Bild Första åket eller sista turen för säsongen ?

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Det var ca +5C Göteborg idag. Så jag tog ut den för en liten prova ny hjälm tur. Den gamla Integralhjälmen stals ju ur garaget för 3 veckor sedan.
Jag har provat Shoei, Arai, Nolan och Nolan satt bäst. Men jag gillade inte snabbspännet på Nolan. Bara en vift med fingret och så var hakbandet loss på Nolanhjälmen.
Och så ska ju inte pinlock randen sitta mitt i synfältet när jag böjer huvudet framåt. Var det en Shoei?
Och så ska hjälmen in klämma ihop mina tydligen breda käkben. Shoei och lite mindre käkbenskläm i Arai, Arai gränsfall.
Men till Shoei ska det tydligen finnas utbytbara kindstöd. Men dom fanns inte hemma.
Fanns dom hemma var det ett misstag av säljaren att inte plocka fram dom.
För då hade det nog blivit en Shoei.
Det blev en KBC. Klämnde inte på käkbenen. Bra sikt framåt när jag lutade huvudet framåt.
(Pinlocken satte säljaren i efteråt men jag märkte inget negativt när jag körde hem)
Och så har jag lärt mig använda D-ringar.

Bifogat

• 20120102-Sprint-RS-01.jpg
    20120102-Sprint-RS-01.jpg
    241.2 KB · Visningar: 76
Last edited:
Och idag var det dags igen. Efter Emil sken solen och vägarna verkade fina och torra. Dags ta ut Sukkan för första gången 2012. Men det var ju inte sommargrepp vid ca +4C märkte jag när en bilist på en raka börjar bromsa och sedan utan tecken gör vänstersväng ut på en "skogsväg".
Jag gled med både fram och bakhjul när jag bromsade och bakhjulet gled dessutom åt höger mer än framhjulet. Så jag kasade framåt lite på snedden. Har inte bromsat så i trafik sedan 2009.
Fotot är vid väntan på Kornhalls färja. Solen står lågt strax efter 14.

Bifogat

• VidKornhallsFärja-20120104.JPG
    VidKornhallsFärja-20120104.JPG
    124.2 KB · Visningar: 41
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning