Grattis! Blev det ingen sänkt och swingförlängd turbobusa?
Tack!!Snygg. Grattis!
Grattis till köpet, hoppas du är nöjd.
Nu vill vi ju se vad du har köpt för utrustning med.
Hjälm, ställ, handskar, ryggskydd, stövlar mm
Hjälm ska man förstås ha, dels är det lag på det och dels är huvudet svårt att reparera. Sen brukar jag nöja mig med att ha heltäckande kläder, typ jeans och nån stadig jacka. Man ser ibland folk, speciellt customåkare, som kör i flip-flops, shorts och linne. Helt förkastligt. Men ryggskydd, nja. Det blir alltför omständligt för mig i alla fall.
Hjälm ska man förstås ha, dels är det lag på det och dels är huvudet svårt att reparera. Sen brukar jag nöja mig med att ha heltäckande kläder, typ jeans och nån stadig jacka. Man ser ibland folk, speciellt customåkare, som kör i flip-flops, shorts och linne. Helt förkastligt. Men ryggskydd, nja. Det blir alltför omständligt för mig i alla fall.
Grattis till köpet, hoppas du är nöjd.
Nu vill vi ju se vad du har köpt för utrustning med.
Hjälm, ställ, handskar, ryggskydd, stövlar mm
Osäker på om du skämtar eller inte...
Personligen så tycker jag att man är dum i huvudet om man skippar ryggskyddet (ryggraden är också ganska svår att reparera, om du inte redan visste det).
Och vad har du för ryggskydd om det är så pass omständigt att du hellre riskerar att skada ryggraden?
Det här med ryggskydd, det verkar vara bättre med ett separat skydd än inbyggt av vad jag läst. Instämmer ni andra?
Osäker på om du skämtar eller inte...
Personligen så tycker jag att man är dum i huvudet om man skippar ryggskyddet (ryggraden är också ganska svår att reparera, om du inte redan visste det).
Och vad har du för ryggskydd om det är så pass omständigt att du hellre riskerar att skada ryggraden?
Skydd är inte till för att man ska kunna sticka ut och köra som en idiot. Men det förstår nog du också.Det bror väl lite på hur man kör. Om man leker roadracingförare i trafiken behöver man säkert alla skydd som finns, men om man kör mc som man kör bil är riskerna mindre. Jag har klarat mig bra i 30 år med bara hjälm, stövlar och handskar plus heltäckande kläder. Man ska ju vara medveten om att man tar en risk när man ger sig ut i trafiken, och frontalkrockar man med en lastbil i 150 km/t hjälper varken ryggskydd eller hjälm. Men det är ju upp till var och en hur avancerad utrusning man vill ha.
Det bror väl lite på hur man kör. Om man leker roadracingförare i trafiken behöver man säkert alla skydd som finns, men om man kör mc som man kör bil är riskerna mindre. Jag har klarat mig bra i 30 år med bara hjälm, stövlar och handskar plus heltäckande kläder. Man ska ju vara medveten om att man tar en risk när man ger sig ut i trafiken, och frontalkrockar man med en lastbil i 150 km/t hjälper varken ryggskydd eller hjälm. Men det är ju upp till var och en hur avancerad utrusning man vill ha.
Om du VILL synas: vit hjälm. Klarglas i visiret så att du och dina medtrafikanter kan etablera ögonkontakt.
Separat ryggskydd är absolut bäst.
Riktiga stövlar med skydd.
Skinn om du inte planerar långresor i regn, då gäller dyr goretextextil.
Buy quality, cry once.
Det bror väl lite på hur man kör. Om man leker roadracingförare i trafiken behöver man säkert alla skydd som finns, men om man kör mc som man kör bil är riskerna mindre. Jag har klarat mig bra i 30 år med bara hjälm, stövlar och handskar plus heltäckande kläder. Man ska ju vara medveten om att man tar en risk när man ger sig ut i trafiken, och frontalkrockar man med en lastbil i 150 km/t hjälper varken ryggskydd eller hjälm. Men det är ju upp till var och en hur avancerad utrusning man vill ha.
Prova hjälm! De har olika form, så alla märken kommer inte passa bra.Denna shoei var också väldigt synlig:
https://www.xlmoto.se/shoei-nxr-variable-tc-4-hjalm#?p
Denna hade bättre pris:
https://www.biketrollhattan.se/shoei/147496-hjalm-shoei-neotec-imminent-tc-3-svart-gul.html#idTab7
Prova hjälm! De har olika form, så alla märken kommer inte passa bra.
Skickat från min G8441 via Tapatalk
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |