Svar
Kära medlemmar,
Vad jag förstår har det uppstått en fraktion av medlemmar, som pga missvisande information från, tyvärr, en av våra styrelsemedlemmar uppvisar ett klart missnöje mot vår förening.
Detta är oerhört beklagansvärt då vi som är grundare av föreningen hela tiden arbetar med blod, svett och tårar för att samtliga medlemmar skall åtnjuta mesta möjliga gemenskap samt hög kvalité på sponsorer, tröjor etc.
Vi följer självklart lagar och regler för vår förening. Stadgar samt protokoll från tidigare möten finns tillgängligt.
Styrelse: Val av styrelse genomfördes under vårt första gemensamma möte med därvarande medlemmar. Observera att styrelsen valdes av närvarande medlemmar. Bildbevis på detta finns tillgängligt under "Filmer och bilder".
Vi skall INTE skapa någon form av lekparkssyndrom genom att styrelsen skall väljas om så fort ny medlem inträder! Styrelseval kommer ske, genom röstning, årligen vid start av varje verksamhetsår genom gemensamt möte där samtliga medlemmar är inbjudna.
Som medlem i styrelsen har man ett solidariskt ansvar mot förening OCH styrelsemedlemmar. Alla beslut tas fram genom röstning, hur denna går till finns i tidigare inlägg av mig på denna tråd.
Om en styrelsemedlem ej anser att dessa beslut är i linje med egna intressen, får det stå för den personen. Besluten tas för föreningens bästa.
Jag vill i egenskap av en av grundarna också upplysa om vi inte tar ut någon form av ersättning eller styrelsearvode för den tid och det arbete vi lägger ned. Vi har ej heller begärt ersättning för det likvida medel vi själva lagt för klubbens räkning, jag tänker då på mobiltelefonsamtal, bensin för möten med sponsorer, tryckerier, tröjleverantör, mm.
SOM MEDLEM:
Som medlem i Lakritsremsan MC åtnjuter Du rabatter hos våra sponsorer. För att Du som medlem skall kunna åtnjuta dessa rabatter krävs att du har en tröja SAMT ett personligt medlemskort. Är det någon här som tror att det är gratis att göra något av detta ber jag den personen att tänka om.
De medlemmar som idag betalt medlemsavgift: Det ni betalt är avgift för medlemskap under 2003 SAMT 2004.
Kommade medlemmar: Det kommer att kosta 450 sek att bli medlem.
Vad får du som medlem för detta?
1) Medlemskap
2) Tröja av MYCKET hög kvalitet
3) Medlemskort
4) Rabatt hos:
a) Funbike
b) Däckcenter i Hallstahammar
c) Vodafone Stores, Stora Torget
d) MB racing
5) Möjlighet att påverka föreningens utveckling
6) Rätt att medfölja/medverka vid klubbaktiviteter
450 kr är för ett helt år vilket motsvarar 37 kronor och 50 öre per månad.
Glöm heller inte att dessa likvida medel återgår till Dig som medlem genom aktiviteter i klubben!
Jag klargör bestämt också, och på denna punkt är jag benhård.
Klubben är till för Er som medlemmar
Styrelsen är till för Er som medlemmar
Dock är det styrelsen som röstar igenom förslag från medlemmar! Personliga åsikter tas upp vi möten, men kommer inte alltid att kunna genomföras till allas belåtenhet!
Som styrelsemedlem har man ett stort ansvar - inte bara mot klubben i sig, utan även mot styrelsen. Har man styrelsemedlem lagt förslag som av övriga styrelsemedlemmar tyvärr röstats ned vid möte måste man finna sig i detta och gå vidare. Det har hänt samtliga styrelsemedlemmar. DET ÄR EN DEMOKRATISK FÖRENING!
Som styrelsemedlem har man ett val; acceptera hur en styrelse fungerar enligt gällande lagar och regler eller att avgå från sin post.
Jag personligen accepterar inte underminering av NÅGON styrelsemedlem, eller att genom "skitsnack" nedvärdera NÅGON av medlemmarna i klubben.
Glöm heller inte att icke medlemmar självklart får medverka vid samåkningar, dock ej åtnjuta klubbens förmåner.
Med vänliga hälsningar,
Fredrik "Funatic" Edelsvärd
En av grundarna samt stolt medlem av Lakritsremsan MC.
Bild från första styrelsemötet: