Första fyllan

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Ha ha fina bravader ni lyckats med! :rofl
Känner igen det där att man tyckte öl var äckligt, man var tvungen att dricka sprit först för att bli full sedan kunde man dricka öl :gnissla

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Haha, bra initiativ av trådskaparen! :tummenupp

Minns inte min ålder, men hade iaf en kvarting HB. Drack upp halva på väg till festen och andra halvan på kort tid där.
Inte så bra första gången. Blev ju skitfull och skulle ut o spy i ett dike, men kom bara halvvägs över gräsmattan innan jag blev liggande där.
Spydde som en gris en stund och somnade.
Vaknade av att en hund slickade mig i ansiktet och en stackars vuxen som försökte tala med mig. Han lyckades få mig till att sitta mot husväggen iaf. Jag ville sitta ute i friska luften - konstigt va!? :va

Sen var det ngn som ropade -SNUTEN! En :tuttar slet tag i mig och ledde mig ut i skogen för att jag skulle slippa fyllecell.
När faran var över så sa hon att vi kunde gå tillbaka, men jag fattade ju inget så jag stog kvar där och kramade trädet rätt länge. Hade uppenbara problem att stå upprätt. O inte blev det nåt hångel heller... :gnissla :D

Till slut var kvällen över och jag skulle försöka cykla hem. Gissa hur bra det gick - mmmm, blåslagen och fin. Fort gick det ju inte heller. :D

Det är i stora drag iaf. Det är "några" timmar som är svarta. :confused:

Dagen efter vill jag helst glömma, men jag minns det som igår. Och farsans jävligheter....hoppas jag slipper se mina barn bete mig som jag. Om jag får några...
Det är något speciellt med första fyllan. Även fast man helst vill glömma att det har hänt! :tungan

Hoppas det har kommit mer sköna storys imorgon.

/Anders

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Hoj
-------
Jag var 13-14 ungefär och hade min första tjej..

Jag hade fått låna en lägenhet av en äldre kompis där jag skulle få umgås ifred med min donna,jag hade också fått en kvarting renat brännvin..

Vi drack,rent och började hångla lite blygt,tills en av oss (minns ej vem,tror det var jag) kastspydde ut över golvet av den skitstarka spriten,till följd av det spydde den andra också..

Blev inget nuppa där inte...

Det blir inget nuppa när man helt plötsligt får spya i naveln heller :fakta

:backontop
Första fyllan jag kommer ihåg skapligt bra var när jag var runt 15. Hade cyklat till en badstrand som också har restaurang (flottsbro för dem som bor i sthlm). Två kompisar och ena kompisens syrra+pojkvän är också där. Klockan är ungefär ett på dagen och stranden är packad med barnfamiljer och grillar och hela fadderullan. Självklart är den äldre snubben schysst och går och handlar bärs på restaurangen. Ligger still hela tiden och bara pimplar öl. Efter sju tio öl någonting är det dags att gå och pinka. PANG, så ligger jag på marken igen. Vänder mig bara åt andra hållet (mot en stirrande barnfamilj) och spyr ett antal gånger i intilliggande buske.

För mina mindre onyktra kompisar måste det ha varit jäkligt pinsamt!

Tanken var att man skulle cykla hem sen:rolleyes: Samlade mig i två timmar kanske och sen ringde jag hem och förklarade att jag skulle sova över hos ena kompisen.. Problemet var att han skulle upp till sitt sommarjobb dagen efter vid sjurycket. Slutade med att jag sov fram till nio eller tio, sen knackar hans farmor på lite försiktigt, frågar om jag lever, och sen serverar hon mig frukost på sängen inklusive en liten snaps som återställare :yoparty :gnissla

Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Var 17 år och befann mig i Italien, var på en språk / utbytes resa. De utbytestudenterna vi hade var alla 18-19-20 åriga tjejer som de flesta såg bra ut. :tuttar. Det började med att vi svenskar ville dricka lite, de äldre svenskarna som också följde med hade varit och köpt lite san buca (stavning?) och lite annan starksprit. Vi smet ut från en av italienarnas hem och satte oss i en trappuppgång och började dricka. Man blev lagomt full och det var ju riktigt roligt. Dock så började vi dricka ganska sent så det var bara att fara hem och sova när man hade som roligast.

Dagen därpå skulle vi på stan, det var ju inga problem ingen bakfylla eller något alls. Dethär med sprit är ju toppen, men nu vill jag dricka lite till var riktigt roligt. Jag och ett par kompisar smet iväg och köpte oss en flaska vin som vi delade på. Detta kände man av litegranna också men inte så värst farligt, dock skulle vi hem för middag och sedan under kvällen sluta upp på en krog i stan.

Efter trippla portioner av spagetti och nått annat (kommer inte ihåg vad men gott var det iaf). Så bar det av mot krogen, började väl där med en bacardi cider. Allt kostade 2 Euro, dvs drinkar/öl/cider. Mums bacardi är gott, blev ett par stycken, samt en häxblandning som krogägaren insisterade på att jag skulle ha. Eftersom man hört om att det alltid är så dyrt ute på dansställena / discona ville vi dricka oss fulla innan vi gick dit. Vipp boom skulle vi gå, jag hade en halv bacardi i handen. Hon jag bodde hos tyckte att jag skulle ta med den som färdkost och sedan handla mer om jag behövde på discot. Det tyckte inte jag, svepte den bacardin och köpte en ny att ha med mig.

Efter en tids promenad (20minuter) och framme på discot, fick man inte ta in sprit. Så det var bara att dricka upp den bacardin med. Äntligen inne, ska bara sätta mig här på soffan och hämta mig lite från promenaden. Slocknade ganska omgående, italienskorna väckte mig och bad mig följa med och dansa. Tog mig halvvägs till dansgolvet och kände att magen vred om, kastade mig mot ett bord och satt där resten av kvällen. Tjejerna dansade uppe på bordet, så jag antar man satt som ett fån och stirrade på när de dansade. Slocknade efter ett tag och vaknar av att polaren spyr över min arm. Hade precis torkat av mig spyan med lite servetter, då var det dags att gå hem. En italienska hjälpte mig så jag tog mig till garderobskön. Där placerade jag trippla portioner spagetti och några bacardis i en väldigt fin hög på golvet, samt jag tappade min kölapp mitt i allt. De andra italienskorna slet med mig utomhus, och hon som hade hjälpt mig fick fiska upp min kölapp och ta ut min jacka. Spydde litegranna utomhus, fick sedan skjuts hem av mamman till den italienska som jag bodde hos.

Dagen efter undrade alla italienskor hur jag mådde... jag förstår inte varför? Jag mådde ju klockrent, inge ont någonstans... de tyckte jag var konstig.. :confused:

Kawakex

Stay pretty, die young.
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
Kawasaki ZXR
Jag minns inte vilken fylla som var den första men jag och tjejkompisarna var ca 15 och brukade dricka 3.5 or i skogen vid en grillplats som en av mina kompisars syrra köpte ut, vi brukade vänta i skjulet för kundvagnar medans hon var inne på ica sedan fyllde vi ryggsäckarna, och cyklade tillskogs, där brukade vi träffa ett gäng killar som vi festade med. Efter några sånna ölfyllor var det dax att gå på hårdare grejjor hon som köpte ut öl kunde inte gå på systemet så vi brukade hänga utanför på torget och fråga alkisar om de kunde gå in och köpa en flaska blue nun det var den enda vinsorten vi kände till, vi var alltid två om varje flaska och blev skitfulla. Så småningom började vi även ge oss på föräldrarnas barskåp och fylla på med vatten så att det inte skulle märkas. En gång hade jag inget att blanda i så jag tog en tom schampooflaska som jag hade sköljt ur sedan smugglade jag med den in på nåt fjortisdisko, det var riktigt äckligt för jag hade inte lyckats få bort schampoo smaken men full blev jag och kul hade jag. Min första kärlek träffade jag på en av ölfyllorna i skogen, han hade långt hår och spelade gitarr i ett rock band, gissa om jag var kär. Vilken tid vilket liv.

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
15-16, ute på ett stort grönområde med massor av folk.. jag och en polare delar på en flaska vodka. Klunkar det ganska snabbt utan att veta konsekvenserna såklart... strular med en tjej, nästan äter upp henne på gräsmattan och sen minns jag inte så mkt mer, vet att jag ska hem.. får hjälp av ett par tjejer till bussen och även Av från bussen - eftersom jag spytt ner den .. haha! Herregud.. sen vart jag hemma och slocknade på max 2 sekunder.

Det var då man blev fullare än man egentligen är, nuförtiden så kan det gå så långt att jag totalt deckar utan att jag för det beter mig extremt omoget eller klär av mig naken o springer genom stan elr liknande.. Fast detta är dock väldigt olika från person till person, vissa spelar så överdrivet mycket. -.-

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Var 17 år och befann mig i Italien, var på en språk / utbytes resa. De utbytestudenterna vi hade var alla 18-19-20 åriga tjejer som de flesta såg bra ut. :tuttar. Det började med att vi svenskar ville dricka lite, de äldre svenskarna som också följde med hade varit och köpt lite san buca (stavning?) och lite annan starksprit ...

Härlig historia :tummenupp

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
kom igen nu var inte blyga, berätta om första fyllan nu. Den här tråden är så skön och måste lyftas igen.

Fick något ryck och började rota i gamla prenumerationer :)

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Hoj
ZX-6R -04
Usch, ångrade mig. Någon annan får bjuda på sig själv istället.

Last edited:

A_o_D

dead girls never say no
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
zx10r -08
va la skolavslutningen i 7:an ... man drack folkbärs å gammalt hemmagjort vin vid simsjön å blev jättefull.... *minneslucka* ... kommer hem å morsan frågar om man har druckit å ärlig som man är svarade jag, ja.

sen undra farsan vart man fått drickat ifrån å jag sa en polare som va lite småkrimminell (som farsan kände till)... sen hörde man aldrig ett ord om detta...

det var först vid nått år sen som farsan satt å skämtade med sina kompisar om hur jag sprang å nallade ur hans flaskor/dunkar varje helg :D då vart det lite pinsamt ;)

Glassen

Förbjud förbud!
Gick med
22 May 2006
Hoj
En cross
Usch, ångrade mig. Någon annan får bjuda på sig själv istället.

Har ju redan berättat om första fyllan, men kan ju fylla :)tungan) på med senaste. Nu i helgen var det besökshelg för BST, programmet som jag går på. Som alla år så är det en stor fest på lördagkväll, som i princip alla går på. Det är bästa festen på året, och man längtar nästan dit. Jaja, lördagskvällen börjar på skolmiddagen, där besökarna och de som hjälpt till under helgen får mat osv. Plockar upp sjuttisen och gör två groggar, vilket bordsgrannarna verkar tycka är roligt :) Sen runt klockan nio börjar festen på elevhemmet. Någonstans runt halva sjuttisen, kl 11 ungefär, så börjar mitt minne svikta. Kommer inte ihåg nånting alls mellan då och klockan 3 :tungan Men enligt vad som har berättats för mig så drack jag upp resten av sjuttisen och smakade ca 2 groggar och nån öl från andra. Minns inte ett skit :gnissla Sen när jag väl började minnas saker igen så hade jag inga skor på mig, så jag gick hem utan.:näsblod

Klart roligaste festen på länge!:crash

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Första var jag kanske 10, morsan var krögare och hade firmafest/fest.. jag hade hand om musiken och brevid mig stod en skål med vad som smakade som fruktsoda, senare på kvällen vinglade jag runt och däckade tillslut :)

Första planerade så hade jag och några kompisar tagit en liten båt över till öl-land och bunkrat upp, sen var det ner på stan och det blev ju jätte mycket fick hjälp att gå tillbaka till tåget som tog mig till granbyn, sen körde jag moppe i 10km/h hem (första och sista gången rattfull).
Väl hemma var det bara att krama toalettstolen/hänga 2/3 utanför fönstret.. Morsan fick panik och försökte väcka farsan som bara vände som om och muttrade "så gjorde jag också när jag var 15"

Mr_Turbo

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
Suzuki sv1000
hehe jag och 2 polare skulle ut å tälta på en ö så vi tänkte att vi skulle ta med något att dricka men vi var ju såklart inte gamla nog att få tag på någon starköl (15år) så vi kom på att om man blandar sprit och lättöl så borde det bli starköl :D
Tog en sån 3liters colaflaska (en sån grön fet flaska om någon kommer ihåg dem) och fyllde upp den med lättöl och en kvarting som polaren hade snott av sina föräldrar, vi vågade inte förvara den hemma såklart så vi gömde den i skogen i en vecka tills det var dax och då hade vi även fått tag på 2st 10,5% starköl + att jag hade tagit lite ur varje flaska i farsans barskåp och blandat i en petflaska.
Det hade varit en varm vecka så ölen smakade inte så smarrigt efter att ha legat i solen hela tiden men det gick ner ändå såklart, så vi flummade runt packade på ön och de andra spydde men jag klarade mig.
Dagen efter åkte vi hem och det jag kommer ihåg mest av det var att jag var så jäkla törstig å sugen på mjölk :D

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Hoj
Såld
Hembränt o folköl på ngt disco i 15års åldern resulterade i 2 dagars spyende o ångest =/ men så va det ju så himmla tuft så påt igen nästa helg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Inte för att jag kommer ihåg om det var den första fyllan, men bland de första var den iaf.
Jag och min "plast-brorsa" hade alltid nåt lurt på g när vi umgicks, ungefär varannan helg eller nåt sånt. Han 12 och jag 13 vid tidpunkten.
En dag skulle vi i vanlig ordning cykla omkring och hitta på nåt jävelskap och då träffade vi en tjejkompis till mig. Hon ville promt att vi skulle följa med henne på nåt upptåg och det gjorde vi självklart. Hennes pappa brände hemma i hyreslägenheten, de var lite "fattigare" (läs: finnar och alkisar) och vi var ju inte sena att plocka åt litegrann. Litegrann var tydligen en saft-dunk typ 3 liter eller så som vi fyllde. Saft var det kvar också, så det var rätt gott :)
Därefter cyklade vi till vårt sedvanliga gömställe i Torshälla och drack oss berusade på hembränt med saft. Inget groggvirke... Mitt på lördagsförmiddagen också.
Nu vet jag inte hur pass fulla vi blev, men vi spydde en hel del men vi kunde ju cykla åtminstone. Sen gällde det bara att hålla sig undan från farsan resten av dagen, annars hade det blivit livat.
Dock var det inte så livat när de kom på oss efter ett tag då vi skötte det hyffsat snyggt. Värre var det när jag fick cykla hem med en medvetslös lillebror på pakethållaren, samtidigt som jag försökte få med hans cykel :D
Eller den gången jag la honom på soffan efter en suparkväll och rätt som deet är så ställer han sig upp, går fram till en stor fikus som står på golvet och börjar pissa. I vardagsrummet! När jag frågar vad fan han sysslar med så slöddrar han bara fram nåt i stil med "jag pischar seru väl föfan!" :huvet
:huvet Så om det var någon som bodde i Torshälla för sisådär 10-12 år sedan och träffade på två grabbar som alltig hade nåt skit för sig så var risken stor att det var jag och min bror....

leppe

Förvirrad
Gick med
10 Dec 2006
Hoj
yz 250
2932678 Inte för att jag kommer ihåg om det var den första fyllan, men bland de första var den iaf.
Jag och min "plast-brorsa" hade alltid nåt lurt på g när vi umgicks, ungefär varannan helg eller nåt sånt. Han 12 och jag 13 vid tidpunkten.
En dag skulle vi i vanlig ordning cykla omkring och hitta på nåt jävelskap och då träffade vi en tjejkompis till mig. Hon ville promt att vi skulle följa med henne på nåt upptåg och det gjorde vi självklart. Hennes pappa brände hemma i hyreslägenheten, de var lite "fattigare" (läs: finnar och alkisar) och vi var ju inte sena att plocka åt litegrann. Litegrann var tydligen en saft-dunk typ 3 liter eller så som vi fyllde. Saft var det kvar också, så det var rätt gott :)
Därefter cyklade vi till vårt sedvanliga gömställe i Torshälla och drack oss berusade på hembränt med saft. Inget groggvirke... Mitt på lördagsförmiddagen också.
Nu vet jag inte hur pass fulla vi blev, men vi spydde en hel del men vi kunde ju cykla åtminstone. Sen gällde det bara att hålla sig undan från farsan resten av dagen, annars hade det blivit livat.
Dock var det inte så livat när de kom på oss efter ett tag då vi skötte det hyffsat snyggt. Värre var det när jag fick cykla hem med en medvetslös lillebror på pakethållaren, samtidigt som jag försökte få med hans cykel :D
Eller den gången jag la honom på soffan efter en suparkväll och rätt som deet är så ställer han sig upp, går fram till en stor fikus som står på golvet och börjar pissa. I vardagsrummet! När jag frågar vad fan han sysslar med så slöddrar han bara fram nåt i stil med "jag pischar seru väl föfan!" :huvet
:huvet Så om det var någon som bodde i Torshälla för sisådär 10-12 år sedan och träffade på två grabbar som alltig hade nåt skit för sig så var risken stor att det var jag och min bror....
:rofl

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...