Förstärka mobilsignal

juha01 skrev:
Bluetooth headset är så jäkla gay! (om man inte jobbar som telefonsupport eller dyl) Nästan lika gay som lila depåstöd...

Garvar lika mycket varje gång jag ser nån traska in på tex en pub med en blinkande stor hörapparat i örat... :rofl

Om du tycker att dom modellerna dom använder hemma i Sverige är gay, så skulle du se en del av modellerna dom säljer här nere i Shanhai.
Här finns dom i alla möjliga konstiga färger samt med olika blinkande dioder och dyl.... DET är gay.... Hmm i och för sig ruskigt billigt också :banana

Swedie skrev:
Ni är keff allihopa. Jag köper en älg!

Ska åka ner o sparka lite i butiken som sålde mig telefön.

Öhhh, jag köper telefonen av dig! Min gamla 610 fungerade utmärkt, kunde stå nere i källaren på jobbet och snacka i telefon där 3g-luren knappt ville öppna upp luckan för den skämdes så mycket!
500:- och en påse bullar, du kommer hit med den på söndag så bjuder jag på filmkväll också!

Rasorblade skrev:
Kanske dax för en uppdatering av mjukvaran i telefonen??!!!
Hur då?

Jag har version R6C005 enligt mobilen.

Kan man slippa lämna in skiten för att få den uppdaterad?

Last edited:
Alla har verkat väldigt "oseriösa" (eller har jag läst fel?) när ni sagt hur man kan bygga en hemmagjord förstärkning av antennen. Jag har lite kabelhärvor säkert nånstans... som kan agera som förlängd antenn. Ska leda antennen utanför fönstrena oxå..

Swedie skrev:
Alla har verkat väldigt "oseriösa" (eller har jag läst fel?) när ni sagt hur man kan bygga en hemmagjord förstärkning av antennen. Jag har lite kabelhärvor säkert nånstans... som kan agera som förlängd antenn. Ska leda antennen utanför fönstrena oxå..

Men tack, mitt andra förslag var ju seriöst :mad:.

Kolla på baksidan av mobilen så ska det finns en gummiplupp du kan ta bort och bakom den så sitter det en kontakt. Den kontakten är till för att koppla in en extern antenn (bilanten mm). Köp en passande antenn och sen vet du exakt vad jag menar :banana

Du ska få ett seriöst och billigt tips av mig om det nu är så att du har en liten gummiplupp baki telefonen du kan pilla bort och få fram en antennkontakt.

Kila ner på Clas Ohlson och köp en sån här:
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q64q2q53q92&ic=N&sw=10725

Klistra den på insidan av ett fönster och plugga in kabeln i telefonen då du är hemma, ta för säkerhets skull med dig telefonen till affärn så att kabeln säkert passar, kan vara så att du behöver en adapter!

Sen om du har nån mobiltele butik närmare dig finns ju liknande prylar där också.

edit: Jag är ju inte helt hundra på att det funkar men vi har liknande antenner i bilarna här på jobbet och dom förstärker jättebra!

Byt operatör

Jag flyttade nyligen ihop med tjejen. På det stället var det helt enkelt ingen täckning med comviq som jag hade, så jag bytte till telia. Numera har jag ALLTID full mottagning. Funkar hur bra som helst. Lite dyrare, men man slipper problem.
Du kan även få behålla ditt gamla nummer om du är villig att betala en liten slant.

Det verkar vara den enklaste lösningen för dig.

Honken skrev:
Du ska få ett seriöst och billigt tips av mig om det nu är så att du har en liten gummiplupp baki telefonen du kan pilla bort och få fram en antennkontakt.

Kila ner på Clas Ohlson och köp en sån här:
http://www.clasohlson.se/WAG.asp?cp=0q64q2q53q92&ic=N&sw=10725

Klistra den på insidan av ett fönster och plugga in kabeln i telefonen då du är hemma, ta för säkerhets skull med dig telefonen till affärn så att kabeln säkert passar, kan vara så att du behöver en adapter!

Sen om du har nån mobiltele butik närmare dig finns ju liknande prylar där också.

edit: Jag är ju inte helt hundra på att det funkar men vi har liknande antenner i bilarna här på jobbet och dom förstärker jättebra!
Tack! Gjorde detta o har nu 4 i signal inomhus! Tack! Fick även signal hej ut på vischan när jag var o tittade på en skåpbil. Brorsan med sin nya Tre 3G mobil hade knappt täckning o där satt jag som vanligtsvis skulle ha noll signal med 2 i styrka. =)

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back