Nu får du inte glömma att avlägga en racerapport när du kommer hem..
Exackt!!! Mr Andersson, RAPPORTERA!!!!!
Tjena och tack för alla tips! Här kommer min racerapport. (Blir en historia om hela dagen)
Började med att gå upp vid 5, käka lite och fixa matsäck. Kände mig extremt taggad redan här. Satte oss i bilen och var upp lite efter 07.30.
Vi åkte in och såg hur några hade börjat ställa upp tält och packa ur hojarna, medans några andra lasta in sina hojar i garage.
Käka en macka och kollade hur rutinerade alla såg ut, kände mig helt lost.
Iallafall så gick vi bort för att anmäla oss, anmälde oss och gick sedan och kolla lite tills de var dags för förarmöte. Lyssnade på det och pratade med instruktörerna!
Efter de så var de dags att hitta skyddsutrustning, inga problem att fixa skor, handskar och hjälm. Men när det sedan kom till ställ blev de lite svårare, hittade ett ställ som passade helt okej, när jag sedan försökte få på mig ett till då började de trilskas... Tight och riktigt svårt att få på sig. Löste dock genom att smörja de första stället med vaselin och sedan trycka på mig de andra.
(Egentligen så hade jag "bara" ett skinställ med mjukisbyxor och underställ under.)
Sedan var de dags för körning, en aprilia RS 125 blev de, gatväxlad. Gav mig ut lite försiktigt första varvet, osäker och hade ingen aning om hur banan såg ut. Gick rätt bra, förutom att jag aldrig gasade tillräckligt för att få hojen in i effektkurvan...
![Smasha :smasha :smasha](/img/smilies/smash.gif)
Körde några lugna var och körde sedan in i depån, såld direkt!
Fick några tips av instruktören, tog åt mig dessa och gav mig ut igen. Kom denna gången in i effektkurvan och det gick bättre, kom in och bokstavligen skakade av adrenalin. Under dagen som gick så vågade jag utmana mer och mer. Tillslut så kände jag mig riktigt nöjd med min prestation med tanke på att jag aldrig kört bana tidigare. Fick ett mycket skönt flyt genom hela banan, tyckte hojen kändes bekväm. Blev verkligen såld på det, tyckte personligen att jag körde bra för att som sagt aldrig kört bana, och med lånad utrustning. Gick t.om ner med tån 2ggr och knät 1 gång. (stolt
![Rock! :rock :rock](/img/smilies/rock.gif)
) Klota inte eller något så det är bara positivt.
Om jag ska nämna något negativt med dagen så är de två saker, jag fick soppatorsk 2 gånger och det kom tyvärr lite regn under morgontimmarna.
För övrigt så tyckte jag att de var en extremt trevlig dag trotts regnet. Det är ju riktigt coolt och se folket i min ålder (tonåring) som körde 600, imponerande!
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
Vill passa på att tacka alla som medverkade denna dagen ifall ni läser detta, hoppas de blir igen. Den gången med egen utrustning och bättre körning.
Om någon som va där läser detta och förstår vem jag var så får ni gärna ge tips på min körning! Både negativt och positivt alla utvecklande kritik mottages gärna! Körde i grupp 1, svart ställ, silvrig hjälm och röd/vit hoj.
Tack så mycket återigen! Mvh.