har fått upp ett försnabbt tempo

Mitt förslag till nästa år i Botten e att man sponsrar endast förare som är singlar o har problem med att man nojjar för mkt o behöver pengar osså givetvis:tuttar sponsringen skall då vara snabbast hoj, ett chip man sätter i huvet som gör att man blir toksnabb, galet mkt korkade lättklädda brudar man kan hyra ut i depån, viagra, o gör om mitt hem till playboy-stället o skicka ut den gamla gubben o ge mig morgonrocken istället:tuttar:yoparty

Saxat från Nordicbott.net:

Nordic BoTT är öppet för 2 cyl. fyrtakt MC från 748 cc till 1247 cc. Både elit- och senior-förare är välkomna. Vid beräkning av uppklassningspoäng räknas elitförare bort.

Synd att dom inte har prisutdelning för B-förare iår då. Hade haft ett bra gäng pokaler hemma nu. Kanske värt o inte klassa upp mig till nästa år ;)

Just nu är det bara jag som är B-förare bland topp 10 va?
 

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
Jepp:tummenupp Men nå må du basere deg på å havne langt ned på resultatlistene - for nå går det fort:yoparty Og det kommer MANGE raske til Torpet:tuttar

Jag vet om detta och håller på o fixa lite här hemma, för att underlätta det lite för mig. Kommer bli en liten surprise :yoparty

Scary: Tycker du ska skaffa dig en ducce istället. Då löser sig allt automatiskt... jo det är sant!
 

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Ort
Svedala/Holmeja
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
Är det någon som har Björn Höglunds telnummer?
Han frågade efter en 1098 motor och nu har jag fixat en sådan :)
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Har etterpurt hva som evt skal skje med BoTT i 2010, og det har vært ytterst få svar å få - men for egen del er det viktig å komme igang med planleggingen. Dersom opplegget blir som iår, blir det sansyneligvis å kjøpe en V4. Får vi derimot et bedre opplegg, med flere racehelger osv er utfallet et annet - uansett; hvem tar tak, og når kan vi vente noen svar? Regner med at det er flere enn meg som teller på knappene pga årets opplegg:va
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Öka på BOTT-heaten en halvtimme (eller hur långt en tank räcker). Man får aldrig nog av vare sig det visuella eller Ljuuuudet. :yoparty
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Har etterpurt hva som evt skal skje med BoTT i 2010, og det har vært ytterst få svar å få - men for egen del er det viktig å komme igang med planleggingen. Dersom opplegget blir som iår, blir det sansyneligvis å kjøpe en V4. Får vi derimot et bedre opplegg, med flere racehelger osv er utfallet et annet - uansett; hvem tar tak, og når kan vi vente noen svar? Regner med at det er flere enn meg som teller på knappene pga årets opplegg:va

Jag vill också veta i god tid hur upplägget blir, för att kunna planera. Men jag vet inte hur vi ska gå tillväga? Tyvärr så hjälper det väll inte om vi blir 30-40 startande i BoTT så länge det är för få startande i NEC och REC och vi inte får in andra klasser.
Vem kan bestämma att t.ex. ta in Rookie-klasser på ERF-helgerna?

Sitter ju redan och suktar efter kit-delar till KTM:en :) men det är ju onödigt att handla om det inte blir något..
 

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I Garaget....
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
Jag vill också veta i god tid hur upplägget blir, för att kunna planera. Men jag vet inte hur vi ska gå tillväga? Tyvärr så hjälper det väll inte om vi blir 30-40 startande i BoTT så länge det är för få startande i NEC och REC och vi inte får in andra klasser.
Vem kan bestämma att t.ex. ta in Rookie-klasser på ERF-helgerna?

Sitter ju redan och suktar efter kit-delar till KTM:en :) men det är ju onödigt att handla om det inte blir något..


Yepp fast här skall vi ju vara konstruktiva... - Vilket innebär att vi möts upp på en bar i säg.... Göteborg (Ja då blir det ju nära för Norrbaggarna också) och så bestämmer vi hur vi vill ha det och när vi vill ha det! :D

MEN seriöst - Förstår inte riktigt problematiken med endagars race om det är för att driva och motivera till att överhuvudtaget behålla BoTT?? Men är det däremot en ren ekonomisk fråga för banhyra mm så får vi väl gå ihop med STCC och knuffa ut Pro-Superduperbike och erbjuda ett skönt muller istället för ett skrikigt radfyra tjuuuuuuut?? :banana

Visst det blir stressigt med mera på en dag men är det den enda vägen till att behålla det så är jag för endagars.

Någon som är insatt i varför det inte går att hålla 2-dagars får gärna upplysa mig i fakta.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Jag vill också veta i god tid hur upplägget blir, för att kunna planera. Men jag vet inte hur vi ska gå tillväga? Tyvärr så hjälper det väll inte om vi blir 30-40 startande i BoTT så länge det är för få startande i NEC och REC och vi inte får in andra klasser.
Vem kan bestämma att t.ex. ta in Rookie-klasser på ERF-helgerna?

Sitter ju redan och suktar efter kit-delar till KTM:en :) men det är ju onödigt att handla om det inte blir något..

Men blir det 30-40 i BoTT? Förra hösten snackades det om samma siffror, men det blev inte riktigt så. Klipper in siffror som jag tagit fram.
Lite statistik från 2009:
NEC:
Utplockade startnummer:40
Inbetalda serieavgifter:27
Kört alla race:9
REC:
Utplockade startnummer:63
Inbetalda serieavgifter:43
Kört alla race:3
Bott:
Utplockade startnummer:60
Inbetalda serieavgifter:45
Kört alla race:8

Om man räknar på antalet som fullföljt hela serien är det sämst i REC. Antagligen beror det på att många avstod Fbg 1. I NEC är det en tredjedel av teamen som fullföljt serien, i BoTT mindre än en femtedel. Räknar man hur många som tagit ut startnummer mot hur många som fullföljt serien blir det ännu värre: i NEC en knapp fjärdedel, i BoTT en knapp sjundedel.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Men blir det 30-40 i BoTT? Förra hösten snackades det om samma siffror, men det blev inte riktigt så. Klipper in siffror som jag tagit fram.
Lite statistik från 2009:
NEC:
Utplockade startnummer:40
Inbetalda serieavgifter:27
Kört alla race:9
REC:
Utplockade startnummer:63
Inbetalda serieavgifter:43
Kört alla race:3
Bott:
Utplockade startnummer:60
Inbetalda serieavgifter:45
Kört alla race:8

Om man räknar på antalet som fullföljt hela serien är det sämst i REC. Antagligen beror det på att många avstod Fbg 1. I NEC är det en tredjedel av teamen som fullföljt serien, i BoTT mindre än en femtedel. Räknar man hur många som tagit ut startnummer mot hur många som fullföljt serien blir det ännu värre: i NEC en knapp fjärdedel, i BoTT en knapp sjundedel.

Själklart är det ju inte alls säkert att det blir det, men det jag ville påvisa är att om det inte blir tillräckligt med team i NEC och REC för 2 dagarshelger så kvittar det nästan hur många vi är. Så det känns som att det måste in fler klasser. Min mening var absolut inte att slå mig för bröstet och säga att BoTT:arna är bäst :) eller för den delen klanka ner på någon annan.
 

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Men blir det 30-40 i BoTT? Förra hösten snackades det om samma siffror, men det blev inte riktigt så. Klipper in siffror som jag tagit fram.
Lite statistik från 2009:
NEC:
Utplockade startnummer:40
Inbetalda serieavgifter:27
Kört alla race:9
REC:
Utplockade startnummer:63
Inbetalda serieavgifter:43
Kört alla race:3
Bott:
Utplockade startnummer:60
Inbetalda serieavgifter:45
Kört alla race:8

Om man räknar på antalet som fullföljt hela serien är det sämst i REC. Antagligen beror det på att många avstod Fbg 1. I NEC är det en tredjedel av teamen som fullföljt serien, i BoTT mindre än en femtedel. Räknar man hur många som tagit ut startnummer mot hur många som fullföljt serien blir det ännu värre: i NEC en knapp fjärdedel, i BoTT en knapp sjundedel.

40 var nog inte realistiskt när lågkonjukturen sen slog till... men över 30 skulle vi nog varit med alla nytillkomna om det inte var så många som tyckte det blev för stressigt att köra endagsrace. själv så råkade jag ut för ett dyrt och tidsödande motorhaveri, därför missade jag några race, gamla/högttrimade twinar är inte alltid de mest drifsäkra så lite rotation på dom som kör får man nog räkna med. Alla har inte möjlighet att som larsen ha 2 cyklar startklara, annars hade han också missat race.
 

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Ort
Oskarshamn
Hoj
:)
Yepp fast här skall vi ju vara konstruktiva... - Vilket innebär att vi möts upp på en bar i säg.... Göteborg (Ja då blir det ju nära för Norrbaggarna också) och så bestämmer vi hur vi vill ha det och när vi vill ha det! :D

MEN seriöst - Förstår inte riktigt problematiken med endagars race om det är för att driva och motivera till att överhuvudtaget behålla BoTT?? Men är det däremot en ren ekonomisk fråga för banhyra mm så får vi väl gå ihop med STCC och knuffa ut Pro-Superduperbike och erbjuda ett skönt muller istället för ett skrikigt radfyra tjuuuuuuut?? :banana

Visst det blir stressigt med mera på en dag men är det den enda vägen till att behålla det så är jag för endagars.

Någon som är insatt i varför det inte går att hålla 2-dagars får gärna upplysa mig i fakta.

Jag har inte heller något större problem med endagars (men det måste vara 2 race), däremot vad jag förstått så är det många andra som inte vill ha det upplägget och dom kommer inte köra nästa säsong om det blir så, å då blir det ju absolut inte någon körning.
 

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Ort
Norge/Fredrikstad
Hoj
Nopp
Men blir det 30-40 i BoTT? Förra hösten snackades det om samma siffror, men det blev inte riktigt så. Klipper in siffror som jag tagit fram.
Lite statistik från 2009:
NEC:
Utplockade startnummer:40
Inbetalda serieavgifter:27
Kört alla race:9
REC:
Utplockade startnummer:63
Inbetalda serieavgifter:43
Kört alla race:3
Bott:
Utplockade startnummer:60
Inbetalda serieavgifter:45
Kört alla race:8

Om man räknar på antalet som fullföljt hela serien är det sämst i REC. Antagligen beror det på att många avstod Fbg 1. I NEC är det en tredjedel av teamen som fullföljt serien, i BoTT mindre än en femtedel. Räknar man hur många som tagit ut startnummer mot hur många som fullföljt serien blir det ännu värre: i NEC en knapp fjärdedel, i BoTT en knapp sjundedel.

Nå må du slutte med statistikkfjollet, Hans utfordret oss i fjor høst til å stille med minimum 20 førere pr race i 2009 og faciten er:
Anderstorp 1: 25
Knutstorp: 21
Falkenberg 1: 22
Falkenberg 2: 18
Anderstorp 2: 22
Gjennomsnitt for BoTT pr racehelg er altså 21,6:arsele
Hva er tilsvarende krav satt til REC/NEC????:confused:
Mitt poeng er at vi har levert, og dere har tatt vekk - så enkelt er det. Og det er vel et betimelig spørsmål å stille - ønsker dere oss med eller ikke? Og om dere ønsker oss med videre, hva akter dere å gjøre for å møte våre krav/ønsker/behov (tolk det som du vil)??
- Vi vil helst ha 2 dagers race, men forstår problemet med for få deltagere
- Vi vil ikke ha 1 time mellom kval og race
 

Superlight

SDK #2003 & BoTT #41
Gick med
29 Apr 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Ducati 1050® by Hypertrick
Jag tycker det är bra med två rejs samma dag.

Lite längre tid än en 1 timme mellan kval och rejs vore ju bra. Sedan att man får vänta hela dan att köra är en annan sak. Det får man ta helt enkelt. Kör helst inte i mörker dock, även om det var nära nu senast.

/Markus
 
Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top