Svårt val...
Den 22:a på Gälleråsen är ju med Viggans MC/Slussen Musik, och efter vad jag hört så är det ingen långsam grupp där. Det är uppdelat i två grupper snabb och mellan. Max 60 pers. Vilket kanske inte är idealiskt om man kör bana för första gången. Men det ger mycket körtid...
Sviestad den 26:e finns det ju en långsam grupp, och gott om instruktörer (har jag för mig) som kan visa spårval och ge lite tips vilket är bättre om man kör för första gången. Kanske lite striktare regler för omkörningar och sånt, så att du inte blir överraskad av att någon dyker på insidan om dig in i kuran. Nackdelen med den körningen är väl att det bara är en kvällskörning. d.v.s kanske tre körpass...
Om du är osäker på hur fort du kan/vill åka, och hur du funkar på bana tillsammans med andra, välj Sviestad.
Annars är det mer åkning för pengarna på Gelleråsen den 22:a (heldag med två grupper för 500
.
Vad det gäller db så är det olika regler på olika banor, och med olika arrangörer. Men generellt sett så kan man väl säga att om din hoj klarar en besiktning på bilprovningen så brukar det vara lungt. Om du är osäker, ta alltid med orginal burken så du kan byta på plats, trist att ha betalat massa pengar, åkt långt, och sen inte få köra...