Saxat från Nordicbott.net:
Nordic BoTT är öppet för 2 cyl. fyrtakt MC från 748 cc till 1247 cc. Både elit- och senior-förare är välkomna. Vid beräkning av uppklassningspoäng räknas elitförare bort.
Synd att dom inte har prisutdelning för B-förare iår då. Hade haft ett bra gäng pokaler hemma nu. Kanske värt o inte klassa upp mig till nästa år
Just nu är det bara jag som är B-förare bland topp 10 va?
Saxat från Nordicbott.net:
Nordic BoTT är öppet för 2 cyl. fyrtakt MC från 748 cc till 1247 cc. Både elit- och senior-förare är välkomna. Vid beräkning av uppklassningspoäng räknas elitförare bort.
Synd att dom inte har prisutdelning för B-förare iår då. Hade haft ett bra gäng pokaler hemma nu. Kanske värt o inte klassa upp mig till nästa år
Just nu är det bara jag som är B-förare bland topp 10 va?
Jepp Men nå må du basere deg på å havne langt ned på resultatlistene - for nå går det fort Og det kommer MANGE raske til Torpet
Sant nok, men noen av oss er for gamle for flere runder Grymt bra bilder (som vanlig) forrestenÖka på BOTT-heaten en halvtimme (eller hur långt en tank räcker). Man får aldrig nog av vare sig det visuella eller Ljuuuudet.
Har etterpurt hva som evt skal skje med BoTT i 2010, og det har vært ytterst få svar å få - men for egen del er det viktig å komme igang med planleggingen. Dersom opplegget blir som iår, blir det sansyneligvis å kjøpe en V4. Får vi derimot et bedre opplegg, med flere racehelger osv er utfallet et annet - uansett; hvem tar tak, og når kan vi vente noen svar? Regner med at det er flere enn meg som teller på knappene pga årets opplegg
Jag vill också veta i god tid hur upplägget blir, för att kunna planera. Men jag vet inte hur vi ska gå tillväga? Tyvärr så hjälper det väll inte om vi blir 30-40 startande i BoTT så länge det är för få startande i NEC och REC och vi inte får in andra klasser.
Vem kan bestämma att t.ex. ta in Rookie-klasser på ERF-helgerna?
Sitter ju redan och suktar efter kit-delar till KTM:en men det är ju onödigt att handla om det inte blir något..
Jag vill också veta i god tid hur upplägget blir, för att kunna planera. Men jag vet inte hur vi ska gå tillväga? Tyvärr så hjälper det väll inte om vi blir 30-40 startande i BoTT så länge det är för få startande i NEC och REC och vi inte får in andra klasser.
Vem kan bestämma att t.ex. ta in Rookie-klasser på ERF-helgerna?
Sitter ju redan och suktar efter kit-delar till KTM:en men det är ju onödigt att handla om det inte blir något..
Men blir det 30-40 i BoTT? Förra hösten snackades det om samma siffror, men det blev inte riktigt så. Klipper in siffror som jag tagit fram.
Lite statistik från 2009:
NEC:
Utplockade startnummer:40
Inbetalda serieavgifter:27
Kört alla race:9
REC:
Utplockade startnummer:63
Inbetalda serieavgifter:43
Kört alla race:3
Bott:
Utplockade startnummer:60
Inbetalda serieavgifter:45
Kört alla race:8
Om man räknar på antalet som fullföljt hela serien är det sämst i REC. Antagligen beror det på att många avstod Fbg 1. I NEC är det en tredjedel av teamen som fullföljt serien, i BoTT mindre än en femtedel. Räknar man hur många som tagit ut startnummer mot hur många som fullföljt serien blir det ännu värre: i NEC en knapp fjärdedel, i BoTT en knapp sjundedel.
Men blir det 30-40 i BoTT? Förra hösten snackades det om samma siffror, men det blev inte riktigt så. Klipper in siffror som jag tagit fram.
NEC:
REC:
Bott:
Om man räknar på antalet som fullföljt hela serien är det sämst i REC. Antagligen beror det på att många avstod Fbg 1. I NEC är det en tredjedel av teamen som fullföljt serien, i BoTT mindre än en femtedel. Räknar man hur många som tagit ut startnummer mot hur många som fullföljt serien blir det ännu värre: i NEC en knapp fjärdedel, i BoTT en knapp sjundedel.
Yepp fast här skall vi ju vara konstruktiva... - Vilket innebär att vi möts upp på en bar i säg.... Göteborg (Ja då blir det ju nära för Norrbaggarna också) och så bestämmer vi hur vi vill ha det och när vi vill ha det!
MEN seriöst - Förstår inte riktigt problematiken med endagars race om det är för att driva och motivera till att överhuvudtaget behålla BoTT?? Men är det däremot en ren ekonomisk fråga för banhyra mm så får vi väl gå ihop med STCC och knuffa ut Pro-Superduperbike och erbjuda ett skönt muller istället för ett skrikigt radfyra tjuuuuuuut??
Visst det blir stressigt med mera på en dag men är det den enda vägen till att behålla det så är jag för endagars.
Någon som är insatt i varför det inte går att hålla 2-dagars får gärna upplysa mig i fakta.
NEC:
REC:
Bott:
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|