Första bilden på "gat" BMW S1000RR?

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Hoj
900RR & R1 -07 race
Jäkligt läcker! :tummenupp

Första bmw-hoj som jag har börjat fundera på o vill veta mer om. :)

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Första 1L radfyra med avgasystemet helt under hojen. Framgaffeln ser ju fet ut också...

Bakramen ser ju ut som grovsmidje jämfört med japsen´s pressgjutna doningar...

Ser ut som en tysk variant av en R6....helt ok!

Last edited:

StephanD

Medlem
Gick med
30 Sep 2005
Hoj
I väntan på en -20 Triumph Daytona 765 LE
Som andra redan sagt, riktigt snygg för att vara en "Bumse":tummenupp , synd bara att man inte kan köpa en, gubbstämpeln bland polarna skulle bli för svår, blir ju lika svårt att genomlida som om man tjacka en Harry-Parkingson:rodnar

Dom har verkligen slagit på stort i färgutbudet.

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Den ser cool ut (speciellt för att vara en BMW :rolleyes: )

Jag såg just att en av hojarna i raden verkar ha en ljuddämpare på sidan... eller? :va

Den ser tysk ut! :tummenupp

Skämt åsido, är det bara jag som tycker det ser ut som en "förserie"? Lacken tycker jag inte verkar vara nåt som skall produceras (det här får jag väl äta upp om den kommer ut i Vålvo-V70-tråkgrå när den släpps) och avgasröret är dels under hojen, dels på sidan som synes på en annan. Känns lite test-serie fortfarande...

Kim-J

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2008
Hoj
Honda CBR 600 -95
Första Bmw-hojen som jag tycker ser bra ut, skulle vara kul att se den i fler färgalternativ

AnteF

Gubbjävel
Gick med
3 Aug 2007
Hoj
BMW K1300S + Tesla P85D
Första Bmw-hojen som jag tycker ser bra ut, skulle vara kul att se den i fler färgalternativ

Skall tydligen komma i fler färger:

"The distinctive design of the S 1000 RR reflects the general style of the segment but also clearly represents the brand BMW. The new S 1000 RR will be available in the four finishes Mineral Silver metallic, Acid Green metallic, Thunder Grey metallic and - based on the BMW Motorrad racing colours - Alpine White/Lupine Blue/Magma Red."

Hämtat från http://www.bmwk1200s.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=10355

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Skall tydligen komma i fler färger:

"The distinctive design of the S 1000 RR reflects the general style of the segment but also clearly represents the brand BMW. The new S 1000 RR will be available in the four finishes Mineral Silver metallic, Acid Green metallic, Thunder Grey metallic and - based on the BMW Motorrad racing colours - Alpine White/Lupine Blue/Magma Red."

Hämtat från http://www.bmwk1200s.com/forum/viewtopic.php?f=20&t=10355

We tolds ya! Klart du ska få äta upp det! V70 grå kommer finnas som ett alternativ :) :D

GSX-R-Mikko

Vill mycket, Kan inget...
Gick med
12 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400 -07
Der ser ju nästan för bra ut för att vara sant, då är det ju oftast det oxå!
skulle det visa sig att materialet stämmer hamnar väl prislappen på 200.000 +

Estremo

La vita è bella
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4S & Ducati 998
Definitivt snyggare än samtliga av årets japsar. Hoppas bara att de inte övergett allt för mycket av sitt egna tänk och lösningar för att platsa in bland konkurrenterna.

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Kul att se! Men de har verkligen misslyckats med designen. En själlös blandning av Aprilia, GSX-R och gud vet vad. Konstigt, eftersom de flesta andra modeller från BMW de senaste åren tvärt om, har kännetecknats av egen design.

phastasphuk

blubb blubb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
990 SMR, Speed Triple 855, Husaberg FE600E, Husaberg FE390
Kul att se! Men de har verkligen misslyckats med designen. En själlös blandning av Aprilia, GSX-R och gud vet vad. Konstigt, eftersom de flesta andra modeller från BMW de senaste åren tvärt om, har kännetecknats av egen design.

Tror att BMW har byggt en hoj som ska vara överjävligt snabb i första hand, och så har det estetiska kommit i andra hand. Och ska man göra nått som är snabbare än de snabbaste hojarna som finns, då finns det inte mycket utrymme till att skapa nått helt särskilt eget, då designen från början är gjord för att vara snabb, inte snygg.

Sen att skönhet, enligt mig och många andra, kommer genom funktion, gör hojen riktigt snygg.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras