Första bötern! :crash

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
Lider med dig. Åkte fast i fartkamera med jobbar bilen för kanske 3 månader sedan. Fick en fin bild på mig i brevlådan sen där jag antingen kan erkänna att det var jag eller neka till det. Jag varken erkände eller nekade. Har nu fått en påminnelse om att jag är kallad till förhör via telefon med någon polis någon tid nästa vecka, annars KAN jag bli upphämtad står det. Kommer såklart ävem skita i detta och hoppas dom glömmer bort mig.

En kompis gjorde likadant när han fastnade i kamera på nyårsafton för 2 år sedan. Och han har fortfarande sluppit pröjsa :tummenupp

Åkte också fast i fartkamera i början på mars.
Nekade med förklaringen att 80-skyltarna (jag hade tydligen kört 90) måste varit snötäckta.

Det gick hem! Fick hem ett papper där det stod något i stil med att jag är oskyldig :D :yoparty

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ne jobb bilen står på företaget. Och det stämmer som ovan att dom kan ha olika bilar
Sätt polisen i herts hyrbuss en gång och själv blivit stoppad av polisen i en lite äldre helt normal volvo s60. Den historien erkände jag och det slutade med 3600kr i böter...

Mcuffe

Ny medlem
Gick med
4 Oct 2012
Hoj
1982 suzuki GSX 750
För fan gossar - skriv aldrig på böter eller att ni har gjort nåt fel! Det värsta som kan hända då är att ni blir fällda i tingsrätten och bötessumman blir samma som om ni erkänt och skrivit under på plats! Men genom att vägra måste det skrivas mer i rapport och de måste även infinna sig för att vittna och på så sätt håller ni dom jäklarna borta från att terrorisera oss vanliga människor en liten stund extra = en samhällsgärning om något!

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
För fan gossar - skriv aldrig på böter eller att ni har gjort nåt fel! Det värsta som kan hända då är att ni blir fällda i tingsrätten och bötessumman blir samma som om ni erkänt och skrivit under på plats! Men genom att vägra måste det skrivas mer i rapport och de måste även infinna sig för att vittna och på så sätt håller ni dom jäklarna borta från att terrorisera oss vanliga människor en liten stund extra = en samhällsgärning om något!

Polisman behöver ej infinna sig i rätten för vittna, telefonledes går alldeles utmärkt.

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*

Inte nog med det, genom att neka så måste en åklagare handlägga det, och tas det till rätten kostar det en jäkla massa pengar från statskassan. Bara där kan jag tänka mig att 50% av fallen läggs ner innan rättegång av kostnadsskäl.

C.Silfverbielke

28 grams
Gick med
7 May 2012
Hoj
rad4
Ifall man ska gå på psxcares spår så ljög ju polisen för mig, inte mer än rätt att han får samma tillbaka.
I det här fallet så är det ju dessutom ett jävligt harmlöst ljug, jobbar du som polis eller missade jag att du skämtade..? :va

Du missade att jag skämtade. För jag skulle aldrig frivilligt jobba med något där man efter passet kommer hem med blod spya eller hepatit B på uniformen, blivit kallad diverse skällsord under arbetspasset. Allmänt illa omtyckt...allt detta, för en skitlön som saknar motstycke?

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Grattis till oskulden, tog min igår då länsman körde om mig och vinkade in mig.

Väl där ser han att jag faktiskt har begränsad mc, han verkar kunna reglerna denna mannen. Han kollar upp hojen och de stämmer att den också är begränsad. Då får han för sig att göra en inspektion samtidigt, och ska tvunget provköra hojen. När han kommer tillbaka säger han att "denna är minsann inte begränsad". Fick böter och reg-besikta om hojen på hans antagande.

Givetvis hade jag inte brytt mig om att sätta i brickorna, trodde jag skulle klara mig sista månaden jag har begränsad men icke. Men iallfall, kan de sätta dit en för saker dom tror? Jag skrattade lite för mig själv när han for iväg hur han skulle bevisa det, men tydligen så antog han så och då blev de så.

sainth

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
Tuono

Väl där ser han att jag faktiskt har begränsad mc, han verkar kunna reglerna denna mannen. Han kollar upp hojen och de stämmer att den också är begränsad. Då får han för sig att göra en inspektion samtidigt, och ska tvunget provköra hojen. När han kommer tillbaka säger han att "denna är minsann inte begränsad". Fick böter och reg-besikta om hojen på hans antagande.

Givetvis hade jag inte brytt mig om att sätta i brickorna, trodde jag skulle klara mig sista månaden jag har begränsad men icke. Men iallfall, kan de sätta dit en för saker dom tror? Jag skrattade lite för mig själv när han for iväg hur han skulle bevisa det, men tydligen så antog han så och då blev de så.

Ja man kan ju antyda om man stryper ner en hoj med 100hk ner till 35 eller 50. Då kan jag förstå att han märker skillnad... Men själv trodde jag dom var tvungna att bänka hojen :s

Huntelaar

Medlem
Gick med
9 May 2011
Hoj
Suzuki TL1000S-97
Ja man kan ju antyda om man stryper ner en hoj med 100hk ner till 35 eller 50. Då kan jag förstå att han märker skillnad... Men själv trodde jag dom var tvungna att bänka hojen :s

Jag nekade till det, jag visste givetvis inget. Jag sa att "köper jag en hoj med 25kw som är besiktad i år så antar jag att detta stämmer". Då grinade han lite illa för jag sa nämligen att jag haft en annan hoj tidigare, och då tyckte han jag borde märkt skillnad.

Jag blev klockad för 121 km/h. Min strypta ER-6N gjorde ca 160 om jag inte minns fel. Jag fattar ingenting.

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Massa trampcyklar
Enligt en kompis som är polis finns ett prejudikat på att det ska mätas hastighet i minst 400m .
är ni osäkra på om det gjorts så neka .

M

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848

Därför jag inte ville ställa mig och ta en diskussion eller bjäbba emot...
Har begränsat kort, och min TL är reggad på 34kw så två fel av två möjliga.
Ena polisen kollade upp min hoj men anmärkte inte, haha :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...