Jag skulle nog säga ducati scrambler, det finns mängder av dom på blocket för under 60k, den är både rolig och lättkörd, se till att den har en Öhlins bak, den är som att köra en trimmad moppe. Jag betalde typ 3700kr per år i helförsäkring för min.
Den är inte ett dugg busig i sammanhanget, snarare kompetent. Liknar en Street Triple på så sätt att den ger ett ganska vuxet intryck med en körkänsla som påminner om en sporthoj. Tung front, stabil och trygg på vägen. Likt en Street Triple har den dessutom ett riktigt skönt insugsljud...Street Triple R (med betoning på r) är svårslagen i det segmentet du skriver om i ditt inlägg. Förra sommaren köpte jag en 2013 med 600 mil på mätaren, utrustad med slipon och qs för 60000kr. Definitivt värt en provkörning då den ligger inom ramen för din budget. Betalar 4700kr för helförsäkring hos Svedea.
Vad tycker ni andra om GSX-S750? Är den tillräckligt busig?
Jag vet inte hur andra gör men jag skulle kunna tro att Trajjan köps av lite äldre förare som kör mindre, färre 20-25åringar med mycket fritid som till varje pris ska hoja över allt. Varken 675an eller MT-09 är några touringhojar.Får kanske ge 675an en provkörning när jag har kortet då alt 765an om budgeten sträcks ut lite. Den första verkar finnas fint utbud om kring min budget och försäkringen är runt 650kr även för nyare årsmodeller än 12-13. Tittade runt lite på youtube och den verkar hänga på MT09an ganska bra upp till motorsvägshastighet och lite till ändå.
Det som gör mig lite skeptisk är att det finns så många med så få miltal kontra MT09an, inte ovanligt att hitta 13-15 årsmodell med under 1000 mil.
Finns det någon anledning till detta? Körglädjen verkar ju finnas om man ska tro på alla som rekommenderar den. Dyra servicar så man gör av med den innan? Jag menar kontra MT09an som man sällan hittar under 2000 mil. Man vill ju gärna ha något som inte rullat så mycket så jag klagar inte, men man funderar lite?
Då skulle jag mycket hellre titta på Monster. 696, 796 eller 821 i sådana fall. Tror jag betalar 3200kr i helförsäkring för min 696. Lite för mycket hipstervarning på Scrambler för min del.Jag skulle nog säga ducati scrambler, det finns mängder av dom på blocket för under 60k, den är både rolig och lättkörd, se till att den har en Öhlins bak, den är som att köra en trimmad moppe. Jag betalde typ 3700kr per år i helförsäkring för min.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |