Video Första bandagen film! lite glädje i vintermörkret :)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
https://www.youtube.com/watch?v=xSqR8fXDPuk

Första gången jag var på bana i somras, längtar otroligt mycket till nästa gång!
Lite olika vinklar med lugnare musik.
Visar även hur en Motard åkare lätt hänger på mig, med erfarenhet och "slö" hoj hänger man mycket lätt på oerfaren(jag) med snabb hoj
Kinnekulle Ring 2015 med ActionPics.

Hoppas någon får glädje av klippet :) :banana

Snart är det äntligen dags igen, varje dag är en dag närmare värmen och en gott väglag :tuttar

Last edited:

antonkg

Fartdåre
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Suzuki GSR 600
Det snöade idag. Så tack för filmen.. Den hjälpte ju verkligen... :mad:

Skämtosido, det spelar ingen roll hur snabbt du kör på filmen, eller vart du kör.. Man längtar bara tillbaks liktförbannat.... :rock:rock

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2
Kul att se, jag har inte kört på Kinnekulle. Än... ;)

Hör jag fel eller är inte ljudet synkat? Jag tycker det låter som ryckig gaskontroll och gasavslag i kurvor... :7peta

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kul att se, jag har inte kört på Kinnekulle. Än... ;)

Hör jag fel eller är inte ljudet synkat? Jag tycker det låter som ryckig gaskontroll och gasavslag i kurvor... :7peta
Tyvärr är det nog de sistnämda som stämmer... :) det är dag 1 och 2 blandat. Dag 2 vart bättre i själva körningen.

Tyckte om Kinnekulle, men jag behövde aldrig någonsin bromsa så som jag körde, gick o få väldigt skönt flyt på banan

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Kan förövrigt säga att den sista kameran (sista snutten) är av Prestegio kamera, kostar lika mkt som en gopro Hero (den nya billiga utan wifi) och är verkligen dålig. Resten av filmen är blandat Hero 3 White samt Hero (budget nya)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Här är en fyraminuterssnutt med ljudet ur sync från samma arrangemang tror jag.
Jag minns en blå gathoj med PL på skylten.
https://youtu.be/ZDqLzPDL8zM

Jag har hemska problem med sista högern innan "rakan".

Brutale

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Oct 2014
Hoj
Husqvarna TE300i, Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, Sålda: MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR

Sista högern är bara att blunda och svänga :)
Funkar för mig, men går ju inte så fort.... 600an är trött :D

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Vad är den filmad med? GoPro?
Det är filmat med GoPro Hero 3 White samt den nya budget gopro kameran "gopro hero" (det är samma som white fast man har inte trådlöst internet på den). Den absolut sista kameran heter Prestegio, köpte för skoj skull, kostar dock mer än gopro hero och kvaliten är mycket sämre så jag skulle aldrig rekommendera någon att köpa en Prestegio när du kan få en riktig gopro för mindre pengar som presterar mycket bättre

Det stämmer! du körde i röd grupp :) jag i Blå!
har till o med den personliga reg skylten "G0 GSXR" ganska billig i Polen med sånt där (tror 1000kr utan tidsbegräsning om jag förstod de rätt)

Hoppas man får se dig i framtiden då :) Tyckte alla som jag träffade på Actionpics bandag var trevliga och hjälpsamma

Flankrooth

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
BMW S1000RR, Yamaha R1, GASGAS EC300
Man blir ju inte mindre sugen på att åka när man ser sånt här! :gnissla det va första gången för mig på kinnekulle med AP i somras o det visade sig va en helt underbar bana, jag hade hur kul som hälst fram tills när jag åkte av o hojen fattade eld :brinnerup

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Man blir ju inte mindre sugen på att åka när man ser sånt här! :gnissla det va första gången för mig på kinnekulle med AP i somras o det visade sig va en helt underbar bana, jag hade hur kul som hälst fram tills när jag åkte av o hojen fattade eld :brinnerup

Ja du körde ju väldigt snabbt trots allt, du gick ifrån lugn/medel till race grupp i slutändan om inte jag missminner mig.

Hur gick det med R6an? du själv verkade ju ha överlevt bra (om inte någon har kapat din konto såklart och skriver i ditt ställe nu, men de vill ja inte tro på).
Det är din kompis pappa som åker bakom mig på Motarden tror jag, eller var de din pappa? fick aldrig det där helt klart för mig
Vi kanske syns i sommar också :)

Flankrooth

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Ja det gick väldigt bra, gick fort utan att det kändes som att jag äns va nära att köra på gränsen men sen låg man där i sandfållan helt plötsligt, hojen fick en ganska duktig smäll men med endel hjälp av en polare så fick jag ihop den o kunde köra gelleråsen tre veckor senare, fick klippa av gipset en vecka i förväg dock :näsblod
Efter kinnekulle: :3freak 20150718_103548.jpg

Lite svetsjobb, renoverat elsystem o nya kåpor senare så va den ihop igen :banana IMG_20150807_173228.jpg

- - - Updated - - -

Aja ena bilden kom ju åt rätt håll iaf

Bifogat

• 20150718_103601.jpg
    20150718_103601.jpg
    1.2 MB · Visningar: 77

Fisken

Vänsterhänt
Gick med
13 Sep 2008
Hoj
Dajtåna trackbike
Älskar Kinnekulle! Näst efter Knuddan då....
Kommer ihåg den brinnande hojen... Det var ruskigt nära räcket det där....
Sen var det ju någon vars tält började brinna...
Synd att banan inte är Svemo godkänd, hade varit kul att rejsa där :banana

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ja det gick väldigt bra, gick fort utan att det kändes som att jag äns va nära att köra på gränsen men sen låg man där i sandfållan helt plötsligt, hojen fick en ganska duktig smäll men med endel hjälp av en polare så fick jag ihop den o kunde köra gelleråsen tre veckor senare, fick klippa av gipset en vecka i förväg dock :näsblod
Efter kinnekulle: :3freak View attachment 427504

Lite svetsjobb, renoverat elsystem o nya kåpor senare så va den ihop igen :banana View attachment 427505

- - - Updated - - -

Aja ena bilden kom ju åt rätt håll iaf

Oj! den såg sig inte riktigt lik ut från när du körde på kinnekulle (alltså den lagade hojen) Tyckte den nya var snyggare! :yoparty

Kommer du åka något i sommar?

Flankrooth

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Hoj
Ja det nya kåpsettet är mycket snyggare än det gamla :)
yep det blir Gelleråsen, Kinnekulle o Mantorp med Actionpics i sommar, har du bokat något ?

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
CBR600RR
Stabilt kört tycker jag. Dessutom låter Din väldigt annorlunda mot min hoj trots samma kameraplacering. Jag har ett hårdare insugningsljud. Fast Honda är ju inte samma som Yamaha... :lol

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
CBR600RR
Minns också det, en djäkla vurpa. Skönt att Du klarade Dig bra! Hojen kan man alltid fixa till medan man läker. Då ses vi kanske på årets körningar? :tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Ja det nya kåpsettet är mycket snyggare än det gamla :)
yep det blir Gelleråsen, Kinnekulle o Mantorp med Actionpics i sommar, har du bokat något ?

Än har jag inte bokat något, vågar inte boka förens jag får mitt schema för sommarens jobb, vore dumt o boka upp en arbetsdag ^^ men så fort jag vet så blir det bokat om möjligt. Siktar på Kinnekulle igen faktiskt, men kanske Mantorp eller Falkenberg. men framtiden får avgöra :tummenupp

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
CBR600RR
Actionpics arrangerar på Knutstorp också i år. Den är lika rolig som Kinnekulle men mer kuperad. :banana

Än har jag inte bokat något, vågar inte boka förens jag får mitt schema för sommarens jobb, vore dumt o boka upp en arbetsdag ^^ men så fort jag vet så blir det bokat om möjligt. Siktar på Kinnekulle igen faktiskt, men kanske Mantorp eller Falkenberg. men framtiden får avgöra :tummenupp

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka