nej, det är det inte!
men dess målgrupp är inte riktigt samma som för KTM/Husaberg, bara jämfört med KTM 640* så slängs 28 extra kg på och 5 kW mindre i effekt - och det gör mycket skillnad, men till xt660x's fördel så får du en helt okej comfort och riktigt schysst serviceintervall.
*den "klena" hojen i gänget KTM/Husaberg
som jämförelse:
XT660X = 177 kg, 35 kW
KTM 640 = 149 kg, 40 kW
KTM 660 = 138 kg, ?? kW (riktig effekt står inte på hemsidan)
660'n som verkar vara riktigt mycket bättre än 640 (inte provkört 660 så det jag skriver nu är utan erfarenhet) är "bara" 11 kg i skillnad, och effekten ligger väl runt 60 Hk på en sådan - så inser du hur mycket betydelse varje kg har, framförallt på smidighet och acceleration, dom två saker man har roligast med
men dess målgrupp är inte riktigt samma som för KTM/Husaberg, bara jämfört med KTM 640* så slängs 28 extra kg på och 5 kW mindre i effekt - och det gör mycket skillnad, men till xt660x's fördel så får du en helt okej comfort och riktigt schysst serviceintervall.
*den "klena" hojen i gänget KTM/Husaberg
som jämförelse:
XT660X = 177 kg, 35 kW
KTM 640 = 149 kg, 40 kW
KTM 660 = 138 kg, ?? kW (riktig effekt står inte på hemsidan)
660'n som verkar vara riktigt mycket bättre än 640 (inte provkört 660 så det jag skriver nu är utan erfarenhet) är "bara" 11 kg i skillnad, och effekten ligger väl runt 60 Hk på en sådan - så inser du hur mycket betydelse varje kg har, framförallt på smidighet och acceleration, dom två saker man har roligast med