Första hoj: Ducati Monster eller Panigale - importera

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Den var banne mig inte dåligt med input ;) mycket pekar mot samma håll: Ge fan i Panigalen!! G-man: Jag fick mig ett riktigt gott skratt, även om jag förstår undertonen.

Jag skall testköra monster och panigale efter jag tagit kortet, men det är klart..vid stadskörning passar säkerligen monster bättre för bekvämligheten, har hört av många att panigale är jobbigare att köra.

Tack för all input!

Varför vill du köra hoj och varför vill du ha en Panigale? Svaret på de frågorna avgör vilken hoj du bör ha ;)

Det där med att en Panigale är opraktisk tycker jag är överdrivet, jag hade en 916 som första hoj och den är garanterat mer obekväm, mindre lämpad för stadstrafik och går sönder mycket mer än en Panigale :) Det betyder inte att man älskar den mindre för det och det är till syvene och sist det som är viktigt med hojåkning tycker jag om det inte är ett transportmedel och med tanke på vilka hojar du tittar på verkar inte det vara din avsikt :) Jag köpte den därför att jag drömt om att vara Carl Fogarty sedan första gången jag läste en hojtidning och då fanns det bara ett sätt...

Last edited:

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Testa även nya Ducati Hypermotarden :banana Och Ducati 848 streetfighter för mer ös , där går nog gränsen för en första hoj kan jag tycka :)

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha