Förslag

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Swedie, Varför inte sänka ner och ha 15 post sidor istället för runt 20 ? Så får du ju mycket mer på servern och samtidigt så kan alla ha lite disskution utan att ni ska stänga trådarna för att spara plats, det är ju ett säkert sätt o göra det på men ta bort dem gamla trådarna istället.

Och samtidigt deleta dem inaktiva medlemarna..... jag menar har dem 0 i sånhär som man ser hur mycket dem skriver här så kan dem ju bara inte vara aktiva och är då totalt onödiga för att ta plats på servern.... om dem vill vara medlemar så kan dem ju registera sig här igen...

Vad sägs om förslaget?

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Quaya skrev:
Swedie, Varför inte sänka ner och ha 15 post sidor istället för runt 20 ? Så får du ju mycket mer på servern och samtidigt så kan alla ha lite disskution utan att ni ska stänga trådarna för att spara plats, det är ju ett säkert sätt o göra det på men ta bort dem gamla trådarna istället.

Och samtidigt deleta dem inaktiva medlemarna..... jag menar har dem 0 i sånhär som man ser hur mycket dem skriver här så kan dem ju bara inte vara aktiva och är då totalt onödiga för att ta plats på servern.... om dem vill vara medlemar så kan dem ju registera sig här igen...

Vad sägs om förslaget?

Har funderat på det sistnämnda där oxå. På wcx.nu-forumet gjordes en rensning bland medlemmarna... Det var välkommet... Hmm, typ, dom som inte har skrivit nått alls, eller inte vart aktiv senaste två månaderna eller något sådant...

Aja.

:fyllisar

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
1. Medlemmar tas ej bort, då de 50% iaf är på SH inom en månadsperiod.
2. Att dela upp i 15 inlägg per sida gör inte att det antalet inlägg blir mindre.
3. Jag stänger inte trådar för att spara plats. Det är för att trådarna har antingen spårat ur eller inte håller sig till reglerna (läs regler här)
4. Det finns medlemmar som LÄSER men inte skriver, men dock använder PM funktionen.

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Brumm brumm
Swedie skrev:
2. Att dela upp i 15 inlägg per sida gör inte att det antalet inlägg blir mindre.
3. Jag stänger inte trådar för att spara plats. Det är för att trådarna har antingen spårat ur eller inte håller sig till reglerna (läs regler här)
4. Det finns medlemmar som LÄSER men inte skriver, men dock använder PM funktionen.

:tummenupp
Bra!
Lät i mina öron lite väl dumt det ovannämnda förslaget. Kryllar av folk som inte alls är i behov av att synas och spamma sönder trådar överallt. Dem har väl lika stor rätt att vara medlemmar som vi?
Föresten kostar inte en 300gigare dryga 2000kr nu mer? hur många inlägg blir det?

//Fredda

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Swedie skrev:

Du har rätt! Men jag trodde att du kunde kolla upp när dem senast loggade in... jag menar har dem inte skrivit PM, inga inlägg och inte ens loggat in på SH på +6 månader så tycker jag sannolikheten är stor att han bryr sig mindre om SH, om inte annat fall så kan Du göra en poll där du frågar folket här vad vi tycker, om vi ska göra det eller inte....

Men jag har sätt er stänga en tråd för att spara plats, exempelvis "stänger tråden nu pga dålig serverutrymme" ( nu sa jag inte det exakta citatet för jag kan inte det i huvet ).

Men men, Swedie is the admin.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Quaya skrev:
Men jag har sätt er stänga en tråd för att spara plats, exempelvis "stänger tråden nu pga dålig serverutrymme" ( nu sa jag inte det exakta citatet för jag kan inte det i huvet ).

Men men, Swedie is the admin.

I det fallet rörde det sig om en 'sportglass'-tråd, där över 1000 inlägg innehöll bilder.

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
cbr600f
Vad har du för serverbehov / kostnader? Brorsan driver litet företag som säljer serverutrymme osv.. kanske kan göra någon deal?

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!