Video Första bandagen film! lite glädje i vintermörkret :)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Stabilt kört tycker jag. Dessutom låter Din väldigt annorlunda mot min hoj trots samma kameraplacering. Jag har ett hårdare insugningsljud. Fast Honda är ju inte samma som Yamaha... :lol

Tack!
På jammahaa får man på hela snorkelpaketet även med med räsergadgets monterade, då blir ljudet mjukt & fint.
:)
:mattias

Last edited:

Zimbaw

Medlem
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
CBR600RR
Jag har racersnorklar i glasfiber som ger mer resonans. Satte dämpning under tankkåpan innan avslutningen på Mantorp och den blev lite tystare. Men det låter lite fränt. :hihi

Tack!
På jammahaa får man på hela snorkelpaketet även med med räsergadgets monterade, då blir ljudet mjukt & fint.
:)
:mattias

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R
Sydskanes Emse kör också Knutstorp. 6 gånger i sommar om jag minns rätt, bara att ansluta sig och köra :tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Sydskanes Emse kör också Knutstorp. 6 gånger i sommar om jag minns rätt, bara att ansluta sig och köra :tummenupp

Det kan vara någonting o tänka på faktiskt!
Såg att Racingworld.se kör på kinnekulle 3 gånger under sommaren, varav 2 gånger är jag i sverige.

Frågan är om det finns någon som kör på falkenberg endagars?

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Varifrån åker du när du är här?
Kungälv/Stenungsund (bor precis emellan dom) så uppskattningsvis 3-4mil norr om Göteborgs gränsen
Kinnekulle låg ca 18mil ifrån där jag bor, stack hemifrån strax innan 6 varje morgon o då han ja med en kaffe-bulle frukost på Statoil(o fulltanka) i "vara/skara" rondellerna (är lite osäker på vad dessa heter) så de var ju lite små jobbigt trots allt, men det var de helt klart värt med tanke på hur skoj de var på banan :tummenupp

Falkenberg är väl av stort intresse just för att det är nog de som avståndsmässigt ligger närmast mig (ca 13 mil)

Några fler närliggande banor känner jag inte till, Mantorp skulle kunna fungera, men det är väl den absoluta smärtgränsen i avstånd att åka på morgonen för o sedan köra bandag. (ca 28-30mil)

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Kungälv/Stenungsund (bor precis emellan dom) så uppskattningsvis 3-4mil norr om Göteborgs gränsen
Kinnekulle låg ca 18mil ifrån där jag bor, stack hemifrån strax innan 6 varje morgon o då han ja med en kaffe-bulle frukost på Statoil(o fulltanka) i "vara/skara" rondellerna (är lite osäker på vad dessa heter) så de var ju lite små jobbigt trots allt, men det var de helt klart värt med tanke på hur skoj de var på banan :tummenupp

Falkenberg är väl av stort intresse just för att det är nog de som avståndsmässigt ligger närmast mig (ca 13 mil)

Några fler närliggande banor känner jag inte till, Mantorp skulle kunna fungera, men det är väl den absoluta smärtgränsen i avstånd att åka på morgonen för o sedan köra bandag. (ca 28-30mil)
Asketiskt ifall du frågar mig. Jag åker oftast från alingsås eller tjörn och har för det mesta plats i bussen, frågan är alltid fri ifall det är intressant.

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50

Anderstorp är ca 13-14 mil från GBG så det borde bli ca 17-18 mil för dig:tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Asketiskt ifall du frågar mig. Jag åker oftast från alingsås eller tjörn och har för det mesta plats i bussen, frågan är alltid fri ifall det är intressant.

Det skall jag lägga på minnet! :) Tack för informationen om det!

Anderstorp är ca 13-14 mil från GBG så det borde bli ca 17-18 mil för dig:tummenupp
Där sa du något! det var ju inte alls farligt långt! som Kinnekulle typ för min del :tummenupp :Bugar

16mil ifrån där jag bor enl google maps iaf! =)

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Det skall jag lägga på minnet! :) Tack för informationen om det!

Där sa du något! det var ju inte alls farligt långt! som Kinnekulle typ för min del :tummenupp :Bugar

16mil ifrån där jag bor enl google maps iaf! =)

GBG-trakten är faktiskt rätt så optimalt att bo i om man gillar att köra bandagar i Sve.
Några exempel på avstånd till banor, siffrorna är ca, minns inte alla exakt och orkar inte söka:

Falkenberg 9
Kinnekulle 13-14
Anderstorp 13-14
Ring Knutstorp 22
Karlskoga 25-26
Sturup 25-26
Mantorp 26-27
Linköping 28-30
Gotland Ring 50

Så det är inte långt till någon bana, iallafall inte till någon av de som det tävlas på:tummenupp

Raderad medlem 61114

Guest

Jag bor i Skepplanda och jobbar i Kungälv! Vi kan väl höras av i sommar och köra lite! Blir det nån bandag eller två ihop så brukar det finnas en plats över på släpet mot delade soppapengar :tummenupp

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008

Jag bor i Skepplanda och jobbar i Kungälv! Vi kan väl höras av i sommar och köra lite! Blir det nån bandag eller två ihop så brukar det finnas en plats över på släpet mot delade soppapengar :tummenupp

Låter ju inte alls dumt! :)
Självklart skall vi ut o köra om väder och tid finnes, kommer dock inte till sverige förens slutet av juni ^^

Raderad medlem 61114

Guest
Hade vart skoj!

Blir 4 dagar i Slovakien i slutet på april! Kolla Seva racing! Du är ju redan halvvägs där ;)

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Hade vart skoj!

Blir 4 dagar i Slovakien i slutet på april! Kolla Seva racing! Du är ju redan halvvägs där ;)

Fel period för mig bara :( Har med stor säkerhet tentor däromkring och det känns inte så värt o sumpa även om de e kul o köra hoj ;)

Men Polen är nästan lika dyrt o köra storbana i. som jag förstod det så kostade ca 1000kr per dag (typ svenska priser) på någon av de 2 storbanor jag känner till (Poznan och Warsawa).
http://racingcircuits.info/europe/poland/poznan.html#.VsoRYISc-cc
banan ser dock rätt kul ut, 4km lång dessutom ^^

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection