Du kan starkt rekommendera den utan att själv ha en???Dadde skrev:Jag kan starkt rekommendera Centrum Titan 500 på www.netonnet.se. Kostar bara 1990kr nu
Mycket stark, 6-kanals hemmabioreceiver som passar utmärkt såväl till hemmabio som musik. Hela 6x120 Watt DIN, Dolby ProLogic II, DTS ES 6.1 Discrete, DTS ES 6.1 Matrix, Dolby Digital EX.
Jag brukade hänga på dvdforum, där var det ett flertal som rekommenderade den där. Mycket effekt till lågt pris
Jag skall nog fan köpa en nu också, den hade ju gått ner från 2490 till 1990.
MVH/Dadde
mb skrev:För 5 papp är det ingen idé att köpa nytt, om du vill ha bra grejer. Kika på annonser här istället: http://www.hifimagasinet.com/
Jag skulle vilja påstå att du får tillräckligt bra grejor för 5000:- för "en vanlig dödlig". Vad som sen är bra eller inte kan diskuteras i all evighet...Dee_cati skrev:Där har du fel så det skriker om det, till en vanlig dödlig får du mycket bra grejjer för 5000:-.
Sen skulle jag nästan vilja påstå att det är större skillnad i stereo-klassen där man inte får lika bra ljud för 5000:- som om du skulle överväga en flerkanalare för 5k och en för 15k.
Goodstuff skrev:Fender Super Reverb Black Face. Koppla ine en Fender Telecaster Deluxe och njut!
CorbenDallas skrev:Ganska lustigt att alla förstå-sig-påare alltid ska prata om prylar som kostar multum. Han har redan sagt den ska användas 50% till film, då lyssnar man inte 10ggr mer på musik.
Att sen stereo låter bättre än multikanal är väl ganska självklart, men skillnaderna är inte så stora idag som dom var förr och ni stereofolk verkar onekligen leva i en svunnen tid.
Det var många multikanalsstärkare som spelade jämt med H/K 670 och vissa även bättre i ett test i Hifi & Musik.
RäcerKnut, du nämner ingenting om högtalare. Ska du köpa nya eller har du befintliga du tänker fortsätta att köra med? Kombinationen högtalare/stärkare är mkt viktigare än watt o trams.
Vad har du för förstärkare idag? Det kan vara all idé att gå på samma märke du har idag om du gillar den typen av ljud.
RäcerKnut skrev:Jag har bara en gammalt vrak till stereo, därav bytet. Hade tänkt mig att köpa nya högtalare oxå.
Om jag fattat det rätt så tycker ni alltså att jag ska vänta tills jag har några tusingar till och satsa på en flerkanalig förstärkare, eller?
Några bra förslag på högtalare uppskattas!
RäcerKnut skrev:Jag har bara en gammalt vrak till stereo, därav bytet. Hade tänkt mig att köpa nya högtalare oxå.
Om jag fattat det rätt så tycker ni alltså att jag ska vänta tills jag har några tusingar till och satsa på en flerkanalig förstärkare, eller?
Några bra förslag på högtalare uppskattas!
CorbenDallas skrev:Jag tror du klarar dig alldeles utmärkt med en reciever för 5.000:- om du inte har några särskilda krav.
Ska du ha högtalare till bör dom ligga i samma prisklass eller över.
Exakt vilka högtalare beror på vilket förstärkeri du väljer.
Åker du in till Hifiklubben får du höra B&W eller möjligen Dali. I prisklassen hyggliga val. Väljer du en annan leverantör (affär) får du höra andra prylar.
Den enda som kan avgöra vad som är bra för dig är du och dina öron.
Lita inte så mkt på vad andra säger, lyssna på dina öron o försök analysera dina behov någerlunda. Åk till någon hyfsad Stereoleverantör o undvik stormarknaderna för där låter allt likadant varesig det kostar 4 eller 40 papp
Ett annat alternativ är att söka upp det lokala biblioteket o se om dom inte har lite spännande Hifi-tidningar att läsa.
Och det kommer från en som blandar in "design" i en tråd om ljudDee_cati skrev:Där har du fel så det skriker om det, till en vanlig dödlig får du mycket bra grejjer för 5000:-.
Nicke skrev:Ej ljudbög och ska hämta den här imorrn.
Nicke skrev:Ej ljudbög och ska hämta den här imorrn. 4700 på www.apparat.se (uppköpta av InWarehouse). Frakt tillkommer om du inte bor i Stockholm. 6000 i vanlig butik. Återkommer med omdöme imorrn kväll eller senare.
Yamaha RX-V750RDS A/V-receiver Titan
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |