Första dagen med hoj till jobbet...

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 750 Turbo (och en drös fyrhjulingar)
...och så åker man på de första böterna för i år. Lysande :yoparty

Nåja, otroligt stort tack till alla bilister som blinkade och gjorde så att min hastighet var sisådär 80 (på 90-väg) när de försökte ta mig.
600:- för utslitet bakdäck och lite klagan på mina lightlids (fast inga böter). Besiktning måste jag ändå göra så det blir inga merkostnader för en extra ombesiktning.

Någon som har ett racedäck eller likande (behöver bara byta bak) som ligger och skräpar?

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Penguin skrev:
Vart stod de om man får fråga?

Strax innan Sulas om man kommer från Enköping.

Tror bara de mätte folk från Enköpingshållet, men jag varnade en hojåkare i motsatt riktning för att vara på säkra sidan :)

Edit: Såg nu att polisen på gärningsbeskrivning skrivit: "Däck med otillräckligt profil djup"
Jag borde kanske dragit in honom i den eviga sporthojsdiskussionen om särskrivningar och sagt något i stil med:
- Profildjup heter det, är du dum eller? :kocko
Då hade han nog blivit glad..

Last edited:

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Kryptonit skrev:

Tror bara de mätte folk från Enköpingshållet, men jag varnade en hojåkare i motsatt riktning för att vara på säkra sidan :)

Edit: Såg nu att polisen på gärningsbeskrivning skrivit: "Däck med otillräckligt profil djup"
Jag borde kanske dragit in honom i den eviga sporthojsdiskussionen om särskrivningar och sagt något i stil med:
- Profildjup heter det, är du dum eller? :kocko
Då hade han nog blivit glad..

Hmm, är du riktigt jävlig kan du säkert överklaga med motivering att du visst hade rätt profil på däcket. Du förstod inte riktigt vad han sa så du åkte hem och kollade i regbeviset där det utryckligen står att du skall ha 50 profil på däcket :rolleyes:

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Ha! M:et! Där kan du ha rätt! :tummenupp
Profildjup och mönsterdjup är ju helt olika saker.

Eller... Profildjup, kallas det så?

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Kryptonit skrev:
...och så åker man på de första böterna för i år. Lysande :yoparty

Nåja, otroligt stort tack till alla bilister som blinkade och gjorde så att min hastighet var sisådär 80 (på 90-väg) när de försökte ta mig.
600:- för utslitet bakdäck och lite klagan på mina lightlids (fast inga böter). Besiktning måste jag ändå göra så det blir inga merkostnader för en extra ombesiktning.

Någon som har ett racedäck eller likande (behöver bara byta bak) som ligger och skräpar?

Åker man mellan 7.30-9.30 så finns det garanterat snutar utmed 55:an. Livsfarligt :brinnerup Tur att det gick "ganska" bra ändå

Kryptonit

Pälsklädd raggare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M:et skrev:
Hmm, är du riktigt jävlig kan du säkert överklaga med motivering att du visst hade rätt profil på däcket. Du förstod inte riktigt vad han sa så du åkte hem och kollade i regbeviset där det utryckligen står att du skall ha 50 profil på däcket :rolleyes:

:rofl

Det stämmer ju.. mönsterdjup är väl den korrekta benämningen.
Jag har dock skrivit på böterna så det är nog rätt kört.

Edit: Fick ju också ett flygande inspektionspapper och på det står det mönsterdjup.
(Det var en annan polis som skrev det och han måste nog ha surfat på SH och lärt sig om särskrivningar)

Last edited:

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Jag som pendlar till Enköping alla vardagar från Uppsala kan intyga att mellan 70-sträckan vid Sulas och första avfarten till Örsundsbro från Uppsalahållet räknat brukar de stå. Ha som vana att lugna ner er runt detta ställe för rätt som det är står de där.

Kryptonit skrev:

QUOTE]

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...