Förslag till Bott 2010

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
halv banåkardag lätt nog som ett av dom bättre förslaget... då får vi betalande publik och kan sänka startavgiften:2cool

Gjerne reg.gruppe for min del, men la oss i hvertfall få minimum 2 kval og 2 race, over 2 dager:tummenupp Når det gjelder stafettendurance, så er jeg også med, vi har som tidligere nevnt hatt det med stor suksess i Norge. Tror vi var nærmere 30 team som deltok i de 2 deltevlingene, og gjett hvem som vant:tungan

PeppeBus

SDK Socio#2734
Gick med
18 Jul 2003
Hoj
Ducati 999SPR, CBR1000RR
En annan sak jag som jag och andra B-förare pratat om. Är varför vi inte har en egen liten serie i serien. Som det är nu så kommer bara elitförarna i fokus.

Vore trevligt med egen serietabell, och prisutdelning. Lite lättare o jaga sponsorer och ev locka till sig nya förare. Om det nu finns chans att synas lite. Tror man får mycket tillbaka, för lite arbete i detta.

NorSkeN

#69 Nordic BoTT
Gick med
27 Jul 2004
Hoj
Aprilia RSV 1127 Factory
En annan sak jag som jag och andra B-förare pratat om. Är varför vi inte har en egen liten serie i serien. Som det är nu så kommer bara elitförarna i fokus.

Vore trevligt med egen serietabell, och prisutdelning. Lite lättare o jaga sponsorer och ev locka till sig nya förare. Om det nu finns chans att synas lite. Tror man får mycket tillbaka, för lite arbete i detta.

Det låter som en utmärkt ide
Jag hade själv tänkt köra BoTT nästa år och då kanske man kan ta en pallplats också :tummenupp

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp

Hva med oss urgamle a-førere, kan vi få en +45 pokal? Nopp men seriøst, vi kan vel sette opp en cup i serien som premierer 1-3 av rookiesene:tummenupp Er vel bare å ta opp med den som blir direktør om Mikkel trekker seg?

61:an

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2009
Hoj
KTM -06
Bott

Som ny intresserad läsare inser jag att tänkandet går i samma banor hela tiden. Behövs det inte lite brainstorming tror ni? T.ex följande som jag tror attraherar fler deltagare d.v.s dom som inte har sponsorer och tid att satsa enormt.

Tre race helger men med mycket mer körning de helgerna. Sammordna Race helger med trackdays så att körningen fram till c:a 15:00 körs som vanligt med tre grupper varav de ena är enbart BOTT:are. Racet körs sedan som sista evenemang, ett på dag 1 och det andra på dag 2. Funktionärer lär det automatiskt finnas väldigt gott om! Det bästa är dock att publiken kommer att öka lavinartat och fler kanske blir intresserade av att köra race.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
För min del så håller jag med Geir tillfullo, två dagarshelg är nästan ett "måste". Ehm.. Man vill ju gärna få ihop holken mellan racen om man nu inte är uppsponsrad med två hojar :)
Ett litet "problem" kan kanske vara att det verkar bli färre och färre tillverkare av "sporttwinnar" :död

sos är supermono o växer år för år

Jo, så kan det ju ses, men den har "förlorat" sin täckning med B-förare iom övergången och blivit en klass mer och mer åt fabrikshållet. Men visst, vi kallar den samma så är vi överens. Däremot så kör de ihop med classic? om jag minns rätt.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Först och främst bör vi ta reda på vilka kriterier som måste uppfyllas..

Vilka är kostnaderna?

Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?
Priser? (bucklor, give aways mm)

Kan någon svara på detta, Humlan?

Jag personligen vill också ha två dagar, MEN, hellre 1 dag än ingen dag :)

Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år! Och vi behöver språkrör/representanter. Vi kan inte sitta här och tro att Hans läser detta och besvarar våra böner. Förhoppningsvis sitter Humlan med ess i rockärmen, som gynnar oss alla, annars så får vi tänka till, snabbt.

Vad behöver vi då?
En webmaster (jag har en i åtanke)
Förarrepresentanter (har flera i åtanke)
Seriesponsor (har flera i åtanke, priser till vinnarna, både a & b)
Förslagsvis en högre serieanmälan (för att täcka ovanstående kostnader, en del i alla fall, resten blir ju ideellt, som alltid i RR :D) Idag är den ju väldigt billig, säg 1000:- istället, ingen stor kostnad i det stora hela.
Fler deltagare, klasser? Saint´s förslag är riktigt bra, och absolut inte omöjligt...

Vad mer?

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

Vilka är kostnaderna?

Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?

Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år! Och vi behöver språkrör/representanter. Vi kan inte sitta här och tro att Hans läser detta och besvarar våra böner. Förhoppningsvis sitter Humlan med ess i rockärmen, som gynnar oss alla, annars så får vi tänka till, snabbt.

Vad behöver vi då?
Förslagsvis en högre serieanmälan (för att täcka ovanstående kostnader, en del i alla fall, resten blir ju ideellt, som alltid i RR :D) Idag är den ju väldigt billig, säg 1000:- istället, ingen stor kostnad i det stora hela.
Fler deltagare, klasser? Saint´s förslag är riktigt bra, och absolut inte omöjligt...

Vad mer?

Jag är förhindrad att tala om kronor och ören, eftersom det är företagshemligheter, men jag kan säga att helgen gick ihop precis. Intäkten är ingen hemlighet, cirka 165K. Detta går att räkna ut enkelt. Kostnaderna är de du räknade upp plus tidtagning/besiktning.

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp

Vilka är kostnaderna?

Bankostnad?
Funktionärer?
Ambulans?
Övrig personal?

Vad behöver vi då?

Vad mer?
Først og fremst må vi avklare rettighetene til serien, den er det Mikkel som sitter på idag. I tillegg bør vi avklare forholdet til Hans/ERF, vet at det var en avtale som strakk seg over x-år. Så må vi ta en sjekk på hvilke alternativer vi har, vet at vi bla kan få et race i Norge i regi av den norske Ducati-klubben. Hva med Sverige??

Anser at det beste ville være om vi hadde Hans med på laget fortsatt, for erf-gjengen er dyktige og de skaper alltid vellykkede arr. Men vi bør ha muligheten til ekstra race, så som Linköping og evt i Norge uten at det skaper konflikter mv. Helt enig at vi bør ha høyrere seriavgift, først og fremst for at de som gidder å arrangere er sikret inntekter, men det burde også vært striktere regler ift avmelding. I NM må man melde avbud, ellers må man betale for det racet man ikke møtte til i tillegg til deg man evt møter opp på senere - det har gjort noe med folks holdninger. Vi bør også ha en plan B dersom noen avtale med ERF ikke faller på plass - har noen tanker, men de bør ligge inntil vi har avklart med Hans.

Ducisfun

BoTT nr 18
Gick med
16 Oct 2006
Hoj
Ducati
Det vore ju trevligt med några race lite närmare huvudstaden, och så gillar jag ju Gelleråsen, Mantorp och Sviestad förstås. Inge fel på banorna som var i år men det blir lite trist när man har 100 mil ToR till närmaste race om man bor i norra Sth. Hoppas kunna göra comeback 2010:)

saint

www.banåkning.nu
Gick med
19 Nov 2003
Hoj
KTM RC8R
Håller med Alex
Jag kan va en av förarepresentanterna långt ord om ni vill ha mig datorerna får nån annan fixa :tummenupp
Det behövs ett möte bott,erf o Hans b

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Det vore ju trevligt med några race lite närmare huvudstaden, och så gillar jag ju Gelleråsen, Mantorp och Sviestad förstås. Inge fel på banorna som var i år men det blir lite trist när man har 100 mil ToR till närmaste race om man bor i norra Sth. Hoppas kunna göra comeback 2010:)
Slutt på å håpe, du gjør comeback! Så får vi vår gubbepokal, du, Greven, Børje og jeg:) Og seff Mikkel om han fortsetter:tummenupp

vasa

MR nice
Gick med
24 May 2007
Hoj
Ducati 1098R M10 BSB cup
Justera namnet skulle ju inte vara fel - "Battle Of Twins" är mer korrekt engelska :)

/språkpolisen

Din sillstrypande P-lisa är det inte dax för dig att gå vidare och släppa den där mopperacing du sysslar med. Skaffa en riktig hoj så kan du kramas med oss i depån:tummenupp :krama

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
TR Lic/Gatåkare & BOTT Kval/Race på Lördag och ERF & BOTT Kval/Race på Söndag.

Givetvis prio till licensgruppen och gatåkare i mån av plats.

Kan nog funka ekonomiskt iaf.

Mrlind

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
KX250F, KTM RC8R, Knäortros :)
Jag är förhindrad att tala om kronor och ören, eftersom det är företagshemligheter, men jag kan säga att helgen gick ihop precis. Intäkten är ingen hemlighet, cirka 165K. Detta går att räkna ut enkelt. Kostnaderna är de du räknade upp plus tidtagning/besiktning.

När du säger helgen, räknade du med fredagen då också?

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
Hva med å inivitere entusiastklubber, så som Ducceklubben osv? Hvor man kanskje kunne kombinere, de får banekjøring, samt at noen førere kunne stille som instruktører mot et lite honorar - som gikk til inndekning av funksjonærer mv! Tror mange førere ville se på dette som en ok dugnadsgreie. Men, for all del unngå kombinasjonsrace med bil og/eller classic, jeg har ikke råd til alle skadene pga all oljen og grusen:rolleyes:

Näven

Medlem i SDK
Gick med
9 Feb 2004
Hoj
F042 by NFR
Justera namnet skulle ju inte vara fel - "Battle Of Twins" är mer korrekt engelska :)

/språkpolisen

BoTT står för Battle of The Twins som är det mest använda uttrycket BOT har också använts.

Mitt förslag är att vi utser förarrepresentanter i BoTT. Mikkel försvinner tyvärr, som för övrigt gjort ett grymt jobb alla dessa år!
Vad behöver vi då?

Vad mer?

Just så, jag kommer att ta upphåll från serien ett år. Kanske något race.
Om någon vill ta över webben så är jag villig att skeppa iväg denna. Det kan säkert göras mycket fint jobb och förbättringar på denna.

Känns lite vemodigt. Vilket fall känner målet nått, att få igång racing med twinnar i norden. Något som många sa inte var möjligt. Vill också skicka ett stort tack till Peter Kjellgren som var med och drog i trådarna i början samt till Hans Brånalt som tog sig an utmaningen när vi kom dragande med vår ide.

Hoppas att Nordic BoTT kommer att leva kvar ett bra tag till. Jag kommer tillbaka när jag kan.

/Mikkel

Last edited:

Generic

Föredetta nothing
Gick med
1 May 2007
Hoj
Nopp
BoTT står för Battle of The Twins som är det mest använda uttrycket BOT har också använts.

Just så, jag kommer att ta upphåll från serien ett år. Kanske något race.
Om någon vill ta över webben så är jag villig att skeppa iväg denna. Det kan säkert göras mycket fint jobb och förbättringar på denna.

Känns lite vemodigt. Vilket fall känner målet nått, att få igång racing med twinnar i norden. Något som många sa inte var möjligt. Vill också skicka ett stort tack till Peter Kjellgren som var med och drog i trådarna i början samt till Hans Brånalt som tog sig an utmaningen när vi kom dragande med vår ide.

Hoppas att Nordic BoTT kommer att leva kvar ett bra tag till. Jag kommer tillbaka när jag kan.

/Mikkel
Mikkel antar at jeg har med meg alle som har vært med i BoTT når vi takker deg for en kjempeinnsats:Bugar Du har utvilsomt vært en drivkraft for å holde igang et fantastisk og unikt miljø! Synes selv det er jæ.. synd du roer ned, du og Børje er liksom Mr & Mrs BoTT (usikker på hvem som er hva, men du har jo ring i øret så....:))

Uansett serien må leve videre, og det er vel du som har rettighetene, hva gjør vi ift det? I tillegg hvem kan ta over driftingen av nettsiten? Og hvem står i kontakt med arrangører? Alt dette bør jo avklares relativt raskt!

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka