Första hoj till 20-årig tjej(tung mc)?

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Personligen tycker jag inte det finns några typiska tjejhojar, är ju så jävla få tjejer som fastnar ordentligt för denna underbara hobby så jag blir hel-lycklig varje gång jag ser kurvor i skinnställen framför mig på gatan :)

Lycka till med hojvalet och välkommen till världens bästa hobby!

/Anders

en tur på stan å de är kladdigt i stället för alla tajta chey rumpor du ser på stan i tajt läder?

:D

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Hoj
Kardansporttourer
Det bästa du skulle gjort, enligt mig, är att köpa/ta hem Bike´s Begagnatguid - MC-folkets egen "bibel", tycker jag. Spana genom denna, tänk efter vilken sort MC-typ du är/vill vara och välj ut ett antal hojar som KAN passa dig, läs olika tester och recentioner om dessa och vips har du säkert en hel del ideer om vad för sorts hoj du vill ha.

Lycka till! :)

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
första hoj?

nåt som är pålitligt, inte kostar multum i underhåll och inte skrämmer livet ur dig när du minst anar det.

jag trivs bäst på lite sävligare hojar alá 80-tal eller tidigt 90-tal, kommer nog att byta upp mig till nåt nervösare nån gång i framtiden.

Trinity

I love Honda 4-ever
Gick med
4 Aug 2004
Hoj
ZX10-R svart som natten
Unna dig en ZX10-R :tungan eller något annat skoj som du har råd att välta, har aldrig förstått varför tunga, tråkiga hojar som knappt går att styra rekomenderas som "nybörjarhoj". Det är högerhanden som styr farten :tummenupp

Lycka till!

Last edited:

Dark_Messenger

Guest
Bandit, Hornet, Sukka SV, Kawa GPZ, Buell är några bra förstahojar. Köp något med "lagom" effekt och inte alltför extremt. Trist med förmodligen the way to go. Personligen började jag med glidare och tog mig mer o mer mot sporthojshållet. Sen började krascherna... :hihi

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras