Första gången på R6..

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Sen va det nån som nämde att man inte ska bromsa i en kurva, gör jag förjämnan men går ändå inte omkul hur går det till :va

...det är nog bara en tidsfråga innan du upptäcker varför det är hyfsat o-bra att pyssla med på gatan.

Eller så trollar du bara. :D

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Eller så är jag försiktigare på bromsen i kurvor en på rakor, inte så jag drar åt direkt hårt i en kurva, utan lagom tryck.

Gör ju inte om samma mistag för 15år sen o bromsar med rullgrus när jag ska sväng, blev en liten glidare på gruset :D

...fast man lär ha rätt bråttom för att inte hinna bromsa färdigt innan böj på gatan. ;)
Prova att vara färdigbromsad innan, och ta böjen med lite stödgas istället, känns mycket trevligare.

Broms in i kurva lägger mer vikt på framhjulet, gör du det i fel läge så kommer du lowsida, bättre att gå på gas, bakhjulet har mer bett..

Rullandesten

Blårök
Gick med
11 May 2011
Hoj
Yamaha
Ja för det är HELT normalt för en ryss att svära på TURKISKA!!! :va:tuttar:krama

HAHAHHAAA.... Du har nog bara fått för dig det Pippi ;)

Varför skulle det vara ovanligt?
Som att påstå att det är ovanligt att höra svordomar på andra språk än svenska här i Sverige..
Ryssen kan ju vara en turk, vad vet vi?

Sen allt skämt eller vad det är om fotpinnarna.. någon som har lust att förklara när ni snackar om downforce, strypning osv, är det seriöst eller vara ironi i det hela :p?

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Såg inte ens ut som männsikan kört växelpetad moppe ens....den kanske var billigt "importerad" från Sverige/Europa:rolleyes:

Nåja drummeln verkar ha klarat sig bra iaf.

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti
Sen va det nån som nämde att man inte ska bromsa i en kurva, gör jag förjämnan men går ändå inte omkul hur går det till :va

Då har du haft röta ett bra tag, behöver du bromsa i en sväng har du haft för hög ingångsfart. Bättre att gasa ut ur kurvan än in. :tummenupp

Åker du runt och bromsar i kurvorna på landsväg kommer det till slut gå såhär.:fakta

Bifogat

• ramsne.jpg
    ramsne.jpg
    117.2 KB · Visningar: 126

SGM

Gick med
29 Feb 2008
Hoj
Händer säkert mig o då blir det ont ont för jag åker utan skyd så lång man kan utan just skinhandskar o hjälm, har tyckt skydd har vart för dyrt, men funderar på att införskaffa bätre handskar, vet hur det e o trilla o gjort det antal gånger, mina jeans byxor & skor såg inte roliga ut i vurpa i 90, men rumpan klarade sig, men inte knät o har problem med det en :D fast de e ju tur jag inte e lika vild som för 10år sen då skulle jag kört sönder mig i dagens läge när man paserar lång över 200 nästan överallt :tuttar

Du LÄR vara ett troll som fiskar efter moralpanik. :hihi

Li_G

Live On The Edge
Gick med
22 Mar 2007
Hoj
Yamaha R1 -07, Yamaha R1 -01, Suzuki Rgv 250 -91
Händer säkert mig o då blir det ont ont för jag åker utan skyd så lång man kan utan just skinhandskar o hjälm, har tyckt skydd har vart för dyrt, men funderar på att införskaffa bätre handskar, vet hur det e o trilla o gjort det antal gånger, mina jeans byxor & skor såg inte roliga ut i vurpa i 90, men rumpan klarade sig, men inte knät o har problem med det en :D fast de e ju tur jag inte e lika vild som för 10år sen då skulle jag kört sönder mig i dagens läge när man paserar lång över 200 nästan överallt :tuttar

Antingen är du väldigt ironisk eller dum på riktigt (vet ju aldrig här på SH) Men att satsa på nya coooola handskar ist för riktiga mc-kläder och skydd låter som att man har ett iq strax under noll. :tummenupp

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Hoj
Fnatti

Haha, sluta försöka tutluras. :D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...