Första fyllan

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Ha! Berätta nu era as om hur första fyllan var.
Förväntar mig många fina historier om fjortisbeteende och ångestfyllda föräldrar.

Min etta: Var på finlandsfärla med farsan. Käkade buffé, där finns det öl/dricka/vinkranar så att man kan fylla på sitt glas själv. Plötsligt kom jag på att man inte måste dricka enbart ur drickakranen utan att det även gick bra att smaka ur den andra kranen. I smyg förstås. Var tillräckligt mörkt för att farsan inte skulle se skillnad på rödvin och cola.

Kort och gott så hade jag väldigt roligt efter det och gick och pratade för mig själv, kommer ihåg att jag funderade på varför korridorerna var så smala på denna båten :flipper
Så roligt att farsan tog mig till hytten där jag skrev en text om E-pert (fråga inte) och sedan somnade. :va
Fattade inte att jag varit full förrän långt senare.

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ha! Berätta nu era as om hur första fyllan var.
Förväntar mig många fina historier om fjortisbeteende och ångestfyllda föräldrar.

Min etta: Var på finlandsfärla med farsan. Käkade buffé, där finns det öl/dricka/vinkranar så att man kan fylla på sitt glas själv. Plötsligt kom jag på att man inte måste dricka enbart ur drickakranen utan att det även gick bra att smaka ur den andra kranen. I smyg förstås. Var tillräckligt mörkt för att farsan inte skulle se skillnad på rödvin och cola.

Kort och gott så hade jag väldigt roligt efter det och gick och pratade för mig själv, kommer ihåg att jag funderade på varför korridorerna var så smala på denna båten :flipper
Så roligt att farsan tog mig till hytten där jag skrev en text om E-pert (fråga inte) och sedan somnade. :va
Fattade inte att jag varit full förrän långt senare.

Hur gammal var du då?

Kommer inte exakt ihåg när första va. Men skulle tro det var på nån strand med moppen och 3.5:eek:r. Dock körde jag moppe redan när jag var 14. Haha!

Mor och far jobbade för NBV då. Nykterhetsrörelsen bildningförbund.

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Har faktiskt ingen aning om hur gammal jag var. Men sedan dröjde det länge innan första "planerade" första fyllan kom.

Stackars förlädrar som jobbar för nykterhet när ungarna börjar supa ner sig :gnissla

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Och jag blir bara värre för varje dag.

Glocalnet

Bannad
Gick med
7 Dec 2006
Hoj
Låg
Första fyllan var på stulet hemkört när ja o 3 polare var 11 år.. vi söp o kysstes i vår soffa.. :) de va kul tills vi vart påkomna!

Senaste fyllan va typ likadan.. fast den var kul tills ja spydde :)

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Hoj
En cross
Första riktiga fyllan var väl när man var fjorton eller nåt. Hade fått tag på en sjua importvodka och drack hela skiten rent, äckligt som fan i början men efter ett tag så domnade smaklökarna:tummenupp Hade askul ett tag, sen kom jag på att vi skulle ha korvbrödätartävling varpå jag spydde ner hela köket samt hela vägen in till toan. Städa var ju skoj iaf.

NOT:huvet

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
Yamaha Ténéré 700 Extreme 2024 | Honda VFR 750FJ 1988
Nåt släktkalas hos mormors bror när jag var 13-14. Vitt vin och fruktsoda.. dyngstel. Mådde så jävla bra kommer jag ihåg, satt o härjade som fanken vid bordet.
Det här var efter att morsan och farsan åkt hem, kvar var bara jag, syrran och kusinerna. Och lite annat lurigt folk från Stockholm.
Däckade och vaknade i mormors kök (mitt över gatan) senare på kvällen.

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Minns inte riktigt men helvete va det smakade illa och va illa, må-illa-topplistan, delad första plats(vad jag minns) vodka, lemon gin, tirnave, slitz och fan och hans moster, har slutat med helvetet i alla fall men det tog 15 år :näsblod

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det var hos min ej bättre vetande 13 år äldre bror när jag själv var knappt 13. Han hade fått för sig att varje helg jag hälsade på så skulle jag få i mig en öl mer än förra gången. Ölen i fråga var 50 cl åbro bocköl 7,0. Tre stycken gick bra, men fjärde och femte gången man hälsade på började det bli jobbigt.

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
2726639 Första fyllan var på stulet hemkört när ja o 3 polare var 11 år.. vi söp o kysstes i vår soffa.. :) de va kul tills vi vart påkomna!

Senaste fyllan va typ likadan.. fast den var kul tills ja spydde :)
Det måste varit hårt för pappa när han fick reda på en o samma gång att du både söp och va gay!

Dark_Messenger

Guest
Helt ärligt så kommer jag inte ihåg när/hur det var.
Vet inte om det är bra eller dåligt. Förmodligen dåligt.:gnissla

hrc

Desillusionerad
Gick med
3 May 2004
Hoj
Yamaha Tracer 900 GT
Var i Frangkricke med föräldrarna och vi käkade ute. De beställde in en magnumbutelj äppelcider till barnet och tänkte väl inte mer på det, jag drack ju det hemma, som läsk. Fast hemma var cidern alkoholfri....
Jag minns inte att jag blev packad fastän jag kommer ihåg händelsen. Så så värst dyngrak hann jag nog inte bli. Eller så minns jag inte för att jag blev packad?

Till den första frivilliga fyllan vid 15 sådär hade bruschan köpt en kvarting gin som jag hade i ryggan sammen med virke och ett glas.Vi hade någon slags mobil fest utomhus där man tvunget skulle röra på sig hela tiden. Glaset gick naturligtvis sönder så det blev till att blanda drinkar i käften, en klunk i taget. Inget vidare. Å sådär har det hållt på i tjuge år. Fan på tiden att man lade av.... :huvet

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Hoj
Turistbuss för grus.
14, Vi var hemma hos en kompis som hade föräldrafritt en helg och drack lite blandat öl/cider och smakade ur föräldrarnas barskåp. Vi blev nog aldrig riktigt packade då utan bara ordentligt glada :)

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Drack väl nån öl när man var 14 men första gången jag kände mig påverkad var när storebror tog studenten (jag var väl 15 då). Hemma med familj och vänner och firade brorsan, jag drack några cider och en öl...försökte köra lite bilspel på playstation men tyckte allt var svårt och jag satt mest och fnissade. Somnade i sängen och sov i 2 timmar. Vaknade upp och hade ont i huvet :rolleyes:.

Första kanonfyllan kommer jag inte ihåg men detta var första gången jag kände av alkoholen lite mer ordentligt.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Hoj
SR172
var väl när jag var 15 (?) och drog på en fest och bestämde oss jag köpa ett 6-pack var. Tror fan det måste vart en av de bästa fyllorna man haft :D

Eller första man köpte själv var väl på klassresan till gotland vi köpte 2.25 cider. Men de blev man aldrig full på + vi köpte så lite. Så det räknas inte :tungan:

christoffer

det kan stickas till lite!
Gick med
9 May 2005
Hoj
R1
Jag var 13-14 ungefär och hade min första tjej..

Jag hade fått låna en lägenhet av en äldre kompis där jag skulle få umgås ifred med min donna,jag hade också fått en kvarting renat brännvin..

Vi drack,rent och började hångla lite blygt,tills en av oss (minns ej vem,tror det var jag) kastspydde ut över golvet av den skitstarka spriten,till följd av det spydde den andra också..

Blev inget nuppa där inte...

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Första fyllan var på en klassresa i 9:an

Vi var tre grabbar som köpte en platta BEAR BEER 7,5. Alla i klassen skulle dela på en stuga men vi tre grabbar skulle tälta (Guess why)

24 delat på 3 brukar bli 8. 8 var men till kvällen hade jag bara 4 kvar, hade druckit lite då och då under dagen. Sen på kvällen var det dags för första fyllan. Jag tog en öl, och en till osv.

Drog i mig alla 4 på mindre än en timma och kände inte så mycket. Men eftersom man inte visste bättre slog det ju till lite senare. Det började snurra och ena polaren till mig sprang iväg in i skogen varpå jag följde efter.

Vi snubbla omkring ett tag sen kom polarens flickvän och ledde tillbaka oss till tältet. Efter en stund spydde jag och sen vart det svart!

Vaknade i tältet och frös som fan! var inte bakis dock vilket jag hade förväntat mig med tanke på att det var första fyllan.

Lärarna förstod nog vad som försegick men de ringe inte våra föräldrarna iaf.

Men det skönaste måste ha varit när vi åkte i gympalärarens merca hemåt och han frågade oss om vi hade med något. Vi satt tysta för ingen visste vad vi skulle säga. Då sa han: Ni är ju dumma om ni inte hade något med er, det skulle jag ha haft :D

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy