Jag brukar få minnesluckor under själva fyllan, sjukt kul![]()
![]()
Annars brukar minnesluckorna uppkomma när?!
Jag var 13-14 ungefär och hade min första tjej..
Jag hade fått låna en lägenhet av en äldre kompis där jag skulle få umgås ifred med min donna,jag hade också fått en kvarting renat brännvin..
Vi drack,rent och började hångla lite blygt,tills en av oss (minns ej vem,tror det var jag) kastspydde ut över golvet av den skitstarka spriten,till följd av det spydde den andra också..
Blev inget nuppa där inte...
Var 17 år och befann mig i Italien, var på en språk / utbytes resa. De utbytestudenterna vi hade var alla 18-19-20 åriga tjejer som de flesta såg bra ut.. Det började med att vi svenskar ville dricka lite, de äldre svenskarna som också följde med hade varit och köpt lite san buca (stavning?) och lite annan starksprit ...
Usch, ångrade mig. Någon annan får bjuda på sig själv istället.
Så om det var någon som bodde i Torshälla för sisådär 10-12 år sedan och träffade på två grabbar som alltig hade nåt skit för sig så var risken stor att det var jag och min bror....
2932678Inte för att jag kommer ihåg om det var den första fyllan, men bland de första var den iaf.
Jag och min "plast-brorsa" hade alltid nåt lurt på g när vi umgicks, ungefär varannan helg eller nåt sånt. Han 12 och jag 13 vid tidpunkten.
En dag skulle vi i vanlig ordning cykla omkring och hitta på nåt jävelskap och då träffade vi en tjejkompis till mig. Hon ville promt att vi skulle följa med henne på nåt upptåg och det gjorde vi självklart. Hennes pappa brände hemma i hyreslägenheten, de var lite "fattigare" (läs: finnar och alkisar) och vi var ju inte sena att plocka åt litegrann. Litegrann var tydligen en saft-dunk typ 3 liter eller så som vi fyllde. Saft var det kvar också, så det var rätt gott
Därefter cyklade vi till vårt sedvanliga gömställe i Torshälla och drack oss berusade på hembränt med saft. Inget groggvirke... Mitt på lördagsförmiddagen också.
Nu vet jag inte hur pass fulla vi blev, men vi spydde en hel del men vi kunde ju cykla åtminstone. Sen gällde det bara att hålla sig undan från farsan resten av dagen, annars hade det blivit livat.
Dock var det inte så livat när de kom på oss efter ett tag då vi skötte det hyffsat snyggt. Värre var det när jag fick cykla hem med en medvetslös lillebror på pakethållaren, samtidigt som jag försökte få med hans cykel![]()
Eller den gången jag la honom på soffan efter en suparkväll och rätt som deet är så ställer han sig upp, går fram till en stor fikus som står på golvet och börjar pissa. I vardagsrummet! När jag frågar vad fan han sysslar med så slöddrar han bara fram nåt i stil med "jag pischar seru väl föfan!"![]()
Så om det var någon som bodde i Torshälla för sisådär 10-12 år sedan och träffade på två grabbar som alltig hade nåt skit för sig så var risken stor att det var jag och min bror....
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |