Förslag till Bott 2010

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Jag slutar med statistikfjollset om du talar om HUR vi ska lösa problemet istället för att älta att ni fått mindre än ni betalat för.

Varför ska VI möta era krav? Varför inte vara konstruktiva och försöka lösa problemen gemensamt istället?

Ehhh, hvorfor du skal møte våre krav? Betyr ikke 45 x 500 kr, samt 5 x 22 x 1300 kroner noe for gjennomføringen av ERF i 2009? Tror også den generelle interessen for serien øker mer med BoTT enn uten. Forøvrig skiter jeg i kostnadene akkurat nå, og har vel kun påpekt at vi ikke fikk det vi betalte for kun ved én anledning. Som tiligere nevnt, vi fikk en utfordring, og tok den i fellesskap - det ble flere førere i BoTT. At Erf mangler team er vel en utfordring dere teamene/førererne i Erf burde ta?

Uansett, vår løsning har vært å ta inn flere klasser, og hverken du heller andre har svart på om det er aktuelt! Og forstå at vårt mål er å bidra til å skape et så bra produkt for alle som mulig, og forøvrig - jeg kan ikke si at deres løsning med å kutte i produktet var særlig konstruktivt! Vi kjøper et produkt av dere, og som kunde forventer jeg faktisk at du/dere kommer med tilbud som løser mine behov - skulle jeg løse dem selv kan jeg lie gjerne starte min egen greie? Og det blir ikke bra! Nopp, dere er dyktige mennesker mht å arrangere treninger og race - bruk nå den kunnskapen og kreativiteten å skap noe som vi og dere kan bli tilfredse med:krama

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Ett upplägg till 2010
9,00-9,45 kval erf
9,50-10,15 kval supermono dom hade ett snitt på 25startande per race 2009 om man inte räknar moirana [stavning] o är support klass i classic-racing
10,20-10,45 bott
11,00-16,00 race erf (ca30) ja det blir 5tim
16,15-16,45 race bott (ca25)
17,00-17,30 race supremono (ca 25)

Sp förarna får köpa en ktm 690 (el bott erf hoj) o hämta pris pengarna i 690cupen på Anderstorp får supermono köra på 2km slingan

Kolla in www.supermono.nu

O vi måste jobba ihop för varken bott el erf har råd med egna race helger

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tråkigt med negativ inställning(attityd?) klasserna emellan, finns där fler klasser som kan vara aktuella om man gör en sammanslagning? Återuppväcka "islagda" klasser som SoS mm? På något sätt öka volymen och därmed ekonomin i längre tävlingshelger? Idéer, tankar och funderingar?

/Snok - BoTT 2010?

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
:)
Uansett, vår løsning har vært å ta inn flere klasser, og hverken du heller andre har svart på om det er aktuelt!

Jag vill också veta, förslaget som varit om att t.ex. ta in Rookie-klasser, är detta möjligt och är det möjligt redan till nästa säsong? Har väll t.o.m varit uppe förslag på tidsscheman.

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Tråkigt med negativ inställning(attityd?) klasserna emellan, finns där fler klasser som kan vara aktuella om man gör en sammanslagning? Återuppväcka "islagda" klasser som SoS mm? På något sätt öka volymen och därmed ekonomin i längre tävlingshelger? Idéer, tankar och funderingar?

/Snok - BoTT 2010?

sos är supermono o växer år för år

Rookie förarna kan köra so o sm har dom råd att köra mer

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Om bott gör sina egna race helger tillsammans med rocki 600 och 1000. Vet inte om det finns under lag för det men varför inte? Jag har inte koll på hur mycket B-race det finns nu för tiden men kan man göra det som en kombination av vanlig bandag och race. Får man ihop 60 förare totalt anmälnings avgift 2000kr så har man en intäkt på 120,000kr vet inte om det räcker till alla kostnader? Någon kanske sitter med svaren?
Niclas
Jag skulle lätt kunna tänka mig att komma om det arrangerades Rookie 1000 race på samma helg som BoTT och/eller ERF kör :)

Ska erkänna att jag inte är 100% insatt i hur deltagarantalet i ERF sett ut under året men det känns som att trenden är nedåtgående och det kanske är dags att slå ihop det till en serie igen? Träning på fredagen (om ni brukar köra fredagar), kval på lördagen och race på söndagen. BoTT, Rookie 600 och 1000 borde gå att trycka in utan större problem under helgens 3 dagar (tex kval och race på fredagen, kval och race på lördagen och sen har ERF hela söndagen för tex ett 10 timmars race).

Tycker BoTT verkar vara en jättebra serie och får ni inte till det med ERF så kanske det kan ingå i SO så får ni dubbla race och 3 dagars arrangemang.

Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp

/Snok - BoTT 2010?

Dette er IKKE en kamp mellom klassene, men derimot et være eller ikke være for BoTT! Mange av de som kjørte i år, har uttalt at men ikke akter å kjøre dersom opplegget blir som i år. At vi trekker inn ERF-folket i dette er mer en påpekning av at det er de som har færre deltagere, og at det da er de som er årsaken til at det har blitt 1-dags opplegg. For egen del fullførte jeg hele sesong kun pga en lojalitet til et miljø som har gitt meg jævlig mye positivt gjennom 3 sesonger. Men med reiseavstand til de fleste svenske baner og så lite kjøring pr gang vil nok mine små racingbudsjetter heller brukes andre steder i 2010 dersom dette blir fasit!

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Lördag (15 minuters kval för BoTT och Rookie)
09.00-09.45 Kval NEC
09.55-10.10 Kval 1 BoTT
10.20-10.35 Kval R600
10.45-11.00 Kval R1000
11.10-17.10 Race NEC
17.20-17.40 Race 1 BoTT

Söndag (20 minuters kval för BoTT)
09.00-09.45 Kval REC Eller kanske en helt ny stafett-serie??
09.55-10.15 Kval 2 BoTT
10.25-10.45 Race 1 R600
10.55-11.15 Race 1 R1000
11.25-15.25 Race REC Eller kanske en helt ny stafett-serie??
15.35-15.55 Race 2 BoTT
16.05-16.25 Race 2 R600
16.35-16.55 Race 2 R1000

Får bara in ett kval för rookie-klasserna. Sandstream blir ni jätte ledsna då :) .
Har säkert missat något :va eller skrivit fel på tiderna.
Å självklart vill väll alla ha friträning på fredag.
Å så kan dom hårda B-förarna i BoTT ställa upp i Rookie1000 också till lite rabaterat pris, så får arrangören in lite mer pengar där :tummenupp .

Last edited:

custe

#25 Nordic BoTT
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Nej! För egen del är antalet kval inte så intressant men däremot ser jag helst att racen är uppdelade på 2 dagar.

Hmm, ja det förstår jag :va . Då blev det genast lite svårare :) .

Humlan har jag förstått rätt, att NEC vill köra lördag och endast lördag? jag antar att man inte ens kan tänka tanken att NEC kvalar lördag och kör race söndag?

Last edited:

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Vilka fler klasser vill du ha på din BoTT-helg? Alldeles för många skriver vad dom INTE vill ha, istället för att tala om hur vi ska hitta en lösning.
Är det inte så att dessa helger egentligen är ERF-helger och andra klasser råkat få plats?

Men är det kanske så att det går funderaringar på att även göra om hela ERFs upplägg?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hva er ditt poeng? Etter 3 år er vel BoTT en del av ERF-opplegget, eller??
Mjo, men ändå är det så att man varje år inte vet hur nästa år kommer se ut. Samma problem inom SM/SO.

Försöker inte klaga, bara reda ut lite om vad de egentliga planerna är så man kan börja planera inför nästa år.

Jag tycker iaf 1-dagars går bort.

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Mjo, men ändå är det så att man varje år inte vet hur nästa år kommer se ut. Samma problem inom SM/SO.

Försöker inte klaga, bara reda ut lite om vad de egentliga planerna är så man kan börja planera inför nästa år.

Jag tycker iaf 1-dagars går bort.
Korrekt, samme problem har vi hatt i NM, med klasser inn/ut og ingen vet og løp avlyst osvosv! Derfor har ERF vært et veldig bra konsept, stabilt og med ekstremt dyktige funksjonerer/arrangører. Synd om vi nå skal surre det til med usikkerhet, og ikke minst et produkt ingen vil ha - tror ikke engang Humlan anser at det er bra (selv om han i sin ekstrem-lojalitet sier noe annet:))

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Läste nån mitt förslag el var det skit :va går att köra en el två dagar med träning på fredag

Rookie klasserna hur många race kan dom köra på ett år
sm,so,stor debutant :confused: tror inte att det går att bygga en klass på sporadiskt inhoppande rokkies

j-a

#20 NEC #26 BOTT
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
KWAK10, SP1,fmx650,,buellxb9sDUCCE 1198SP
Förslag vid 1 dagars upplägg

kval efter erf kvalet på fm. 20 min.
Race 40 min efter erf racet. ( riktigt race ):)

Inte ett optimalt upplägg för mig då jag vill ha 2 dagars. men det är ju praktiskt omöjligt med ERF om det skall vara 6 timmars körning och bantillstånd som vad jag förstår är mellan 9-18 (= 9 timmar ) Inte mycket att göra åt saken tyvärr.

Bott # 26
NEC # 20

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Han skrev:
men över 30 skulle vi nog varit med alla nytillkomna om det inte var så många som tyckte det blev för stressigt att köra endagsrace.

Beslutet om endagars race togs efter knutstorp, inte innan. Var var de övriga 20 som löst serieanmälan, men inte ställt upp i racen?

Knutstorp är lite speciellt då det är långt för Stockholmarna, inte för att jag tycker att valet av banor varit dåligt då jag har nära och Anderstorp borde vara ok även för Stockholmare så har det klagats en del om en sydsvenskserie, men min uppskattning var nog lite för generös ok det erkänner jag.

Nu ska du få lite konstruktiva förslag
varför inte lägga 2 av racen i Juli på 2vardagar(kanske 3 eller 2,5 dagar om det går att fylla ut vettigt) borde bli betydligt billigare ban hyra och folk är lediga, kör ett tolvtimmars ERF, ev över natten, tidigt juli behövs inte ens lyse på cyklarna (om det nu går att få tillstånd till sånt). öka till 2kval 2x15min +1 race per dag i bott. motiverar en höjning av startavgiften. Alternativt kör ett 15min race lördag och 30min på söndag om det underlättar schema läggning. starta en ultimate 600 och 1000 klass som alternativ, låter betydligt sexigare än stor debutant. I ultimate 600 kan 250gp cyklar (dom behöver snart någonstans att åka) fightas med supermono och 600 alla klaser får egna pris, liknande i 1000 varianten. kör bott kval och rejs fredag eftermidag eller endast kval då säkerhetskraven borde vara lägre, vid enstaka tillfälle om det inte går att lösa på lörd, sön. staffetrace i botten vid något tillfälle med handikapp teambildning baserat på tidigare sprint resultat så det blir jämt(eller varje lör, sprintrace sön, vet inte hur många som gillar detta:gnissla). med lite fantasi kan det bli kul och inte som alla andra race helger. Dessa idéer kanske inte är dom bästa men kan förhoppningsvis få någon klok att inspireras till någon bättre.

Last edited:

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Kan man inte lägga in en halv banåkardag på söndagen ?, alla kör kval på lördag, nec+rec fortsätter med 6 tim race (eller 7 tim ?), bott kör race på lördag och söndag, eller söndag fm och em. Drar ju lite mer publik kanske, man kollar racen sen kör man själv på söndag eftermiddag ?. Borde ju dra in lite stålar oxå !.

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
Jaha försökte man lätta lite på stämmningen med lite humor men det förvandlades till en tragisk tråd med pajkastning som huvudämne.... :tummenupp

Jag fick glädjen av att ställa upp i sista tävlingen på anderstorp och kan gärna tänka mig att fortsätta 2010 med mer seriös satsning mm
Men där måste komma ut info snart om upplägg,kostnader,datum mm.
Kanske är det läge att göra en enkät och skicka till samtliga ANMÄLDA och inte bara till de som kört då det faktiskt finns skäliga orsaker till att vissa inte ställt upp mer än i ren protest.
Gör en enkel frågeställning till varför man inte ställt upp eller vad som kunde varit bättre (för dem som haft glädjen att fullfölja en säsong).

Men gör nått aktivt nu!

Till Saint svarar jag bara att: Ja jag har läst din tråd och kör gärna med Supermono om vi inte blir förvisade till Go-kartbanor som arenor att köra på :tummenupp

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Kan man inte lägga in en halv banåkardag på söndagen ?, alla kör kval på lördag, nec+rec fortsätter med 6 tim race (eller 7 tim ?), bott kör race på lördag och söndag, eller söndag fm och em. Drar ju lite mer publik kanske, man kollar racen sen kör man själv på söndag eftermiddag ?. Borde ju dra in lite stålar oxå !.
halv banåkardag lätt nog som ett av dom bättre förslaget... då får vi betalande publik och kan sänka startavgiften:2cool

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka